Persoanele cu dizabilităţi, persoanele fără adăpost şi noi categorii de angajaţi – introduse în etapa a II-a de vaccinare

WHEELCHAIR_GENERIC_0-650x435-1000x600

Dimensiune font:

| 21-01-2021 12:05

Guvernul a stabilit prin hotărârea de modificare a HG 1.031/2020, privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, că persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorii acestora, precum şi persoanele fără adăpost intră în etapa a II-a de vaccinare, alături de vârstnicii peste 65 de ani, bolnavii cronici şi angajaţii din domenii esenţiale.

De asemenea, în hotărârea aprobată miercuri de Executiv au fost incluse noi categorii de angajaţi din domenii esenţiale, care urmează să se vaccineze în etapa a II-a, printre acestea fiind personalul din Consiliul Economic şi Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Naţională a României, Curtea de Conturi, Consiliul Concurenţei, executorii judecătoreşti, avocaţii, asistenţii maternali, personalul navigant român maritim şi fluvial, personalul din Administraţia Naţională de Meteorologie, lucrătorii din agricultură şi din industria alimentară de alimente esenţiale, sportivii componenţi ai loturilor naţionale sau ai loturilor olimpice.

Aceeaşi HG prevede că Ministerul Apărării Naţionale asigură, prin centrele sale, vaccinarea personalului propriu şi a familiilor acestora şi pentru următoarele categorii:

* cadrele militare în rezervă şi în retragere din cadrul instituţiilor din sistemul naţional de apărare naţională, ordine publică şi securitate naţională, precum şi familiile acestora;

* persoanele care beneficiază de prevederile Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, cu modificările şi completările ulterioare;

* personal în activitate din cadrul celorlalte instituţii din sistemul naţional de apărare naţională, ordine publică şi securitate naţională, precum şi familiile acestora.

De asemenea, prin actul normativ au fost incluse în etapa a II-a de vaccinare noi categorii:

* persoane încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoţitorii acestora şi persoanele care locuiesc la acelaşi domiciliu cu acestea;

* persoane fără adăpost;

* personal-cheie din instituţiile statului, Parlament, Curtea Constituţională, Administraţia Prezidenţială, Guvern, Consiliul Economic şi Social, Avocatul Poporului, Consiliul Legislativ, Banca Naţională a României, ministere şi instituţii subordonate acestora;

* personalul în activitate din cadrul instituţiilor din sistemul naţional de apărare naţională, ordine publică, securitate naţională şi al autorităţii judecătoreşti, executorii judecătoreşti, interpreţii şi traducătorii autorizaţi de Ministerul Justiţiei, avocaţii înscrişi în tabloul avocaţilor, membrii Uniunii naţionale a notarilor publici, precum şi membrii din România în Parlamentul European.

Tot în etapa a II-a, care prevede vaccinarea personalului economic vital, vor fi vaccinate şi următoarele categorii:

* casierii şi ceilalţi lucrători din magazinele de retail alimentar;

* personalul navigant român maritim şi fluvial;

* personalul român care îşi desfăşoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol);

* personalul român care îşi desfăşoară activitatea pe unităţi mobile de foraj marin (nave tip FPSO şi nave tip FSU).

În aceeaşi etapă a vaccinării au fost incluse şi alte categorii:

* personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;

* personalul din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului/serviciul public de asistenţă socială care îşi desfăşoară activitatea în relaţie directă cu beneficiarii, asistenţii maternali, asistenţii personali şi asistenţii personali profesionişti;

* persoanele care asigură asistenţă medicală şi socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);

* personalul din administraţia publică locală;

* lucrătorii din agricultură şi din industria alimentară de alimente esenţiale;

* personalul din Administraţia Naţională de Meteorologie;

* membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoţesc, deţinători de cărţi de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;

* personalul civil şi militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului naţional, inclusiv membrii de familie care îi însoţesc la post, anterior plecării în misiune;

* inspectorii sociali şi personalul care îşi desfăşoară activitatea în relaţia directă cu beneficiarii din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi a structurilor subordonate acestora;

* personalul Curţii de Conturi a României şi ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti;

* personalul din cadrul aparatului central şi local al Consiliului Concurenţei;

* sportivii componenţi ai loturilor naţionale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificaţi individual la jocurile olimpice precum şi staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportivi;

* personalul sanitar veterinar care lucrează în cabinete medicale veterinare.

Prin actul normativ a fost modificată şi completată componenţa categoriilor care intră în etapa a III-a – Populaţie generală de vaccinare, introducându-se o serie de categorii care vor fi într-o etapă a III-a A” de imunizare, după cum a precizat premierul Florin Cîţu, miercuri, la finalul şedinţei de guvern.

Astfel, în această etapă vor fi vaccinate persoane care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unor unităţi, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu şi al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate:

* lucrătorii din industria extractivă;

* lucrătorii din industria prelucrătoare;

* lucrătorii din hoteluri şi restaurante;

* lucrătorii din domeniul de întreţinere corporală, coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare;

* lucrătorii din domeniul spectacole, activităţi culturale şi recreative;

* lucrătorii din sistemul financiar, bancar şi din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul şi a celor care prestează servicii esenţiale de plăţi, administrare cont şi investiţii şi operează infrastructuri critice naţionale, precum şi personalul critic de suport al acestora;

* persoanele cazate în centrele regionale de proceduri şi cazare ale solicitanţilor de azil aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări;

* persoanele cazate în centrele pentru cazarea străinilor luaţi în custodie publică aflate în subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări;

* persoane private de libertate;

* persoane care asigură infrastructura de comunicaţii;

* lucrătorii din domeniul muzeal şi al colecţiilor publice;

* lucrătorii din biblioteci.

În aceeaşi etapă a III-a va fi imunizată şi populaţia adultă, respectiv alte categorii decât cele prevăzute la punctele ‘1 şi 2 de la litera C’ din HG 1.031/2020 şi populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani.

Tot prin hotărârea aprobată miercuri de Executiv s-a stabilit că pentru etapele a II-a şi a III-a, vaccinarea se va organiza prin centre de vaccinare fixe şi mobile, echipe mobile, reţeaua de medicină de familie, centre drive-through.

‘Pentru eficientizarea procesului de vaccinare, evitarea supraaglomerării sau a sacrificării dozelor de vaccin, vaccinarea se va face prin programare electronică, telefonică sau prin intermediul medicului de familie, datele fiind colectate într-o platformă unică. Pentru etapa a II-a, programările în vederea vaccinării se vor realiza cu respectarea unui raport de 75% persoane din categoria de la lit.a) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C şi respectiv 25% persoane din categoria de la lit.b) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C ‘, se spune în hotărâre.

De asemenea, centrele de vaccinare împotriva COVID-19 sunt coordonate metodologic de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică şi direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Prevederile hotărârii se aplică şi cetăţenilor Uniunii Europene, ai Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene, precum şi străinilor cu şedere legală pe teritoriul României. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Pneumolog: Gripa provoacă cele mai grave simptome pulmonare, mai nocive decât Covid-19
16/01/2025 00:32

Cristian Oancea, medic pneumolog şi managerul Spitalului de Boli Infecţioase din Timişoara, afirmă că, prin comparaţie cu alte virusuri care circulă in această perioadă, inclusiv comparativ cu virusul ...

De ce să nu consumi fructe SEARA. Specialiștii atrag atenția: „Nu e bine”
16/01/2025 00:09

Iată de ce nu este bine să consumi fructe seara. Acest obicei aparent banal iti poate da organismul peste cap. Specialistii atrag atentia: „nu e bine”. Alimentatia este esentială pentru buna functionare ...

Medicul Onofrei avertizează: Cum să iei antibioticele corect pentru un organism sănătos
14/01/2025 08:47

Chirurgul Alexandru Onofrei afirmă că tratamentele cu antibiotice afectează microbiomul, iar, in condiţiile in care in organism există ”un echilibru foarte sensibil intre bacterii, virusuri şi fungi”, ...

Alexandru Onofrei explică importanța vitaminei D: Câte unități pe zi sunt necesare pentru un organism sănătos
14/01/2025 08:45

Alexandru Onofrei, medic chirurg, a vorbit despre importanţa vitaminei D, despre care spune că in ultima vreme este considerată ”mai mult decat o vitamină”. El a recomandat ca fiecare persoană să ia c ...

Medic român întors din străinătate: 'Deși pare greu de crezut de către opinia publică, nu salarizarea este principalul motiv pentru care pleacă medicii'
14/01/2025 08:35

Un medic rezident la sectia ATI din Spitalul Judetean de Urgentă Cluj-Napoca, Paul Oargă, revenit in tară după ce a lucrat in Irlanda pe un salariu dublu fată de cel din Romania, a declarat că nu banii su ...

Descoperire revoluționară. Tratamentul care oprește progresia mielomului multiplu și redă speranța pacienților
13/01/2025 14:50

Un nou studiu a adus sperantă pentru pacientii care se confruntă cu mielom multiplu, un tip devastator de cancer al sangelui. Cercetătorii de la Centrul Medical Tel Aviv Sourasky (SMC) din Israel au anuntat ...

Fenomenul divorțului de somn pune stăpânire pe toată Europa. Tot mai multe cupluri aleg să-și petreacă nopțile separat de partenerii de viață
13/01/2025 10:35

Tot mai multe cupluri din Europa au de-a face cu fenomenul divortului de somn. Acest lucru implică petrecerea noptilor a partenerilor in camere diferite, alegand să nu mai doarmă impreună, la bază stand ca ...

 Resetare digitală.  Tehnologia sub control
12/01/2025 10:45

Sub motto-ul „Viată mai intensă, mai putine dispozitive digitale!”, Institutul National de Sănătate Publică (INSP)  a dat startul unei campanii nationale remarcabile intitulată „Dep ...

Bolile cardiovasculare fac ravagii printre români
12/01/2025 10:04

Decesele cauzate de bolile cardiovasculare răman alarmant de ridicate ca număr si se estimează că, la nivel global, in 2030 vor atinge cifra de 23 milioane, desi ratele generale ale mortalitătii s-au redus ...

De câte ori e normal să te trezești noaptea pentru a merge la baie, în funcție de vârstă
11/01/2025 21:54

 Nicturia se referă la nevoia de a urina in timpul noptii.    Este un fenomen care poate avea origini variate, desi, in multe cazuri, este perfect normal. „Anumite probleme, cum ar fi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei