Escrocherie cu prelungirea abonamentelor la telefonie mobilă. ”Oferta” care vă lasă fără bani
Dimensiune font:
O escrocherie se extinde cu repeziciune în mai multe țări. Abonații unor companii de telefonie sunt apelați de escroci și li se fac ”oferte” care cu greu pot fi refuzate. Când își dau seama că au fost păcăliți, este prea târziu.
Escrocii au inventat tot felul de metode de a face rost de bani de la persoanele care nu se informează suficient sau care sunt neatente.
Cele mai multe înșelăciuni sunt prin telefon, escrocii reușind să păcălească cu ușurință oamenii pentru a le furniza date importante.
Apoi, accesează conturi bancare și-i lasă fără bani.
Escrocherie cu prelungirea abonamentelor la telefonie mobilă. ”Oferta” care vă lasă fără bani
O nouă escrocherie tinde să ia amploare în Europa. Biroul Național de Informare a Fraudelor din Marea Britanie NFIB avertizează asupra unei înșelăciuni.
Oamenii sunt sunați de persoane care se dau drept angajați ai operatorilor și furnizorilor legitimi de rețele mobile.
Victimelor li se oferă telefoane noi sau contracte noi, la reduceri semnificative. Culmea este că se folosesc de ofertele companiilor de telefonie mpbilă. Astfel, odată ce clienții s-au convins că ofertele sunt autentice și sunt de acord să continue, suspecții solicită apoi datele de conectare ale contului mobil online, inclusiv autentificarea, adresa și detaliile contului bancar.
Apoi, suspecții plasează comenzi la companii autentice în numele victimelor, totuși selectează un telefon diferit de cel solicitat și îl expediază la adresa clientului.
La primire, suspecții asigură victimele că aceasta a fost o eroare și le instruiesc să „returneze” telefonul la o altă adresă, care nu este afiliată companiei de telefonie mobilă. Aceste adrese sunt de obicei rezidențiale.
După interceptarea telefoanelor „returnate”, suspecții încetează contactul, iar victimele se trezesc blocate fără telefon și răspunzătoare pentru întregul contract nou încheiat pe numele lor.
Escrocherie cu prelungirea abonamentelor la telefonie mobilă. ”Oferta” care vă lasă fără bani - Foto: Freepik.com (rol ilustrativ)
NFIB a primit peste 300 de rapoarte din ianuarie 2020 cu pierderi raportate de peste 86.000 de lire sterline (aprox: 103.500 €)
Ce trebuie să faci
Aveți grijă la apelurile despre upgrade-uri și contracte de telefonie mobilă - Dacă nu sunteți sigur că persoana care vă sună este un reprezentant oficial al companiei de la care pretinde că este, închideți și nu dezvăluiți nicio informație personală.
Contactați furnizorul dvs. de rețea mobilă numai la un număr despre care știți că este corect.
Dacă primiți un dispozitiv pe care nu l-ați comandat sau pe care nu l-ați așteptat, contactați imediat expeditorul autentic. Detaliile pentru aceasta vor fi în pachet.
Nu trimiteți niciodată un dispozitiv direct la o anumită adresă. Toți operatorii de rețea mobilă autentici ar rezolva această problemă fără să suportați costuri suplimentare.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau