Universităţile ieşene, în febra alegerilor - Peste 340 de candidaturi, la UMF!

Dimensiune font:

| 15-01-2020 20:32

La Iaşi, lunile ianuarie şi februarie sunt definite, în toate mediile academice superioare din Iaşi, de alegerile pentru funcţiile de conducere, mandatul 2020-2024. Candidaturile sunt depuse în această perioadă atât pentru funcţia de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, Consiliile facultăţilor şi Senat, la nivelul studenţilor şi profesorilor, cât şi pentru funcţia de rector universitar.

Până în prezent au fost depuse declaraţiile de candidatură pentru Consiliul Facultăţii şi Senatul Universităţii (cadre didactice, cercetători şi studenţi) la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, la Universitatea de Arte „George Enescu”, iar la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” s-au depus 344 de candidaturi pentru funcţiile de Director de Departament, membru în Senatul UMF, membru în Consiliul Departamentului sau în Consiliul Facultăţii.

Doar la Universităţile de Arte şi de Medicină au fost depuse, deocamdată, candidaturi pentru funcţia de rector, candidaţii fiind actualul rector, Victor Scripcariu şi Norina Forna, decanul Facultăţii de Medicină Dentară, în cazul UMF, şi prof. univ. dr. Doru Albu, de la Facultatea de Interpretare Muzicală, respectiv prof. univ. dr. Aurelian Bălăiţă, de la Facultatea de Teatru, pentru UAGE.

Universitatea de Medicină şi Farmacie îşi va alege prima conducătorii mâine, 16 ianuarie (turul I de scrutin), respectiv pe data de 20 ianuarie (turul II de scrutin), când vor fi votate poziţiile de Director de Departament, Consiliile Departamentale, Consiliul Facultăţii, Membrii Senatului şi viitorul Rector.

Rectorul de la UAIC va fi cunoscut în martie

La Universitatea de Arte, alegerile pentru Consiliul Facultăţii vor fi organizate pe 3 februarie, iar pe 6 februarie vor fi aleşi membrii Senatului şi viitorul rector.

La UAIC, membrii Senatului vor fi aleşi pe 5 februarie, iar în perioada 15-18 februarie vor fi depuse dosarele candidaţilor pentru funcţia de preşedinte al Senatului. Declaraţiile de candidatură pentru funcţia de rector vor fi depuse la Biroul Electoral Central în perioada 24-28 februarie. Conform calendarului electoral al Universităţii, dezbaterea programelor manageriale ale candidaţilor în cadrul comunităţii universitare va avea loc între 2 şi 6 martie. Alegerile se vor desfăşura în două tururi de scrutin, pe data de 11 şi 18 martie, dacă va fi cazul. Dosarul pentru confirmarea rectorului va pleca la Bucureşti pe 26 martie. Deşi a fost contestat puternic de către studenţi şi profesori, cerându-i-se vehement demisia din actuala poziţie de rector al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Tudorel Toader a anunţat public la sfârşitul 2019 că va candidata pentru funcţia de rector şi în mandatul 2020-2024, dorindu-şi alături echipa de prorectori şi decani actuală. Mandatul său a fost suspendat în perioada 23 februarie 2017 – 17 aprilie 2019, când a fost ministru al Justiţiei în guvernele Grindeanu, Tudose şi Dăncilă.

Suspans la USAMV

La Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” depunerea candidaturilor pentru funcţiile de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, precum şi pentru desemnarea reprezentanţilor în Consiliile facultăţilor şi în Senat a început abia ieri, 15 ianuarie, şi va continua până pe data de 17. Alegerile pentru aceste funcţii vor avea loc pe data de 22, 29 şi 31 ianuarie. Pentru funcţia de rector candidaturile vor fi depuse în perioada 14-18 februarie, actualul rector prof.dr. Vasile Vîntu având deja două mandate consecutive, aspect care îl împiedică să mai candideze.

Profesorul Dan Caşcaval vizează un nou mandat

Universitatea Tehnică a finalizat alegerile în departamente pentru funcţiile de director de departament şi pentru membrii consiliului departamentului, urmând ca astăzi şi mâine, pe 15 şi 16 ianuarie, să se desfăşoare şedinţele de consiliu la fiecare facultate pentru validarea alegerilor directorilor şi consiliilor departamentelor. Săptămâna viitoare, 20-22 ianuarie, este stabilită perioada de depunerea şi afişare a candidaturilor pentru reprezentanţii departamentelor, cadre didactice şi cercetători, în Consiliul facultăţilor, urmând ca alegerile să aibă loc pe 27 şi 28 ianuarie, iar rezultatele să fie validate în ultima zi a lunii, pe 31 ianuarie, de către Senatul Universităţii. În perioada 3-7 februarie vor putea fi depuse candidaturile pentru reprezentanţii Senatului şi pentru funcţia de rector. Pe data de 24 februarie, vor avea loc alegerile, prin vot universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din Senatul universitar şi din consiliile facultăţilor, pentru funcţia de rector şi pentru membrii Senatului. După confirmarea rectorului, în termen de trei zile, se vor numi prorectorii, cu consultarea Senatului nou, şi se va publica Metodologia de concurs pentru selectarea decanilor.

La nivelul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“, actualul rector, prof.dr. Dan Caşcaval, a anunţat public că va candida pentru un nou mandat, iar până în momentul de faţă nu este cunoscut niciun contracandidat.

Norina Forna vrea campus universitar modern la UMF, după modelul marilor universităţi europene

Alegerile pentru funcţiile de conducere din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T.Popa” din Iaşi sunt în plină desfăşurare, urmând ca, mâine, cadrele didactice şi studenţii din instituţie să se vor prezenta la urne, pentru a-şi exprima preferinţele prin vot. Pentru funcţia de rector al UMF Iaşi şi-au depus candidatura profesorii universitari Norina Forna şi Viorel Scripcariu, iar întreaga comunitate academică cu drept de vot îşi va alege, de asemenea, şi membrii în Consiliul Departamentului, directorii de departament, membri în Consiliile Facultăţilor şi ai Senatului Universitar.

Prof. univ. dr. Norina Forna şi-a anunţat astăzi planul de management, în cadrul unei conferinţe de presă, aceasta punând accentul pe student, pe valorificarea potenţialului instituţional pe care îl are universitatea şi istoricul ei, cât şi pe dezvoltarea şi implementarea celor mai noi tehnologii pentru a-i ajuta atât pe studenţi, cât şi cadrele didactice în actul educaţional. „Sunt convinsă că prin implementarea acestui plan de management sustenabil, la finalul celor patru ani de mandat, UMF Gr.T. Popa se va poziţiona cu siguranţă pe harta mondială a cercetării ştiinţifice medicale, precum şi în ierarhia prestigioaselor topuri ştiinţifice internaţionale. Îmi doresc realizarea unui campus universitar modern, după modelul marilor universităţi europene, atragerea de fonduri europene prin dezvoltarea unor proiecte educaţionale de top, de peste 20 milioane de euro, după modelul plajei investiţionale implementată în Facultatea de Medicina Dentară a UMF Iaşi, proiecte pe care le-am dezvoltat şi coordonat din poziţia de Decan al acestei facultăţi. De asemenea, este o prioritate dezvoltarea unor parteneriate strategice educaţionale şi de cercetare ştiinţifică aprofundată cu universităţi din ţară şi din străinătate şi implementarea unui congres ştiinţific integrat al universităţii, cu largă participare internaţională, a declarat prof.univ.dr. Norina Forna.

Candidatul îşi doreşte să promoveze şi mai mult cadrele didactice, să fie mai aproape de aceştia şi de problemele cu care se confruntă fiecare disciplină în parte. „Voi elimina cuvântul gradual din metodologia de concurs, astfel încât să nu mai existe colegi care rămân 20 de ani cu acelaşi grad didactic. Voi garanta criterii de promovare similare celor naţionale şi vor fi luate în considerare articolele din întreaga carieră, nu doar articolele de la ultima promovare. Mă voi întâlni periodic cu membrii comunităţii universitare, nu doar cu structurile de conducere, pentru a cunoaşte problemele fiecărei discipline şi ale fiecărui cadru didactic. Voi asigura o transparenţă totală a procesului decizional, astfel încât fiecare membru al comunităţii să fie informat asupra hotărârilor Consiliului de Administraţie, a Senatului. Nu funcţiile pe care le poţi avea de-a lungul vieţii creează caracterul unui om, ci realizările pe care le reuşeşti prin intermediul acestor funcţii în beneficiul comunităţii sau al unei instituţii”, a mai spus prof.univ.dr. Norina Forna. Daiana SFREDEL, Laura RADU

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:17

1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Todiresti, cu sediul administrativ in sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava, telefon 0230.539.535, fax 0230.539.543, e-mail: primaria todiresti@yahoo.com, cod fiscal 4326922. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -3 spatii identificate astfel: cabinet medic familie in suprafata de 32,82 mp, cabinet stomatologic in suprafata de 19,65 mp si farmacie in suprafata de 47,90 mp, ce apartin domeniului privat al Comunei Todiresti, situate in satul Todiresti, comuna Todiresti, Str. Principala nr. 176, judetul Suceava, avand nr. cadastral 43669, CF 43669, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Todiresti nr. 13/28.02.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Secretariat. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat din cadrul Comunei Todiresti, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, se achita numerar la Casieria Comunei Todiresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 31.03.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.04.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: intr-un singur exemplar original, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.04.2025, ora 12.00, Comuna Todiresti, Compartimentul Secretariat, sat Todiresti, comuna Todiresti, nr. 174, judetul Suceava. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Suceava, din municipiul Suceava, Str. Stefan cel Mare nr. 62, judetul Suceava, telefon 0230.214.948, fax 0230.522.296, e-mail: trsv-arhcont@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Iașul are un laborator de ultimă generație dedicat chimiei supramoleculare
18/03/2025 14:18

Institutul de Chimie Macromoleculară „Petru Poni” al Academiei Romane a marcat o etapă importantă in dezvoltarea infrastructurii sale de cercetare prin inaugurarea noii clădiri „Acad. Bo ...

Lider al lumii interlope din Iași, încătușat la Moscova
18/03/2025 13:02

Lista Most Wanted a Interpolului a fost actualizată. De pe ea lipseste, de cateva zile, unul dintre cei mai căutati infractori ieseni ai ultimelor decenii - Vasile Rodideal. Acesta a fost incătusat la Moscov ...

Preoții le cer ieșenilor „post online”
18/03/2025 13:01

În plin post al Pastelui, preotii ieseni trag un semnal de alarmă cu privire la timpul pe care il pierdem online. Acestia spun că ceea ce vedem acolo contravine cu ceea ce reprezintă postul, ca insemn� ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
18/03/2025 13:00

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Un  ieșean și-a cumpărat, în aceeași zi, două Ferrari Purosangue nou-nouțe!
18/03/2025 13:00

* valoarea unei astfel de masini oscilează intre 563.000 si 1,3 milioane de euro, in functie de dotări * Ferrari Purosangue este primul SUV născut in Maranello si a devenit imediat după lansare (2022) masin ...

Părinții, nevoiți să plătească 10.000 de lei anual pentru meditații, after school și materiale didactice
18/03/2025 12:16

* acestea sunt rezultatele unui studiu realizat de Organizatia Salvati Copiii Romania, pe baza datelor culese la finalul anului 2024 * comparativ cu anul 2021, costul mediu anual suportat de părinti pentru edu ...

Pachetele misterioase de pe ușile apartamentelor din Botoșani scot la iveală o realitate tristă. Ce se întâmplă cu locuitorii orașului din Moldova
18/03/2025 11:05

Un preot din Botosani atrage atentia asupra fenomenului tot mai vizibil al migratiei masive a botosănenilor către orase mai mari sau alte tări, in căutarea unor locuri de muncă mai bine plătite. Părinte ...

DNA a urmărit doi jurnaliști din Iași
18/03/2025 10:12

Mai multi jurnalisti de investigatie reclamă faptul că au fost filati de Directia Natională Anticoruptie Iasi si că le-au fost ascultate telefoanele. Jurnalistii Victor Ilie si Luiza Vasiliu, care au relat ...

Cele mai căutate produse de post din Iași
18/03/2025 09:51

În pietele din Iasi, tarabele sunt pline de legume proaspete, iar cele mai căutate sunt cartofii, morcovii, ceapa si usturoiul, ingrediente de bază pentru mancărurile traditionale. Preturile sunt ac ...

Aurul le-a luat mințile românilor
18/03/2025 09:42

* 90% din investitorii romani achizitionează produse de greutăti mai mari (incepand cu lingouri de 20 de grame) * analistii J.P. Morgan preconizează că pretul aurului va depăsi 3.300 dolari per uncie troy ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei