Sumele minime și maxime ce trebuie să le ai pe card! Ce economii sunt necesare în funcție de vârstă

Dimensiune font:

| 28-04-2025 12:00

Au fost publicate sumele minime și maxime ce trebuie să le ai pe card! Sumele economisite diferă în funcție de obiceiurile financiare ale fiecărei persoane. Contul curent este folosit pentru gestionarea veniturilor și cheltuielilor lunare, dar este recomandat să existe și un fond de urgență. Iată ce economii trebuie să ai în funcție de vârstă.


Sumele minime și maxime ce trebuie să le ai pe card!
Specialiștii în economie și domeniul bancar sugerează păstrarea unei rezerve de 500 – 1.000 euro pe card, în funcție de cheltuielile lunare. Deși nu există o limită fixă pentru suma maximă care ar trebui păstrată în cont, experții avertizează asupra unor riscuri. În timp ce unele persoane economisesc sume mari de bani pentru cheltuieli neprevăzute, altele păstrează în cont doar strictul necesar. Cetățenii se întreabă câți bani ar trebui să rămână în contul curent pentru economiile neprevăzute sau pentru situațiile de urgență.

 

Potrivit unui studiu realizat de Deutsche Bank în 2023, în cadrul căruia au fost analizate sumele medii păstrate în conturile curente ale economiștilor germani, oamenii economisesc, în funcție de vârstă, următoarele sume:

 
16 – 24 ani – aproximativ 1.400 de euro
25 – 34 ani – 2.200 euro
35 – 44 ani – 2.600 euro
45 – 54 ani – aproximativ 3.300 euro
55 – 64 ani – 3.100 euro
peste 75 de ani – 4.200 euro 

Sumele diferă în funcție de țară, de veniturile cetățenilor, de profesie și de stilul de viață. Contul curent este folosit pentru gestionarea veniturilor și cheltuielilor lunare, dar este recomandat să existe și un fond de urgență. Specialiștii sugerează păstrarea unei rezerve de 500 de euro pe card.


Cum economisesc românii
Românii par să renunțe la metoda de a strânge banii la saltea și optează pentru investițiile în aur. În primele luni ale anului 2025, românii au achiziționat cu aproximativ 65% mai mult aur decât în aceeași perioadă din 2024. Mulți consideră că investițiile în aur, în special în bijuterii, sunt de fapt o metodă sigură și eficientă de protejare a economiilor într-o perioadă de instabilitate financiară.

,,Românii au început să înțeleagă că aurul este o investiție de lungă durată, nu doar un activ de refugiu în vremuri de criză. Creșterea semnificativă a prețului aurului din ultimul an a fost un factor esențial în această tendință.”, a declarat Victor Dima, managerul Departamentului de Trezorerie Tavex România, unul dintre cei mai mari comercianți de aur de investiții din Europa de Nord.

Vânzările de aur sub formă de bijuterii au crescut considerabil, cu 170% în primul trimestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. De asemenea, se are în vedere transformarea aurului într-un activ digital.

,,Românii care vând aur în această perioadă sunt în principal cei care dețin bijuterii, nu investitorii. Aceasta indică o înțelegere mai profundă a aurului ca activ de portofoliu, nu doar ca obiect de valoare sentimentală.”, a mai precizat Victor Dima.

Specialiștii economici recomandă să avem în casă o sumă limitată de bani lichizi pentru situații de urgență, dar nu economii semnificative. Cea mai sigură opțiune pentru a proteja banii strânși este să fie depozitați într-un cont de economii sau un depozit bancar, care oferă dobânzi mai mari, dar și protecție împotriva pierderilor. Cert este fiecare cetățean trebuie să aibă pe lângă un cont curent și un cont de urgență, cu o sumă de bani pentru situații neprevăzute. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Infografic -- Cât câștigă magnații lumii în 2025. Top 15 industrii care fac miliarde, în timp ce restul muncesc pentru rate
02/05/2025 09:09

Într-o lume in care salariile lunare se evaporă in chirii, rate si facturi, există industrii care produc in cateva ore mai mult decat un angajat obisnuit castigă intr-o viată. În 2025, banii cir ...

 Invitație de participare la procedura de achiziții pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–
02/05/2025 09:00

  Invitatie de participare la procedura de achizitii pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–

Care este metalul care depășește aurul în valoare? Dacă-l ai, ești un om bogat
02/05/2025 06:53

Cand vine vorba de metale pretioase, gandul ne duce aproape instinctiv la aur. De secole, aurul a fost simbolul universal al bogătiei, stabilitătii si puterii financiare. Cu toate acestea, in spatele strălu ...

România, pe marginea prăpastiei: după alegeri, lovește CRIZA. Val de scumpiri la raft, TVA-ul și impozitele cresc
02/05/2025 06:39

Romania este la un singur pas de categoria junk, după dezmătul bugetar si reformele rămase pe hartie. Semnalul vine de la specialistii in economie care sustin că imediat după alegeri ne asteaptă cea mai g ...

Creșterea pensiilor în 2025. Ce este „Mica Recalculare” și cum afectează pensiile
01/05/2025 22:21

 Cati bani se vor da in plus la pensii in 2025: Ministrul Muncii anuntă cresterile bugetare si procesul „Micii Recalculări” În 2025, pensionarii vor beneficia de majorări de venituri, ...

Trageri Speciale la Loto 6/49 de 1 Mai. Numerele norocoase au fost extrase
01/05/2025 20:07

  Numerele castigătoare de joi, 1 mai 2025 Loto 6/49: 34, 40, 3, 48, 45, 41 Noroc: 0 3 4 7 2 1 8 Joker: 18, 40, 8, 14, 28 + 20 Noroc Plus: 3 1 3 2 6 3 Loto 5/40: 4, 10, 22, 8, 30, 31 &nbs ...

Top investiții inteligente în 2025. Unde să-ți pui banii ca să nu regreți mai târziu
01/05/2025 18:45

Anul 2025 aduce o schimbare de paradigmă in ceea ce priveste investitiile personale si de portofoliu. Dacă in anii trecuti piata imobiliară si criptomonedele erau pe buzele tuturor, astăzi privim către dom ...

Visezi la un nou început? Iată cele mai noi joburi în România
01/05/2025 12:29

Fermierii din Cluj investesc 45 de milioane de euro intr-o fabrică de ulei În comuna Mihai Viteazu, judetul Cluj, va fi construită o fabrică de ulei alimentar cu o investitie totală estimată la 45 ...

Programul principalelor lanțuri de magazine pe 1 Mai 2025
01/05/2025 11:53

 Minivacanta de 1 Mai aduce zile libere si timp pentru relaxare, dar si pentru cumpărături. Marile lanturi de magazine din Romania au anuntat programele pentru perioada 1–4 mai 2025, ...

Invitație de participare la procedura de achiziții pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–
01/05/2025 11:38

 Invitatie de participare la procedura de achizitii pentru atribuirea contractului de furnizare - Cresterea productivitatii si competitivitatii societatii ZAHER AUTO SRL–  

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei