Universităţile ieşene, în febra alegerilor - Peste 340 de candidaturi, la UMF!

1universitare1

Dimensiune font:

| 15-01-2020 20:32

La Iaşi, lunile ianuarie şi februarie sunt definite, în toate mediile academice superioare din Iaşi, de alegerile pentru funcţiile de conducere, mandatul 2020-2024. Candidaturile sunt depuse în această perioadă atât pentru funcţia de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, Consiliile facultăţilor şi Senat, la nivelul studenţilor şi profesorilor, cât şi pentru funcţia de rector universitar.

Până în prezent au fost depuse declaraţiile de candidatură pentru Consiliul Facultăţii şi Senatul Universităţii (cadre didactice, cercetători şi studenţi) la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, la Universitatea de Arte „George Enescu”, iar la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” s-au depus 344 de candidaturi pentru funcţiile de Director de Departament, membru în Senatul UMF, membru în Consiliul Departamentului sau în Consiliul Facultăţii.

Doar la Universităţile de Arte şi de Medicină au fost depuse, deocamdată, candidaturi pentru funcţia de rector, candidaţii fiind actualul rector, Victor Scripcariu şi Norina Forna, decanul Facultăţii de Medicină Dentară, în cazul UMF, şi prof. univ. dr. Doru Albu, de la Facultatea de Interpretare Muzicală, respectiv prof. univ. dr. Aurelian Bălăiţă, de la Facultatea de Teatru, pentru UAGE.

Universitatea de Medicină şi Farmacie îşi va alege prima conducătorii mâine, 16 ianuarie (turul I de scrutin), respectiv pe data de 20 ianuarie (turul II de scrutin), când vor fi votate poziţiile de Director de Departament, Consiliile Departamentale, Consiliul Facultăţii, Membrii Senatului şi viitorul Rector.

Rectorul de la UAIC va fi cunoscut în martie

La Universitatea de Arte, alegerile pentru Consiliul Facultăţii vor fi organizate pe 3 februarie, iar pe 6 februarie vor fi aleşi membrii Senatului şi viitorul rector.

La UAIC, membrii Senatului vor fi aleşi pe 5 februarie, iar în perioada 15-18 februarie vor fi depuse dosarele candidaţilor pentru funcţia de preşedinte al Senatului. Declaraţiile de candidatură pentru funcţia de rector vor fi depuse la Biroul Electoral Central în perioada 24-28 februarie. Conform calendarului electoral al Universităţii, dezbaterea programelor manageriale ale candidaţilor în cadrul comunităţii universitare va avea loc între 2 şi 6 martie. Alegerile se vor desfăşura în două tururi de scrutin, pe data de 11 şi 18 martie, dacă va fi cazul. Dosarul pentru confirmarea rectorului va pleca la Bucureşti pe 26 martie. Deşi a fost contestat puternic de către studenţi şi profesori, cerându-i-se vehement demisia din actuala poziţie de rector al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Tudorel Toader a anunţat public la sfârşitul 2019 că va candidata pentru funcţia de rector şi în mandatul 2020-2024, dorindu-şi alături echipa de prorectori şi decani actuală. Mandatul său a fost suspendat în perioada 23 februarie 2017 – 17 aprilie 2019, când a fost ministru al Justiţiei în guvernele Grindeanu, Tudose şi Dăncilă.

Suspans la USAMV

La Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” depunerea candidaturilor pentru funcţiile de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, precum şi pentru desemnarea reprezentanţilor în Consiliile facultăţilor şi în Senat a început abia ieri, 15 ianuarie, şi va continua până pe data de 17. Alegerile pentru aceste funcţii vor avea loc pe data de 22, 29 şi 31 ianuarie. Pentru funcţia de rector candidaturile vor fi depuse în perioada 14-18 februarie, actualul rector prof.dr. Vasile Vîntu având deja două mandate consecutive, aspect care îl împiedică să mai candideze.

Profesorul Dan Caşcaval vizează un nou mandat

Universitatea Tehnică a finalizat alegerile în departamente pentru funcţiile de director de departament şi pentru membrii consiliului departamentului, urmând ca astăzi şi mâine, pe 15 şi 16 ianuarie, să se desfăşoare şedinţele de consiliu la fiecare facultate pentru validarea alegerilor directorilor şi consiliilor departamentelor. Săptămâna viitoare, 20-22 ianuarie, este stabilită perioada de depunerea şi afişare a candidaturilor pentru reprezentanţii departamentelor, cadre didactice şi cercetători, în Consiliul facultăţilor, urmând ca alegerile să aibă loc pe 27 şi 28 ianuarie, iar rezultatele să fie validate în ultima zi a lunii, pe 31 ianuarie, de către Senatul Universităţii. În perioada 3-7 februarie vor putea fi depuse candidaturile pentru reprezentanţii Senatului şi pentru funcţia de rector. Pe data de 24 februarie, vor avea loc alegerile, prin vot universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din Senatul universitar şi din consiliile facultăţilor, pentru funcţia de rector şi pentru membrii Senatului. După confirmarea rectorului, în termen de trei zile, se vor numi prorectorii, cu consultarea Senatului nou, şi se va publica Metodologia de concurs pentru selectarea decanilor.

La nivelul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“, actualul rector, prof.dr. Dan Caşcaval, a anunţat public că va candida pentru un nou mandat, iar până în momentul de faţă nu este cunoscut niciun contracandidat.

Norina Forna vrea campus universitar modern la UMF, după modelul marilor universităţi europene

Alegerile pentru funcţiile de conducere din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T.Popa” din Iaşi sunt în plină desfăşurare, urmând ca, mâine, cadrele didactice şi studenţii din instituţie să se vor prezenta la urne, pentru a-şi exprima preferinţele prin vot. Pentru funcţia de rector al UMF Iaşi şi-au depus candidatura profesorii universitari Norina Forna şi Viorel Scripcariu, iar întreaga comunitate academică cu drept de vot îşi va alege, de asemenea, şi membrii în Consiliul Departamentului, directorii de departament, membri în Consiliile Facultăţilor şi ai Senatului Universitar.

Prof. univ. dr. Norina Forna şi-a anunţat astăzi planul de management, în cadrul unei conferinţe de presă, aceasta punând accentul pe student, pe valorificarea potenţialului instituţional pe care îl are universitatea şi istoricul ei, cât şi pe dezvoltarea şi implementarea celor mai noi tehnologii pentru a-i ajuta atât pe studenţi, cât şi cadrele didactice în actul educaţional. „Sunt convinsă că prin implementarea acestui plan de management sustenabil, la finalul celor patru ani de mandat, UMF Gr.T. Popa se va poziţiona cu siguranţă pe harta mondială a cercetării ştiinţifice medicale, precum şi în ierarhia prestigioaselor topuri ştiinţifice internaţionale. Îmi doresc realizarea unui campus universitar modern, după modelul marilor universităţi europene, atragerea de fonduri europene prin dezvoltarea unor proiecte educaţionale de top, de peste 20 milioane de euro, după modelul plajei investiţionale implementată în Facultatea de Medicina Dentară a UMF Iaşi, proiecte pe care le-am dezvoltat şi coordonat din poziţia de Decan al acestei facultăţi. De asemenea, este o prioritate dezvoltarea unor parteneriate strategice educaţionale şi de cercetare ştiinţifică aprofundată cu universităţi din ţară şi din străinătate şi implementarea unui congres ştiinţific integrat al universităţii, cu largă participare internaţională, a declarat prof.univ.dr. Norina Forna.

Candidatul îşi doreşte să promoveze şi mai mult cadrele didactice, să fie mai aproape de aceştia şi de problemele cu care se confruntă fiecare disciplină în parte. „Voi elimina cuvântul gradual din metodologia de concurs, astfel încât să nu mai existe colegi care rămân 20 de ani cu acelaşi grad didactic. Voi garanta criterii de promovare similare celor naţionale şi vor fi luate în considerare articolele din întreaga carieră, nu doar articolele de la ultima promovare. Mă voi întâlni periodic cu membrii comunităţii universitare, nu doar cu structurile de conducere, pentru a cunoaşte problemele fiecărei discipline şi ale fiecărui cadru didactic. Voi asigura o transparenţă totală a procesului decizional, astfel încât fiecare membru al comunităţii să fie informat asupra hotărârilor Consiliului de Administraţie, a Senatului. Nu funcţiile pe care le poţi avea de-a lungul vieţii creează caracterul unui om, ci realizările pe care le reuşeşti prin intermediul acestor funcţii în beneficiul comunităţii sau al unei instituţii”, a mai spus prof.univ.dr. Norina Forna. Daiana SFREDEL, Laura RADU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Artiștii echilibrului între carieră și familie
21/11/2024 17:46

În multe case din Iasi există o poveste nestiută despre o femeie care jonglează cu mai multe roluri intr-o singură zi. Este mama grijulie care pregăteste cu drag micul dejun si isi imbrătisează cop ...

Curse aeriene cu întârzieri de până la trei ore pe Aeroportul din Iaşi din cauza ninsorilor
21/11/2024 15:45

Mai multe zboruri inregistrează intarzieri de pană la trei ore pe Aeroportul din Iaşi, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile. Potrivit conducerii aeroportului ieşean, majoritatea curselor aeriane care a ...

Două milioane de călători pe Aeroportul Iaşi: Pasagerul norocos este o femeie care a zburat pentru prima dată cu avionul
21/11/2024 15:35

Aeroportul din Iaşi a inregistrat, miercuri, pasagerul cu numărul două milioane din acest an, fiind vorba de o femeie din judeţul Bacău care a zburat cu avionul pentru prima dată in viaţa sa. Femeia a s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei