Unul dintre îngerii salvatori ai Alexiei a povestit operațiunea de salvare din noaptea accidentului. Paul Nedelea și echipajele medicale au intervenit prompt pentru a salva viața victimelor

Dimensiune font:

| 19-12-2022 08:26

 Alexia, adolescenta de 15 ani din Botoșani care a fost salvată de medicii ieșeni după o operație de 20 de ore a avut îngeri păzitori chiar din momentul accidentului. Datorită promptitudinii de la fața locului și profesionalismului, Alexia a avut șanse la o viață normală. Cel care a intervenit imediat a fost medicul primar de urgență, Paul Nedelea, care a povestit presei locale, clipele de la locul evenimentului și cum adolescenta de 15 ani a fost salvată.

Paul Nedelea, medic primar medicina de urgență:

„Din păcate în noaptea de vineri spre sâmbătă a avut loc accidentul la ieşirea din Paşcani spre localitatea Valea Seacă. Au fost implicate 35 de persoane, printre care se aflau şi 17 minori. Cea mai complicată victimă, ca să spun aşa, a fost fata de 15 ani cu amputaţie bilaterală de membre superioare: pe stânga amputaţie completă, pe dreapta, amputaţie incompletă. Ea a şi fost prima extrasă de la locul accidentului dusă către Spitalul Paşcani, la CPU, unde a fost stabilizată, iar la momentul ajungerii TIM de la Iaşi a a fost preluată de aceştia şi dusă către Spitalul Sf Maria, unde a intrat imediat în sala de operaţii.

Fiind la Iaşi am ajuns la o oră după accident. Din ce au povestit colegii de la SAJ şi pompierii care s-au aflat din primele minute la locul accidentului, membrul superior stâng a fost găsit la câteva minute, şi adus odată cu pacienta la CPU Paşcani şi ulterior transportat şi el la Iaşi.

Există kituri speciale pe fiecare maşină în care păstrăm membrele care au potenţial de reimplantare, în condiţiile speciale, sterile, cu gheaţă, pungi de gheaţă speciale, astfel încât să poată fi replantată ulterior.

Repet, era vorba doar de membrul superior stâng, pentru că membrul superior drept era încă ataşat corpului.

Este foarte important ca în cazul unor amputaţii complete să se facă cât mai rapid hemostaza întrucât riscul de sângerare este foarte mare. Colegii care au fost atunci la faţa locului au reuşit să facă hemostaza cu ajutorul unor garouri aplicate la nivelul unor bonturi de amputaţie, astfel încât pacienta să ajungă în viaţă. De altfel, în momentul în care am ajuns la locul accidentului, ne-am mobilizat şi am mers către CPU, unde erau deja ajunse 12 persoane din accident. La momentul la care am ajuns noi era stabilă hemodinamic, era conştientă, şi nu îşi amintea exact ce se întâmplase, şi nu îşi dădea seama ce se întâmplase cu ea. Era stabilă hemodinamic şi nu mai existau sângerări la nivelul bonturilor de amputaţie. De asemenea, un noroc, ca să spun aşa, a fost faptul că nu a mai prezentat şi alte leziuni. Transportul ei către Iaşi a fost posibilă doar prin menţinerea hemostazei la nivelul bonturilor de amputaţie.

În accident, la fel de gravă a mai fost o fată de aproximativ 12 ani, care a suferit un traumatism cranio facial extrem de important. Nu mai ştiu exact unde a rămas internată, însă este stabilă, cu un prognostic bun.

Cu siguranţă putem spune că rapiditatea este importantă. Planul roşu este un eveniment deosebit care se întâmplă rar, dar din păcate se întâmplă uneori, şi atunci ceea ce contează este rapiditatea cu care intervenim, rapiditatea în a evalua, în a trata pacienţii şi în a-i transporta cât mai rapid în spitalele care trebuie pentru a primi cât mai rapid posibil îngrijirile necesare. Particularitatea situaţiei în care ne-am aflat în noaptea de vineri spre sâmbătă a fost faptul că ne aflam departe de Iaşi, care este oraş universitar, mai aproape de Paşcani, care au un spital municipal, un compartiment primire urgenţe, însă cu siguranţă nu ar fi reuşit să facă faţă unui număr foarte mare de victime şi de aceea am şi intervenit încercând să transportăm către Iaşi cât mai repede pacienţii critici.

 

Dacă nu am fi avut aici echipele care să poată prelua imediat pacienta şi să înceapă replantarea, cu siguranţă fata nu ar fi avut nicio şansă. Este important ca replantarea să fie făcută cât mai rapid după incident, vascularizaţia membrelor să fie păstrată. Ea a ajuns în aproximativ o oră şi jumătate, poate două, la Iaşi.” a declarat medicul primar de urgență Paul Nedelea.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
UE îndeamnă cetățenii să își facă rezerve pentru 72 de ore – ce trebuie să ai în casă?
27/03/2025 12:22

Comisia Europeană a lansat miercuri, 26 martie 2025, o nouă strategie de pregătire pentru situatii de criză, recomandand cetătenilor Uniunii Europene să aibă provizii esentiale suficiente pentru cel puti ...

Marcel Ciolacu, atacat dur de un fost coleg din PSD: „Cât de ipocrit să fie? Mai devreme sau mai târziu, toți cei implicați vor plăti penal”
27/03/2025 10:47

Fostul deputat PSD Dan Cristian Popescu il atacă direct pe premierul Marcel Ciolacu intr-o postare pe Facebook. Popescu a lansat o serie de acuzatii, sustinand că premierul a fost principalul beneficiar al an ...

Incertitudinea economică, cea mai mare provocare a românilor care îşi caută un job. Piața muncii, în declin în primele trei luni din 2025
24/03/2025 13:24

Mai puţine angajări in primele trei luni ale anului 2025, comparativ cu anul trecut, potrivit un studiu realizat de platforma BestJobs. Incertitudinea economică şi gradul mare de selectivitate al companiilo ...

Blocul fals din București unde nu locuiește nimeni. Clădirea făcută în vremea lui Gheorghe Gheorghiu-Dej este o iluzie păstrată de peste 4 decenii
18/03/2025 19:23

În vremea comunismului, au fost construite o multime de clădiri extrem de importante care dăinuie si astăzi, fără de care nu ne-am putea imagina viata, in special in Capitală. Totusi, in aceiasi ani ...

Se schimbă regulile jocului pentru chiriaşi. Oamenii, obligaţi să-i ia pe proprietari
18/03/2025 10:44

Autoritătile isi doresc să deţină un control mai mare al domiciliului real declarat de romani. Adică oamenii care stau in chirie trebuie să-şi actualizeze datele din buletin cu adresa la care locuiesc ef ...

Salariul uriaș pe care trebuie să îl încasezi pentru a aplica la Prima Casă. Visul la o garsoniere devine tot mai îndepărtat
18/03/2025 03:20

Cresterile accelerate ale preturilor din sectorul imobiliar pun multe dificultăti romanilor care doresc să aplice la credite pentru locuintă, iar visul de a detine o garsonieră ajunge tot mai departe pentru ...

Marcel Ciolacu, detalii despre noile cărți de identitate: Nu vom permite strecurarea perfidă a unor elemente woke
13/03/2025 18:51

Premierul Marcel Ciolacu arată faptul că noile cărti de identitate, care vor fi tipărite incepand cu 20 martie, vor contine genul persoanei - masculin sau feminin. Premierul a explicat că Romania nu va per ...

Scandalul continuă! Silvicultorii ies în stradă după ce Marcel Ciolacu a decis să le taie primele: 'Argumentele sunt de-a dreptul penibile'
13/03/2025 15:24

Silvicultorii ies in stradă după ce Guvernul a anuntat măsuri pentru a stopa primele nejustificate de la Romsilva. Federatia Sindicatelor din Silvicultură SILVA organizează un mare miting de protest săpt� ...

Casa de Pensii a transferat banii pentru pensiile pe martie. La ce oră intră miercuri banii pe card?
11/03/2025 16:30

Veste momentului pentru pensionari. Casa de Pensii anuntă că a trasferat banii de pensie pe martie. La ce oră intră, miercuri, banii? Pensionarii nu trebuie să stea pe drumuri pentru a incasa banii de la b ...

CCR a decis că pensiile militare nu cresc. Cum pot fi afectate și pensiile contributive?
11/03/2025 15:57

CCR a decis că pensie militare nu cresc. Cum pot fi afectate si pensiile contributive? Decizia este definitivă si nu mai poate fi atacatăl la nicio altă instantă. CCR a dat o decizie surprinzătoare azi i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei