Cum arată LISTA `ÎNCASĂRILOR` medicului Ana Guț într-o SINGURĂ ZI DE MUNCĂ - Curgeau SUTELE DE LEI ȘI EURO până la intervenția DNA

Dimensiune font:

| 14-12-2021 14:18

 Rechizitoriu  prin care medicul specialist al Casei de Pensii Bihor, Ana Guț, a fost deferit justiției, în stare de libertate, pentru o faptă unică de luare de mită, dar cu 334 de acte materiale. 

Concret, femeia a „încasat„ de la beneficiari 334 de sume distincte de bani, totul într-o singură lună de activitate, 

Pentru aceste sume de bani aceasta lăsa frâu liber dosarelor depuse, în sens contrar, stabilind măsuri obositoare pentru invalizii cu care lua contact.

Procurorii DNA au defalcat și prezentat pe ore, activitatea infracțională a femeii, iar acum STIRIPESURSE va prezenta ce încasări paralele de bani făcea medicul specialist într- o singură zi de muncă.

Astfel, în ziua de 14 mai 2015, medicul Guț a primit mită mii de lei și sute de euro, în 17 cazuri.

 

Zi de muncă la Casa de Pensii Bihor

„ 37. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:35, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. ( )/14.05.2015 în dosarul medical nr. ( ), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

38. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:39, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. ( )/14.05.2015 în dosarul medical nr. ( ), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 euro de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

39. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:42, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 26134/14.05.2015 în dosarul medical nr. 12347, inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 lei de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

40. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:55, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (.... )/14.05.2()15 în dosarul medical nr. inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (....), beneficiarul respectivei decizii medicale.

41. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei (9:(2, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), titulară fiind (..), și de asemenea în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), titular fiind (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la soții ... (..)și (..)beneficiarii respectivelor decizii medicale.

42. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:06, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 2(..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 1(( lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

43. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:15, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 150 lei de la (..), beneficiarul respectivei decizii medicale.

 

 

44. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:21, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

45. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:26, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (....)/19.05.2015 în dosarul medical nr.  ... inculpata GUȚ ANA a primit suma de 150 euro de la (....), beneficiara respectivei decizii medicale

....

47. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:35, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 50 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

48. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:38, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

49. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:41, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 27097/14.05.2015 în dosarul medical nr. 15748, titular fiind..., inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la soții ..., aceasta din urmă însoțindu-l în fața medicului expert al asigurărilor sociale pe beneficiarul respectivei decizii medicale.

50. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:46, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 50 euro de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.(•••.) ).

52. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei 1(:5(, în vederea avizării prelungirii concediului medical cu 28 zile, de la data de 16.05.2015 până la 12.(6.2(15, nr. (..)/14.(5.2(15/4631, titular fiind (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 1(( lei de la (..) (soția titularului concediului medical), care s-a prezentat în fața medicului expert al asigurărilor sociale în locul titularului concediului medical (..).

 

53. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:55 în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

54. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:33 în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

55. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei 12:((, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 350 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.”, se arată în dosarul ajuns acum pe masa judecătorilor de la Tribunalul Bihor.

Lecția umilinței la Casa de Pensii Bihor...

În prezenta cauză, arată DNA, în actul de inculpare, dintre cele peste 300 persoane care s-au prezentat în perioada 11 mai - 15 iunie 2015 în fața medicului expert al asigurărilor sociale Ana Guț, majoritatea au declarat că în situația în care nu dădeau o anumită sumă de bani în momentul în care se prezentau în fața medicului expert și prezentau dosarul, riscau să fie trimiși la București pentru examinare în fața unei alte comisii, să li se ceară să depună la dosar documente cu analize medicale suplimentare (lucru care implica bineînțeles costuri în plus în sarcina pacienților), să fie trecuți într-un grad de invaliditate inferior, să le fie scurtat intervalul de prezentare pentru prelungirea pensiei de invaliditate ori efectiv să simtă ostilitate din partea respectivului medic expert.

Acest comportament al medicului expert a fost propagat în rândul solicitanților/beneficiarilor de pensii de invaliditate și le- a creat acestora simțământul necesității oferii de bani sau alte foloase în momentul prezentării în fața sa, mai arată procurorii de la DNA.

Fișă de dosar

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Serviciul teritorial Oradea au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a medicului expert al asigurărilor sociale, angajată a Casei Județene de Pensii Bihor – Serviciul de expertiză medicală a capacității de muncă, Ana Guț, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită în formă continuată (334 acte materiale).

 

Alături de aceasta vor fi judecate două două persoane fizice fără calitate specială, pentru complicitate la luare de mită în formă continuată și alte două persoane pentru complicitate la luare de mită.

Procurorii au notat în rechizitoriul transmis instanței că Ana Guț, în calitatea menționată, în perioada 11 mai – 15 iunie 2015, ar fi primit, în mod repetat (de 334 ori), de la persoanele care s-au prezentat la cabinetul său medical, sume de bani (în valoare de 51.970 lei și 3.330 euro), care nu i se cuveneau, în legătură cu îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu, respectiv în legătură cu întocmirea deciziilor medicale asupra capacității de muncă a persoanelor care solicitau încadrarea într-un grad de invaliditate, efectuarea revizuirii medicale a pensionarilor de invaliditate aflați în evidență, întocmirea formularelor de concluzii medicale la revizuire ori referitoare la concediile medicale (prelungirea concediului medical peste 90 de zile și propunerea prelungirii concediului medical peste 180 de zile).

 

 

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Alimentul care nu trebuie să lipsească din bucătăria ta: Previne atacul de cord, reglează tensiunea și scade glicemia
14/05/2025 06:38

Lintea, aliment de bază in multe diete, ajută la prevenirea atacului de cord, sustine medicul endocrinolog Francisco Rosero. El recomandă consumul zilnic de leguminoase pentru trei beneficii esentiale: imbun ...

 România, locul al doilea în Uniunea Europeană la mortalitatea prin cancer ovarian
13/05/2025 17:51

Cancerul ovarian este, in continuare, una dintre cele mai tăcute si agresive boli oncologice care afectează femeile. Desi medicina a avansat spectaculos, această formă de cancer ginecologic rămane greu d ...

Celulita, boala care duce la izolare socială
13/05/2025 15:50

Într-o lume care valorizează aparenta mai presus de structură, celulita a fost ani de zile redusă la un detaliu cosmetic neglijabil sau ironizat. În realitate, insă, celulita este o afectiune cr ...

Românii vor putea efectua apeluri video către 112. De când va fi disponibilă funcția?
13/05/2025 15:03

 Romanii vor putea efectua apeluri video către 112. De cand va fi disponibilă functia? Serviciul de Telecomunicaţii Speciale lucrează la o nouă aplicaţie Apel 112 care va avea opţiuni suplimentare. ...

Care sunt primele semne de diabet, boală ce afectează 11% dintre români
12/05/2025 11:36

 Sete intensă, urinări frecvente si oboseală neobisnuită pot fi primele semne ale diabetului, afectiunea care perturbă metabolismul zahărului in organism. Cu cat sunt observate mai devreme, cu atat r ...

Dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., „Să schimbi starea de spirit a pacientului face, uneori, cât toate tratamentele din lume”
11/05/2025 18:11

 * dialog cu dr. Gheorghe Bălan jr., desemnat „Cel mai bun tanăr medic al anului 2024” Dr. Gheorghe Bălan jr., specialist in gastroenterologie si sef de lucrări la Universitatea de Me ...

Cancerul tiroidian: cauze, simptome, diagnostic și tratament
09/05/2025 11:45

Cancerul tiroidian: cauze, simptome, diagnostic si tratament Cancerul tiroidian este o afectiune oncologică manifestată prin dezvoltarea unor celule cu functii morfo-structurale anormale, la nivelul glande ...

O singură întrebare i-a schimbat complet viața unui român plecat în Elveția: „Mulţi nu înţeleg ce înseamnă asta”
09/05/2025 05:59

De-a lungul anilor, nenumărati romani au plecat dincolo de hotare, in căutarea unui trai mai bun. Iar una dintre cele mai atractive destinatii din lume a fost, si rămane in continuare, Elvetia. Acum, un roma ...

Planta pe care trebuie să o pui în apa puilor de găină pentru a-i feri de boli. Soluția naturală care le stimulează producția de ouă în viitor
09/05/2025 05:58

Desi tot mai multi gospodari caută alternative naturale pentru ingrijirea animalelor de curte, o practică traditională rămane esentială: utilizarea pelinului pentru mentinerea sănătătii puilor. Această ...

8 mai, Ziua Mondială de Luptă împotriva Cancerului Ovarian
08/05/2025 09:23

În fiecare an, pe 8 mai, este marcată Ziua Mondială de Luptă impotriva Cancerului Ovarian, o initiativă globală menită să crească gradul de informare si constientizare cu privire la această boal� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei