Traficul infernal de la intrarea în Podu Iloaiei va deveni istorie în vara anului 2027
Dimensiune font:
* CNIR a transmis validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos - Lețcani (28,8 km) * un sector de 4 km va funcționa ca Variantă Ocolitoare a localității ieșene Podul Iloaiei * acest sector va avea o prevedere specială în cadrul licitației, urmând a fi oferite bonificații pentru firmele care se vor angaja, în cadrul licitației, că-l vor finaliza într-un termen de 20 de luni
După ce, pe 21 Ianuarie 2025, Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului Moțca - Târgu Frumos (27 km), primul tronson al Autostrăzii ,,Unirii” Târgu Neamț - Iași - Ungheni și a decis că ofertele se pot depune până la data de 24 martie, vineri s-a stabilit soarta unuia dintre cele mai importante tronsoane din A8.
CNIR a transmis validare la ANAP documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului Târgu Frumos - Lețcani (28,8 km). După validarea documentației, va fi stabilit termenul pentru depunerea ofertelor și va fi publicat în SEAP anunțul pentru participarea la licitație.
Contractul, cu o valoare maximă estimată de 5,5 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027, prevede construcția acestui nou tronson de autostradă în 46 de luni (10 luni pentru etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor).
Pe traseu urmează să fie construite 19 poduri (cel mai lung dintre poduri va avea o lungime de 1130 metri), două tuneluri, două noduri rutiere (Nod Podul Iloaiei și Nod Lețcani), două spații de servicii, două parcări de scurtă durată și un Centru de Întreținere și Coordonare.
Un sector de 4 km va funcționa și ca Variantă Ocolitoare a localității ieșene Podul Iloaiei. Acest sector va avea o prevedere specială în cadrul licitației, urmând a fi oferite bonificații pentru firmele care se vor angaja, în cadrul licitației, că-l vor finaliza într-un termen de 20 de luni. În condițiile în care licitația va fi finalizată cel târziu la sfârșitul toamnei, devine mai mult decât sigur că traficul infernal de la intrarea în orașul Podu Iloaiei va deveni istorie în vara anului 2027.
Ultimul tronson, Leţcani - Ungheni, va avea un deznodământ pe 31 ianuarie
„A mai rămas tronsonul Leţcani - Ungheni, pe care sper ca directorul general CNIR să-l transmită ca și documentație până pe data de 31 ianuarie 2025 la Consiliul de Administrație, când va fi prima ședință statutar constituită din acest an și unde vom putea aproba necesitatea și oportunitatea achiziției publice pentru proiectare și execuție a acestui ultim tronson din Autostrada Unirii A8”, a transmis Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere.
Secțiunea Lețcani - Ungheni este formată din tronsoanele Lețcani - Iași (17,7 km), Iași - Golaești (12,7 km) și Golăești - Pod Ungheni (2,77 km). Daniel BACIU
Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!
Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.
Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.
► Intră pe canalul nostru oficial:
⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau