Piedone a confiscat câteva kilograme de aur, din Iași!

Dimensiune font:

| 17-03-2025 09:04

 Cristian Popescu Piedone, șeful ANPC, a confiscat bijuterii de 2,5 milioane de euro, a aplicat amenzi de 35.000 lei şi aşteaptă ca 8 din cei 11 vânzători de bijuterii verificaţi să vină cu clarificări suplimentare. Printre cele mai grave abateri constatate s-au numărat vânzarea de bijuterii cu diamante fără specificația clară a tipului acestora, comercializarea brățărilor din aur cu interior din metal comun la prețul aurului și lipsa autorizației ANPC.

Şeful Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor s-a aflat timp de două zile în zona Moldovei. Împreună cu reprezentanţii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice şi comisarii OPC, Cristian Popescu Piedone a controlat operatorii economici care activează în domeniul comercializării bijuteriilor în municipiile Iaşi, Suceava, Piatra Neamţ şi Bacău, în urma cărora au aplicat amenzi în valoare de 35.000 lei.

Două zile au durat controalele şefului ANPC prin mai multe oraşe din Moldova. Suficient însă pentru a descoperi nereguli în rândul vânzătorilor de bijuterii din aur.

Au fost verificaţi 11 operatori economici, iar pentru abaterile constatate, au fost aplicate sancţiuni financiare şi măsuri corective.

Astfel, au fost aplicate trei amenzi, în valoare totală de 35.000 lei, două avertismente şi opt invitaţii pentru clarificări suplimentare.

De asemenea, au fost confiscate cantităţi semnificative de bijuterii, în valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de lei.

Pentru a afla dacă bijuteriile sunt din aur sau nu, şeful ANPC a folosit o metodă inedită. El a venit cu un patent şi un magnet. Cu ajutorul celor două ustensile, Piedone a pescuit” rapid bijuteriile false expuse spre vânzare.

Piedone le-a arătat şi persoanelor care treceau întâmplător prin zonă cum să descopere bijuteriile care conţin metal în interior, dar care sunt vândute la preţul aurului pur.

La una dintre firme, care deţine magazinele Dessire din Iaşi şi Piatra Neamţ, au fost verificate brăţări fixe, care conţineau şi alt metal decât aur dar care erau vândute la preţul aurului, 96 bijuterii cu diamante la care nu se preciza dacă diamantul este artificial sau natural.

Au fost confiscate 4.611,08 grame aur în valoare peste 1,937 milioane lei, 8.193,4 grame argint în valoare 274.463,90 lei şi 96 inele cu diamant în valoare 538.618 lei.

Printre abaterile constate s-au numărat şi lipsa autorizaţiei ANPC, comercializarea bijuteriilor cu diamante fără specificaţia tipului acestora.

Comercializarea brăţărilor cu metal comun la preţul aurului

La o altă firmă vizitată de Piedone, la Iași, au fost găsite brăţări fixe cu metal comun, bijuterii din aur necorespunzător marcate. Pentru neregulile găsite, cei de la OPC au aplicat o amendă de 15.000 lei şi un avertisment. De asemenea, au fost confiscate 45,67 grame aur în valoare 20.551,5 lei. Abaterile au vizat bijuterii nemarcate corespunzător, inele cu pietre de culoare albă neconforme cu reglementările legale.

De asemenea, la o a treia firmă au fost găsite bijuterii nemarcate corespunzător, brăţări din aur cu interior de metal comun. S-au aplicat o amendă de 10.000 lei, un avertisment şi au fost confiscate 36,67 gr aur în valoare 14.668 lei.

Abaterile au costat în lipsa marcajelor corespunzătoare.

         

Nereguli au fost descoperite şi la  o firmă din Suceava, unde, în urma verificărilor au fost identificate brăţări din aur cu interior de metal comun, vândute la preţul aurului. A fost aplicată o amendă de 10.000 lei şi au fost confiscate 37,80 gr aur în valoare 17.010 lei.

Abaterile au vizat comercializarea brăţărilor cu metal comun la preţul aurului.

Reprezentanții firmelor, invitaţi pentru clarificări suplimentare

Totodată, operatorilor economici SC Teilor SRL (Iaşi), SC B&B Collection SRL (Suceava), SC Alcoor SRL (Suceava), SC Invest Intermed Gold SRL (Suceava), SC Levi Impex SRL (Iaşi şi Piatra Neamţ), SC Cash Auto Electro SRL (Bacău) şi SC Giulia Biju SRL (Bacău) le-au fost înmânate invitaţii pentru clarificări suplimentare.

Principalele abateri constatate la aceştia sunt: comercializarea de brăţări fixe ce conţin metal comun, vândute la preţul gramului de aur; bijuterii din aur nemarcate corespunzător; lipsa autorizaţiei ANPC pentru comercializarea bijuteriilor; lipsa inscripţionării gramajului aurului pe etichete; inexactitatea gramajului indicat pe etichetele produselor. „În timpul acţiunilor de control a fost solicitat sprijinul reprezentanţilor Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice care va întocmi dosare penale atât pentru comercializarea obiectelor din metal preţios copie a unor mărci celebre,  de exemplu, inele şi brăţări  Bvlgari şi Cartier, cât şi pentru înşelăciune în ceea ce priveşte comercializarea bijuteriilor cu conţinut în interior bare de oţel (metal comun) la preţ şi gramaj de metal preţios”, au transmis cei de la ANPC.

Laura RADU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

14:33

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Sala Mașinilor prinde viață. Experiment artistic internațional la Palatul Culturii din Iași
10/05/2025 10:00

Palatul Culturii devine, pentru două săptămani, scena unui experiment artistic international, in cadrul proiectului european „REVIVE Historic Towns and Sites – sustainable and inclusive living ...

Cum vor circula autobuzele pe 10 mai
10/05/2025 08:27

Modificarea circulatiei mijloacelor de transport, sambătă, 10 mai 2025. CTP Iasi informează călătorii că, sambătă, 10 mai 2025, in intervalul orar 09:00 – 11:00, vor avea loc modificări temporar ...

 Cel mai mare festival studențesc din țară, la Iași!
09/05/2025 16:47

Cel mai mare festival studentesc din Romania găzduit de o universitate revine cu forte proaspete! Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) dă startul celei de-a V-a editii a Zile ...

Un magistrat ieșean încasează peste 2.000 de euro lunar doar din diurnă!
09/05/2025 16:46

 * „ordonanta trenulet” nu pare să fi fost luată in serios * printre multe altle si in ciuda măsurilor de austeritate impuse populatiei, Guvernul nu s-a atins de „diurna specială&rdqu ...

Străzi închise, la Iași, de Ziua Victoriei
09/05/2025 16:46

 * Pentru buna desfăsurare a actiunilor circulatia rutieră va fi inchisă sambătă, 10 mai 2025, intre orele 9.00 si 11.00, pe bulevardul Independentei, tronsonul cuprins intre strada Nicolae Bălcescu ...

Se reia licitația pentru un tronson extrem de important din Autostrada Unirii
09/05/2025 16:46

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a respins joi contestatia depusă de Kido Consult Proiect Construct SRL Bucureşti asupra licitatiei la tronsonului Targu Neamt (Motca) – Targu Frumos di ...

Noua carte de identitate electronică, eliberată și la Iași
09/05/2025 16:46

  Noile cărti de identitate electronice se pot solicita, incepand de joi, si la Iasi. Judetul Iasi se află pe lista celor 6 noi judete unde se pot elibera noile variante ale cărtilor de identitate, c ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
09/05/2025 13:45

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

14 noi magistrați, la Iași
09/05/2025 13:44

Presedintele interimar al Romaniei i-a primit miercuri, 7 mai, la Palatul Cotroceni pe cei 394 noi magistrati recent admisi in profesie, 14 dintre acestia urmand să asigure indeplinirea actului de justitie la ...

In memoriam inginer Victor Aldea
09/05/2025 13:04

21 septembrie 1931, com. Rosu, jud. Cahul, Republica Moldova - 8 mai 2025, Iasi La inceput de mai, Iasul a pierdut incă un profesionist – domnul Victor Aldea, inginer zootehnist, lider de vocatie si rep ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei