S-au terminat banii pentru Autostrada Unirii! Urtoi: „Hai să fim și noi, ieșenii, pragmatici și să punem condiții coaliției PNL-PSD-UDMR!”

Dimensiune font:

| 23-04-2025 07:12

* „Dacă până pe 4 mai nu se scoate la licitație tronsonul Lețcani - Ungheni, cum ar fi să nu-l votăm pe reprezentantul la președinție PSD-PNL-UDMR? Hai să fim și noi ieșenii pragmatici și să punem condiții coaliției... Să le cerem ca documentația să treacă de CA și să fie transmisă la Agenția Națională de Achiziții Publice până pe 4 mai. Până la urmă, le impunem să respecte o lege - Legea 291/2018 - Legea Autostrăzii Unirii-A8”, susține Cătălin Urtoi, fost președinte al Consiliului de Administrație CNIR, unul dintre cei mai consecvenți apărători ai proiectului Autostrăzii Unirii A8

Sub diverse pretexte, unele mai neconcludente decât altele, un ultim tronson din Autostrada Unirii A8, cel dintre Lețcani și Ungheni, nu a fost scos încă la licitație de către noua conducere a Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care a preluat mare parte a proiectelor de infrastructură rutieră din România.

Practic, directorul general CNIR nu semnează documentația cu privire la oportunitatea și necesitatea lansării achiziției publice pentru proiectare și execuție pentru tronsonul Lețcani - Ungheni. „Din păcate, o investiție importantă a Iașului este în continuare după cheful unui director general CNIR, iar coaliția de la Iași PNL-PSD care răspunde de dezvoltarea acestui oraș, în acest moment, continuă să fie pasivă când vine vorba de acest proiect - Autostrada Unirii A8, tronsonul Lețcani - Ungheni! Ministerul Transporturilor, împreună cu cei de la CNAIR, vor organiza, pe 26 aprilie, un mare eveniment la Ungheni,  cu ocazia deschiderii șantierului de la podul care va uni cele două maluri românești de peste Prut. Din păcate, acest eveniment va fi umbrit de ambiția unui director general de la compania CNIR, care nu semnează documentația pentru tronsonul Lețcani - Ungheni. Tronsonul acesta va avea rolul de a prelua traficul infernal pentru cei care se deplasează pe direcția est - nord- vest (vest-nord-est) prin municipiul Iași, inclusiv traficul dinspre Vama Sculeni, viitoarea Vamă Ungheni, viitorul Spital Regional și Aeroportul Internațional Iași. Mă gândesc cu îngrijorare ce va fi peste doi ani, când podul de la Ungheni va fi finalizat. Iașul este unul dintre cele mai poluate orașe din țară și cu un trafic infernal. Cui îi pasă?”, se întreabă Cătălin Urtoi, fost președinte al Consiliului de Administrație CNIR, unul dintre cei mai consecvenți apărători ai proiectului Autostrăzii Unirii A8.

Financiar, tronsonul Lețcani - Ungheni va costa, conform documentației,

2,316 miliarde euro, inclusiv TVA (conform valorii euro din februarie 2024).

 

Urtoi: „De ce nu se dă drumul și la acest tronson acum? De ce nu se aplică și aici clauza suspensivă pe perioada derulării licitației, așa cum se practică în acest moment cu toate proiectele la nivel național, care sunt în etapa de licitație, proiectare și execuție? Am auzit în ultima vreme foarte multe voci pe la București că e prea scumpă, că nu mai sunt bani, că nu este oportună această investiție în acest moment etc. etc.”

 

Indicatorii tehnico-economici aferenți tronsonului Târgu Neamț - Iași - Ungheni au fost aprobați prin Hotărârea Guvernului României nr.1350/01.11.2024. Totodată, prin adresa nr.42426 din 14.11.2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a menționat ca „oportună demararea procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări pentru A8”, luând în considerare faptul că în cadrul PT 2021-2027, obiectivul de Investiții Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni este identificat ca „Proiect nou de Investiții - prioritar pentru finalizarea coridoarelor (flagship project) inclus în Prioritatea 1”. „De ce nu se dă drumul și la acest tronson acum? De ce nu se aplică și aici clauza suspensivă pe perioada derulării licitației, așa cum se practică în acest moment cu toate proiectele la nivel național, care sunt în etapa de licitație, proiectare și execuție? Am auzit în ultima vreme foarte multe voci pe la București că e prea scumpă, că nu mai sunt bani, că nu este oportună această investiție în acest moment etc. etc. Domnilor guvernanți, domnule ministru și domnule director general CNIR, nici o sumă nu este prea mare pentru o astfel de investiție pe care o așteaptă ieșenii, Moldova, Ardealul și întreaga Românie de peste 17 ani!”, precizează Cătălin Urtoi într-o postare pe rețelele de socializare.

Urtoi vine și cu o propunere pentru ieșenii care, pe 4 mai, sunt chemați la vot, să aleagă președintele. „Dacă până pe 4 mai nu se scoate la licitație acest tronson, cum ar fi să nu-l votăm pe reprezentantul la președinție PSD-PNL-UDMR? Hai să fim și noi, ieșenii, pragmatici și să punem condiții coaliției PNL-PSD-UDMR. Hai să vedem dacă le pasă de noi! Ei ne cer votul, hai să le cerem și noi acest lucru! Win-Win! Să le cerem ca documentația să treacă de CA și să fie transmisă la Agenția Națională de Achiziții Publice până pe 4 mai. Până la urmă, le impunem să respecte o lege - Legea 291/2018 - Legea Autostrăzii Unirii-A8”, scrie Cătălin Urtoi pe pagina sa de socializare.

Daniel BACIU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:00

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Comemorare George Enescu, 70 de ani de la trecerea în neființă
04/05/2025 07:00

Muzeul Judeţean Botoşani organizează duminică, 4 mai 2025, incepand cu orele 13.00, comemorarea a 70 de ani de la trecerea in eternitate a lui George Enescu şi sfinţirea casei memoriale a muzicianului din ...

Seară de mai, sub arc de vioară și reverberație de simfonie. Filarmonica „Moldova” oferă ieșenilor două concerte speciale
02/05/2025 15:43

Într-un oras care trăieste cu muzica aproape de inimă, inceputul lunii mai aduce două seri de răsfăt pentru iubitorii de clasic, rafinament si trăire sonoră. Orchestra simfonică a Filarmonicii &bd ...

Tinerii Iașului, în oglinda lui 2 Mai. Între visuri și provocări și renaștere
02/05/2025 13:41

În Iasi, un oras in care trecutul academic si efervescenta tehnologiei se ciocnesc zilnic, tinerii respiră simultan curaj si indoială. De Ziua Natională a Tineretului, 2 mai, am stat de vorbă cu multi ...

Fostul episcop Corneliu Bârlădeanu, condamnat definitiv la 8 ani pentru viol, a fost încarcerat la Penitenciarul Bacău
02/05/2025 13:40

Fostul episcop al Huşilor, Corneliu Barlădeanu (numele de mirean: Cornel Onilă), a fost ridicat de poliţişti din comuna Agapia si transferat la Penitenciarul Bacău, după ce a fost condamnat definitiv la ...

Tinere voci, mari emoții. Patru debuturi în „Rigoletto” la Opera Iași electrizează weekendul cultural
02/05/2025 11:45

La Iasi, cortina se ridică in fortă in acest weekend. Nu doar o dată, ci de patru ori. Si nu oricum: Opera Natională Romană din Iasi oferă un regal liric rar, cu debuturi spectaculoase in „Rigoletto ...

Arsuri severe la copii: două cazuri tratate la Iaşi readuc în discuţie siguranţa celor mici
01/05/2025 21:29

 Două cazuri recente de copii cu arsuri grave, transferaţi de la Spitalul Judeţean Satu Mare la Spitalul „Sf. Maria” din Iaşi, evidenţiază atat complexitatea tratării unor astfel de trau ...

Numărul eroilor revoluției scade vertiginos
01/05/2025 21:28

* in doar două luni, beneficiarii de indemnizatii conform Legii nr. 341/2004 - recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, a scăzut ...

Apartamentele de închiriat în regim hotelier, tot mai căutate la Iași
01/05/2025 21:27

Iasul, unui dintre cele mai mari si importante orase din Romania, este si un real punct de atractie pentru turisti. Capitala Moldovei a devenit o destinatie perfectă pentru o mini-vacantă, de tip city-break, ...

Mici și bere gratis, la Ciric
01/05/2025 21:24

De 13 ani, angajatii companiilor din subordinea Primăriei Iasi au parte de o petrecere autentică la iarbă verde, de 1 mai. Sindicatele au organizat si anul acesta o petrecere de pomină, pentru sute de angaj ...

Ieșenii se reîntorc din străinătate și rămân acasă, să-și educe copiii!
01/05/2025 21:21

* doar 3.016 copii din judetul Iasi mai aveau, anul trecut, cel putin un părinte plecate la muncă in străinătate, fată de 4.186, cu un an in urmă * cea mai relevantă scădere s-a inregistrat in privinta& ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei