Penthouse în Vaslui, amenajat în uscătorul unui bloc. Este închiriat cu 700 lei/noapte. Culmea, reclamanții sunt anchetați

Dimensiune font:

| 21-02-2024 16:43

Un om de afaceri din Vaslui a transformat uscătorul comun al unui bloc din oraș în penthouse, pe care îl închiriază acum în regim hotelier cu 700 lei/noapte. Vecinii sunt revoltați de situație și au reclamat-o la primărie, care acum îi anchetează tot pe ei.

Locatarii unui bloc din Vaslui au reclamat la Primărie că un om de afaceri a amenajat un penthouse în uscătorul imobilului, iar acum închiriază spațiul în regim hotelier, cu 700 de lei pe noapte.

Apartamentul de lux nu are autorizație de incendiu, dar, paradoxal, tot vecinii reclamanți sunt acum anchetați de municipalitatea din Vaslui.

„Am făcut o grămadă de sesizări la primărie, nu s-a întâmplat nimic. Dar, în schimb, s-au autosesizat și vin să ne verifice pe noi dacă am făcut modificări la bloc. Deci, ei (n.r. angajații primăriei) nici măcar nu s-au obosit să ne dea un răspuns, dar împotriva noastră se autosesizează. Spuneți dumneavoastră, nu sunt ipocriți?”, spune unul dintre locatari.

Reprezentanții ISU Vaslui au precizat că beneficiarul apartamentului de lux „nu a depus documentație pentru obținerea autorizației de securitate la incendiu”.

La rândul său, Primăria Vaslui a confirmat că ceea ce trebuia să fie un spațiu comun pentru toți locatarii blocului a fost transformat în penthouse: „Sub rezerva confirmării ulterioare, acolo este un uscător. Cel puțin, din câte îmi aduc eu aminte, s-a emis o autorizație care se referă la un uscător. S-a constituit o comisie care va analiza toată această situație, întrucât locatarii acelui bloc ne-au trimis o adresă cu mai multe nemulțumiri”.

Primăria a pierdut sesizarea locatarilor

Locatarii susțin că omul de afaceri ar fi investit o avere în uscătorul transformat în penthouse.

„El tot insistă că e casa lui, că a investit 200.000 euro în ea. Dar cum e casa lui? Că acolo a fost o comisie, s-a recepționat ca fiind un uscător. Uscătorul trebuie să fie al tuturor locatarilor. El a vrut să îl și intabuleze, dar nu a putut din cauză că cei care au cumpărat cu credite trebuia să aibă aprobarea băncii că cedează partea lor din acoperiș.

Din fericire pentru noi, o singură bancă nu și-a dat acceptul, celelalte fuseseră de acord.

Dar de ce nu dăduse banca aceasta acceptul? Pentru că, la mijloc, era un credit luat prin programul Prima Casă, unde regulile sunt mai stricte – statul este garant și trebuit implicit acordul lui. În cazul acesta, răspunsul statului a fost că trebuie să fie și el trecut pe act, dacă firma vrea să intabuleze uscătorul”, a explicat o vecină, aflată și pe lista celor care au reclamat situația, potrivit Vremea Nouă.

Primăria Vaslui a trimis o comisie să verifice situația, dar cei verificați vor fi tot locatarii care au sesizat ilegalitatea. Reprezentanții municipalității vor să vadă dacă nu și-au modificat și ei locuințele.

Inițial, primăria le-a cerut să mai trimită o solicitare scrisă cu privire la uscătorul transformat în penthouse, pentru că prima „s-a pierdut“.

Locatarii vor să îl dea acum în judecată pe omul de afaceri pentru că le-a blocat accesul la uscător.

„Suntem vreo cinci locatari care am plătit deja un avocat, iar demersurile au fost începute. Am pregătit dosarul pentru instanță, mai trebuie să adăugăm răspunsul primăriei la sesizarea noastră din luna august a anului trecut, însă nu-l avem. Am cerut primăriei să ne transmită, dar ce credeți?! Ne-au spus să mai facem o sesizare, că aceea s-a pierdut. Nu știu cum se pot pierde niște hârtii numai când vine vorba de noi”, susține unul dintre locatarii din blocul unde a fost amenajat penthouse-ul.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
11/05/2025 23:49

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, care a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
11/05/2025 23:49

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
11/05/2025 23:49

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
11/05/2025 23:40

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Capii Justiției din România vin la Hârlău, la un Te Deum
11/05/2025 17:02

* nu vor lipsi Radu Marinescu, Ministrul Justitiei in Guvernul Romaniei, Elena-Raluca Costache, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, membri alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii Joi, 15 ...

Campusul care nu doarme. Viața economică nocturnă a studenților din Iași
11/05/2025 16:22

Dincolo de stereotipul studentului boem, sărac, dar visător, se intinde o realitate mai dură: economia de noapte a tinerilor, modelată de nevoi, creativitate si un soi de solidaritate invizibilă. Bogdan, s ...

Școala Altfel și Săptămâna Verde, între dezamăgiri și speranțe
11/05/2025 16:09

În fiecare an, „Scoala Altfel” si „Săptămana Verde” par a fi două dintre putinele momente in care sistemul educational romanesc isi aminteste că invătarea poate fi vie, practi ...

Pâinea și laptopul. Cât costă viața în Iași, în 2025?
11/05/2025 15:19

În Iasul anului 2025, cosul zilnic nu mai inseamnă doar paine, lapte si cartofi. Cu un copil care face teme online, cu drumuri zilnice către scoală si aplicatii educationale plătite in euro, cu rate p ...

Crește spectaculos numărul pensionarilor care încasează peste 1.000 de euro lunar!
11/05/2025 15:15

* numărul seniorilor care beneficiază de o pensie de stat mai mare de 5.000 de lei lunar (peste 1.000 de euro) a ajuns la 489.916, cu 3.269 in plus fată de ianuarie * de la inceputul anului a scăzut si num� ...

Fuego le-a cântat ieșenilor, la nunta de aur
11/05/2025 15:07

Sute de familii din Iaşi au aniversat, in weekend, 50 de ani de căsătorie. La implinirea a jumătate de secol de cand au spus DA in faţa ofiţerului Stării Civile, 600 de cupluri au avut parte de surprize ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei