Un deputat ieşean i-a făcut plângere penală primarului Chirica

Dimensiune font:

| 02-08-2022 07:59

Alexandru Kocsis (Forţa Dreptei, ales pe listele PNL) a anunţat că a depus plângere penală împotriva edilului ieşean Mihai Chirica şi a unor funcţionari din Primărie, acuzând că municipalitatea a refuzat să-i pună la dispoziţie un spaţiu pentru a deschide un birou parlamentar în municipiu * oficialii Primăriei spun că doar Consiliul Local are atribuții cu privire la aprobarea încheierii unor contracte şi că, oricum, parlamentarul ieşean ar fi putut obţine un astfel de spaţiu prin închiriere de la alte persoane juridice sau fizice

Unul dintre cei 17 aleşi care reprezintă Iaşul în Parlament a solicitat administraţiei locale, anul acesta,  atribuirea unui spaţiu. Solicitarea lui nu a fost soluţionată favorabil de Primăria Iaşi, care, într-un răspuns scris, l-a informat pe deputatul Alexandru Kocsis-Cristea că nu dispune de spaţii.

„Precizăm că, la această dată, nu au fost identificate spaţii disponibile corespunzătoare organizării biroului parlamentar”, este răspunsul primit de parlamentar. Nemulţumit de răspuns, Kocsis a cerut primăriei lista spaţiilor deţinute de primărie , primind un răspuns sub formă de tabel c are enumeră nouă asemenea spaţii cu suprafeţe cuprinse între 17 şi 70 mp. Ulterior, deputatul Forţei Dreptei a anunţat că a depus plângere penală împotriva edilului ieşean Mihai Chirica şi a unor funcţionari din Primărie, acuzând că municipalitatea a refuzat să-i pună la dispoziţie un spaţiu pentru a deschide un birou parlamentar în municipiu. De asemenea, Alexandru Kocsis a afirmat că Primăria a evitat să îi pună la dispoziţie lista tuturor spaţiilor deţinute în municipiu. „Am făcut plângere penală pe numele primarului Mihai Chirica şi a unor funcţionari care au semnat acele răspunsuri mincinoase prin care îmi comunicau că nu au spaţii la dispoziţie. Am făcut acea plângere penală şi pentru faptul că au refuzat să îmi pună la dispoziţie lista tuturor spaţiilor deţinute de Primăria Iaşi, a declarat Alexandru Kocsis.

Nu sunt spaţii

În replică, oficialii Primăriei spun că Kocsis apelează la instituţiile statului pentru a primi acest spaţiu, în condiţiile în care, inclusiv prin Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi senatorilor, se specifică faptul că oricare parlamentar poate închiria un spaţiu şi de la alte entităţi pentru a-şi desfăşura activitatea parlamentară în circumscripţia în care a fost ales. „Practic, prin atitutidinea sa publică, deputatul Kocsis demonstrează că nici măcar nu cunoaşte legislaţia în domeniu, deoarece la art. 38 alin. (5) din legea amintită mai sus se specifică faptul că în cazul în care spaţiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi asigurate de către autorităţile administraţiei locale, acestea se pot închiria de la alte persoane juridice sau fizice”, se arată într-un comunicat al Primăriei Iaşi.

Cei din Palatul Roznovanu s-au arătat surprinşi de faptul că demersul deputatului survine la jumătatea mandatului de parlamentar, deşi deputatul Forţa Dreptei ar fi putut încă din anul în care a fost ales să-şi deschidă un cabinet parlamentar în municipiul Iaşi. De asemnea, Kocsis este informat că,  la nivelul municipiului Iaşi, există Comisia pentru repartizarea spaţiilor către O.N.G.-uri, asociaţii şi partide politice, iar eventuala propunere a acesteia este analizată în plenul Consiliului Local, singurul care are atribuții cu privire la aprobarea încheierii unor contracte de acest fel pentru această categorie de bunuri conform O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ. „Am aflat cu surprindere și multă dezamăgire că un fost coleg de partid, domnul deputat Alexandru Kocsis, care a beneficiat de munca unei echipe întregi pentru a ajunge în Parlamentul României din partea Iașului, a depus plângere penală împotriva Primăriei întrucât nu a primit un sediu pentru biroul parlamentar. Nu știu cu cine s-a sfătuit domnul deputat, trecut de la PNL la Forța Dreptei, sau de câte ori a vizitat domnia-sa Iașul în cei aproape doi ani de mandat, pentru a cunoaște realitățile orașului nostru, dar îi aduc la cunoștință că există mai mulți parlamentari, de la toate partidele, inclusiv de la cele aflate la putere, care nu au primit încă un spațiu pentru a-și deschide propriile birouri parlamentare. Deci nu este vorba nici de rea-voință, nici de dușmănie politică, ci pur şi simplu situația patrimonială nu ne permite în momentul de față să răspundem pozitiv tuturor cererilor de acest fel. Iar repartizarea acestor spații se face nu prin dispoziția primarului, ci printr-o Hotărâre de Consiliu Local”, a spus primarul Mihai Chirica.

„Ce aţi făcut pentru Iaşi?”

Edilul-şef nu a scăpat ocazia de a-l întreba pe Kocsis ce a făcut în doi ani de mandat pentru ieşeni. „Fiindcă domnul Kocsis a devenit brusc atât de nerăbdător să se vadă cu ieșenii, îl întreb pe domnul deputat ce a făcut până astăzi pentru oamenii pe care îi reprezintă? Ce probleme grele ale Iașului a rezolvat, ce chestiuni arzătoare ale comunității ieșene a ridicat în Forul Legislativ, ce răspunsuri i s-au dat, ce soluții a propus domnia-sa? Pe scurt, care este, domnule deputat Alexandru Kocsis, proiectul dumneavoastră pentru Capitala Moldovei, proiect pe care doriți să-l implementați în cei patru ani de mandat ca reprezentant al ieșenilor?”, a declarat primarul Mihai Chirica.  

Potrivit site-ului Camerei Depiuaţilor,  Kocsis a avut 9 luări de cuvânt (în 8 şedinte) dintre care una a fost declaraţie politică. A iniţiat 48 de propuneri legislative, din care 6 au fost promulgate ca legi. A avut 35 de întrebări şi interpelări şi o moţiune. Lucian STATE

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:48

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 07:44

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
12/05/2025 07:44

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, care a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
12/05/2025 07:44

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Caz unic în țară: examinatorii ieșeni au eliminat din examenul auto 13.812 candidați!
12/05/2025 07:44

* record absolut la nivel national, inregistrat la Iasi - peste 13.800 de candidati din cei 18.309 prezenti au picat, anul trecut, examenul pentru permisul auto! * practic, mai putin de un sfert dintre cei care ...

Campusul care nu doarme. Viața economică nocturnă a studenților din Iași
12/05/2025 07:22

Dincolo de stereotipul studentului boem, sărac, dar visător, se intinde o realitate mai dură: economia de noapte a tinerilor, modelată de nevoi, creativitate si un soi de solidaritate invizibilă. Bogdan, s ...

Pâinea și laptopul. Cât costă viața în Iași, în 2025?
12/05/2025 07:19

În Iasul anului 2025, cosul zilnic nu mai inseamnă doar paine, lapte si cartofi. Cu un copil care face teme online, cu drumuri zilnice către scoală si aplicatii educationale plătite in euro, cu rate p ...

Școala Altfel și Săptămâna Verde, între dezamăgiri și speranțe
12/05/2025 07:09

În fiecare an, „Scoala Altfel” si „Săptămana Verde” par a fi două dintre putinele momente in care sistemul educational romanesc isi aminteste că invătarea poate fi vie, practi ...

 O fată din Botoşani a intrat în șoc anafilactic după o înțepătură de albină, în timp ce era live pe TikTok. Un medic a văzut totul şi a sunat la 112
12/05/2025 07:05

O tanără din Botoşani a fost salvată de la moarte live pe TikTok. Işi transmitea in direct plimbarea printr-o pădure şi pleda pentru mişcare in aer liber, cand a inţepat-o o albină şi a intrat in şo ...

Patriarhia Română anunță că fostul episcop de Huși, Corneliu Onilă, a fost caterisit
12/05/2025 06:58

Fostul episcop de Husi, Corneliu Onilă, condamnat la inchisoare pentru abuz sexual, a fost caterisit, a anuntat Biroul de Presă al Patriarhiei Romane. Acesta a revenit la statutul de monah. „Avand in vede ...

Capii Justiției din România vin la Hârlău, la un Te Deum
11/05/2025 17:02

* nu vor lipsi Radu Marinescu, Ministrul Justitiei in Guvernul Romaniei, Elena-Raluca Costache, presedintele Consiliului Superior al Magistraturii, membri alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii Joi, 15 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei