Se încălzesc caloriferele!

Dimensiune font:

| 18-10-2024 07:38

­­

După analiza temperaturilor înregistrate în ultimele nopţi şi a previziunilor meteorologice pentru următoarele zile, în urma întrunirii condiţiilor prevăzute de lege în acest sens, Primăria Municipiului Iași, în calitate de operator, prin SC Termo-Service SA, al serviciului public de alimentare cu energie termică (producție, transport, distribuție și furnizare), începe furnizarea agentului termic în sezonul rece 2024 - 2025.

Agentul termic este deja furnizat către unitățile de învățământ și spitale, urmând asociațiile de proprietari și agenții economici care au solicitat și încheiat convenții în acest sens.

Probele la instalațiile din CET I Tudor Vladimirescu și la magistrale au fost făcute încă de la finalul lunii septembrie, iar întregul sistem este pregătit să furnizeze agent termic către populație, instituții publice și clienți privați.

În cursul acestei veri au fost făcute și o serie de reparații pe circuitele din CET I Tudor Vladimirescu, astfel încât riscul apariției unor avarii în timpul sezonului rece să fie redus la maximum. Ca și iarna trecută, agentul termic va fi produs la CET I Tudor Vladimirescu, care funcționează pe gaz metan, în timp ce CET II Holboca, care funcționează pe cărbune, este trecut în conservare, până la dotarea cu noi instalații moderne și mai puțin poluante. „Și în această iarnă căldura şi apa caldă vor fi furnizate în parametri normali. Am făcut investițiile, reparațiile și probele necesare și avem contract de furnizare a gazelor pentru întregul sezon rece, până pe 15 aprilie. Deși presupune eforturi financiare consistente din partea municipalității, producerea şi furnizarea acestui serviciu vor fi făcute la nivelul cuvenit unei comunităţi civilizate”, a declarat primarul Mihai Chirica.

La sistemul de termoficare centralizat sunt branşate circa 21.000 de apartamente, 171 de agenţi economici și 138 de instituţii publice, din care 81 instituții de învățământ cu 145 clădiri aferente și 10 spitale cu 27 de clădiri aferente!

Prețurile gigacaloriei în Municipiul Iași nu au mai fost modificate din anul 2019. În prezent prețul pentru energia termică facturată populației (plătit de client) a rămas la 206,21 lei fără TVA / gigacalorie.

Ajutoare pentru consumatorii vulnerabili

Reamintim că, începând cu data de 2 octombrie 2024, Primăria Municipiului Iaşi, prin Direcţia de Asistenţă Socială, primește solicitări pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentelor pentru energie pentru sezonul rece noiembrie 2024 – martie 2025, conform prevederilor Legii nr. 226 / 2021 a consumatorului vulnerabil.

Categoriile de beneficiari pentru care se acordă aceste ajutoare sunt solicitanţii care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică în sistem centralizat (SC Termo-Service SA), energie electrică, gaze naturale, lemne, cărbuni sau combustibili petrolieri.

Cererea şi declaraţia pe proprie răspundere se depun, însoţite de actele doveditoare în original privind identitatea, veniturile şi starea de proprietate/închiriere/folosinţă a imobilului pentru care se solicită ajutorul, precum și facturile de la furnizori pentru locul de consum, la sediul Direcţiei Sociale Iaşi din str. Mitropolit Varlaam nr. 54, în intervalul orar 8.30 – 12.30 în zilele de luni şi marţi, respectiv 12.00 – 16.00 în ziua de joi. Radu MARIN

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
11/05/2025 22:26

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, care a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
11/05/2025 18:11

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
11/05/2025 18:10

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Capii Justiției din România vin la Hârlău, la un Te Deum
11/05/2025 17:02

* nu vor lipsi Radu Marinescu, Ministrul Justitiei in Guvernul Romaniei, Elena-Raluca Costache, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, membri alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii Joi, 15 ...

Campusul care nu doarme. Viața economică nocturnă a studenților din Iași
11/05/2025 16:22

Dincolo de stereotipul studentului boem, sărac, dar visător, se intinde o realitate mai dură: economia de noapte a tinerilor, modelată de nevoi, creativitate si un soi de solidaritate invizibilă. Bogdan, s ...

Școala Altfel și Săptămâna Verde, între dezamăgiri și speranțe
11/05/2025 16:09

În fiecare an, „Scoala Altfel” si „Săptămana Verde” par a fi două dintre putinele momente in care sistemul educational romanesc isi aminteste că invătarea poate fi vie, practi ...

Pâinea și laptopul. Cât costă viața în Iași, în 2025?
11/05/2025 15:19

În Iasul anului 2025, cosul zilnic nu mai inseamnă doar paine, lapte si cartofi. Cu un copil care face teme online, cu drumuri zilnice către scoală si aplicatii educationale plătite in euro, cu rate p ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
11/05/2025 15:16

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Crește spectaculos numărul pensionarilor care încasează peste 1.000 de euro lunar!
11/05/2025 15:15

* numărul seniorilor care beneficiază de o pensie de stat mai mare de 5.000 de lei lunar (peste 1.000 de euro) a ajuns la 489.916, cu 3.269 in plus fată de ianuarie * de la inceputul anului a scăzut si num� ...

Fuego le-a cântat ieșenilor, la nunta de aur
11/05/2025 15:07

Sute de familii din Iaşi au aniversat, in weekend, 50 de ani de căsătorie. La implinirea a jumătate de secol de cand au spus DA in faţa ofiţerului Stării Civile, 600 de cupluri au avut parte de surprize ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei