Semaforizarea de la Podu Iloaiei, exemplu de bună practică!
Dimensiune font:
Locuitorii din Bucium cred că modificarea timpilor de semaforizare la intersecția Bucium - Trei Fântâni ar duce la fludizarea traficului * pentru aceasta ar fi nevoie de un banal soft şi, evident, de bunăvoinţa autorităţilor de a debloca o zonă cu probleme
Dezvoltarea neuniformă a intrărilor în oraş este o realitate pentru municipiul
Toate radiografiile făcute de cetăţeni cu experienţă în ceea ce priveşte mobilitate urbană au indus idei conform cărora cartierul Bucium se sălbăticește și se îndepărtează de la an la an de dezvoltarea urbanistică sau concepte precum mobilitate urbană, incluziune socio-economică, transport durabil. „Problema traficului în zona Bucium nu e una chiar facilă, însă nu imposibilă. Zona Bucium are un specific aparte, având o singură arteră de categoria a II-a care din nefericire este un adevarat coridor de trafic ce încurajează automobilitatea”, spunea Adrian Covăsnianu.
Acesta afirma că soluţiile pe zona Bucium implică o politică publică amplă, cu măsuriu gen eliminarea traficului greu prin Varianta Ocolitoare Iași Est creșterea frecvenței de transport public inclusiv cu ruta nouă pe direcția Bucium-Copou, obligatoriu realizarea unui Park'N'Ride la capăt Bucium, amenajare de piste pentru biciclete pe relația Bârnova – Bucium - TreiFântani. „Şoseaua Bucium poate fi transformată din coridor de trafic în bulevard urban prin îndesirea trecerilor de pietoni şi bandă dedicată transportului public, trotuare conform legii şi integrare infrastructurii velo în sistemul de management al traficului și al circulației. Prin politica publică de mai sus, locuitorii aglomerării Iași (cartierele Bucium, Poitiers, areale (peri)urbane Vișan, Hlincea, Trei Fântâni, Păun, Bârnova) pot avea acces la serviciile și obiectivele socio-economice ale unui oraș cu veleități regionale!”, preciza spunea fostul secretar de stat.
Cine se încumetă să facă un soft pentru semafoare?
Între timp a apărut exemplul Podu Iloaiei. Aici, o mână de oameni dedicaţi au reuşit să confirme supoziţia conform căreia sincronizarea semafoarelor duce la fluidizarea traficului. Iar locuitorii Buciumului cred că o măsura similară ar fi avea aceleaşi rezultate. „La intersecția Bucium- Trei Fântâni există un semafor cu doar două softuri. Unul normal, pe care îl vedem permanent în acțiune blocând Buciumul, al doilea, care fluidizeaza oarecum, dar este rar folosit. Ambele au defectul de a nu debloca Trei Fântâni. Soluțiile ar fi oprirea cu 5-6 secunde a celor din Bucium, astfel ca al doilea semafor să poată fi eliberat pentru cei de pe Trei Fântâni, dar și mutarea cu 10 metri mai în față a semaforului respectiv. Asta concomitent cu crearea unui soft adecvat pentru deblocare. Sunt sigur că există IT-işti care ați putea face un soft similar într-o pauză de cafea”, spune consilierul USR Iulian Huşanu.
Banda reversibilă și circulația alternativă au mai fost alte propuneri venite din partea participanților la trafic, la fel ca şi sensurile giratorii, dar și prezența polițiștilor in intersecția de la Granit. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau