Zeci de mii de copii din regiunea de Nord-Est, rămași fără protecție!

Dimensiune font:

| 16-04-2024 07:55

* regiunea de Nord-Est are cei mai mulți copii cu părinții plecați la muncă în străinătate – 22.195, reprezentând o treime din totalul la nivel național (64.936) * cifra a coborât în comparație cu anul precedent, diminuarea cea mai însemnată fiind înregistrată în județul Iași, de la 4.920 de cazuri la 1 ianuarie 2023, la 3.220 cazuri, la începutul acestui an * județele cu cei mai mulți copii cu ambii părinți plecați la muncă în străinătate erau, la 1 ianuarie, Botoșani – 683 cazuri, Vaslui – 549, Suceava – 470 și Iași – 446

Regiunea de Nord-Est deține „supremația” în toate topurile realizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA) referitoare la numărul copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate.

Astfel, conform datelor oficiale, județele cu cei mai mulți copii cu părinți (unul sau ambii) plecați să muncească în alte state ale lumii erau Suceava – 5.419 (6.596 în urmă cu un an), Botoșani – 4.480 (de la 5.454), Neamț - 3.462 (de la 3.648), Vaslui – 3.339 (de la 2.978), Iași - 3.220 (de la 4.920), Galați – 3.015 (de la 2.704 cazuri anul trecut).

Județele care deschideau topul în privința copiilor având ambii părinți plecați la muncă în străinătate erau, la 1 ianuarie, Botoșani – 683 cazuri (de la 860, în urmă cu un an), Vaslui – 549 (de la 467), Suceava – 470 (de la 612), Iași – 446 (de la 855), Maramureș - 444 (de la 411), Buzău – 415 (474), Neamț - 404 (566).

Botoșaniul deține și recordul în ceea ce privește numărul copiilor cu părinte unic susținător plecat să muncească în alt stat – 802, în timp ce topul referitor la copiii cu un singur părinte plecat este deschis de județul Suceava, cu 4.620 de cazuri.

Regiunea de Nord-Est are cei mai mulți copii cu părinții plecați la muncă în străinătate – 22.195, reprezentând o treime din totalul la nivel național (64.936).

Mii de copii au rămas acasă, în îngrijirea rudelor, fără măsură de protecţie

Numărul total al copiilor din România care aveau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate era, la 1 ianuarie 2024, de 9.758, cu 2.211 mai puţini comparativ cu situaţia de la finele anului anterior, conform datelor centralizate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie.

De asemenea, numărul copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate a coborât la 64.936 la finele lunii decembrie 2023, de la 72.627 la 31 decembrie 2022.

Dintre cei 9.758 de copii cu ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, 9.143 se aflau în îngrijirea rudelor de până la gradul IV, fără măsuri de protecţie, restul fiind plasaţi la un asistent maternal, servicii de tip rezidenţial sau alte familii ori persoane.

Conform sursei citate, un număr de 46.792 de copii aveau un părinte plecat la muncă în străinătate, iar dintre aceştia 45.080 de copii erau în grija rudelor până la gradul IV, fără măsură de protecţie. În acelaşi timp, 924 de copii se aflau în sistemul de protecţie specială, cum ar fi în grija unui asistent maternal, în servici de tip rezidenţial sau la alte familii/persoane.

Totodată, 8.386 de copii proveneau din familii în care părintele unic susţinător era plecat la muncă în străinătate. Dintre aceştia, 7.622 copii au rămas acasă în îngrijirea rudelor de până la gradul IV, fără măsură de protecţie.

Totalul copiilor rămaşi acasă care se aflau în sistemul de protecţie specială se ridica la 2.066, la 31 decembrie 2023, dintre care 352 copii erau în grija unui asistent maternal, 372 în servicii de tip rezidenţial, 1.248 la rude până la gradul IV, iar 94 de copii în grija altor familii sau personae. Daniel BACIU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Iașul a depășit, oficial, milionul de locuitori. Suceava urcă pe podiumul național!
12/05/2025 20:11

Pentru prima dată in istorie, un judet al Romaniei depăseste 1 milion de locuitori! Conform datelor furnizate de Directia Generală de Evidentă a Populatiei (DGEP), numărul cetătenilor romani in viată cu ...

Un fragment din moaştele Sfântului Tămăduitor Pantelimon, la Mănăstirea Hadâmbu
12/05/2025 18:38

Cu prilejul aniversării a 35 de ani de la reinfiinţare, la Mănăstirea Hadambu din judeţul Iaşi, va poposi, timp de o săptămană, in perioada 16-23 mai, racla cu un fragment din moaştele Sfantului Mare ...

Weekend complicat pentru polițiștii locali din Iași
12/05/2025 18:37

* „Primim, in fiecare zi, sesizări din partea iesenilor cu privire la soferi ce blochează căi de acces, parchează pe trotuare sau pe trecerile pentru pietoni. Multi dintre ei inteleg, după ce sunt sa ...

O nouă șansă pentru tinerii fără Bac. USV Iaşi lansează un proiect educaţional unic
12/05/2025 18:36

* prin proiectul „Fii şi tu primul”, 189 de tineri fără diplomă de Bacalaureat vor fi sprijiniţi să revină pe traseul educaţional şi să işi continue studiile universitare * de asemenea, 1 ...

Profesori şi pasionaţi de ornitologie din 19 ţări se întîlnesc la Iași
12/05/2025 18:35

Peste 50 de specialişti internaţionali vin la Iasi, in perioada 19-21 mai, la al VIII-lea Congres Internaţional de Ornitologie Eurasiatică - IEOC 2025 (International Eurasian Ornithology Congress). Evenime ...

Tronsonul Lețcani – Ungheni din A8, gata de licitație!
12/05/2025 17:47

* imediat ce va primi si avizul din partea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, unde deja a fost transmisă, documentatia celor trei tronsoane de autostradă de la Letcani la Ungheni poate fi lansată i ...

 Elevii Iașului, prinși între performanță, epuizare și sens pierdut
12/05/2025 15:55

În orasul care a dat tării academicieni, olimpici si profesori remarcabili, scoala pare să se fi transformat intr-o cursă de andurantă fără linie de sosire. La Iasi, elevii invată pe branci, dar nu ...

Înscrierile online ale candidaților la Titularizare au fost prelungite
12/05/2025 14:34

Candidatii din judetul Iasi care doresc să participe la concursul national de Titularizare din acest an mai au cateva zile la dispozitie pentru a-si depune dosarele. Inspectoratul Scolar Judetean Iasi a anunta ...

Lucrările pe Autostrada Unirii A8 au fost oprite pe termen nelimitat!
12/05/2025 13:52

* Grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, a decis să suspende lucrările pe mai multe santiere, incepand cu săptămana viitoare * vizate sunt in special proiectele Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) si Au ...

Peste 100 de mii de ieșeni ar putea rămâne fără autoturisme, în următorii cinci ani!
12/05/2025 13:52

* dacă s-ar implementa, astăzi, fie directiva europeană, in scenariul actual, fie planul guvernamental ce vizează in principal autoturismele poluante, Iasul, care are un parc auto ce numără 252.751 autotu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei