„Opera aperta”, echilibru și cât mai multe titluri noi pe afiș

Dimensiune font:

| 14-04-2021 12:54

 
De mai bine de o lună, dinspre Opera Națională Română Iași nu se mai aud voci de protest, ci doar glasurile artiștilor care repetă. Ne-am strecurat pentru câteva clipe în spatele cortinei și am stat de vorbă cu noua direcțiune – managerul interimar Daniel Șandru și tenorul Andrei Fermeșanu, coordonatorul artistic al instituției de cultură care de câțiva ani a fost mai mult un teatru de război decât un loc de delectare pentru suflet.


- În urmă cu o lună ați preluat mandatul de manager interimar al Operei Naționale Române Iași. Mulți zic că ați avut curaj să acceptați misiunea.
Daniel Șandru - Este o provocare și nu este prima primită în spațiul cultural, așa cum a fost când am preluat conducerea revistei Timpul, sau în 2016, când am construit de la zero Departamentul Centenar. Provocarea legată de Opera Națională Română Iași mi-a venit „ca o mănușă’. Am acceptat invitația pe care mi-a făcut-o ministrul Culturii, Bogdan, Gheorghiu, în ideea că am un mandat limitat, foarte clar, lansat sub semnul echilibrului, direcție clar specificată inclusiv în declarația ministerială. După cum se știe, la Operă se acumulase multă tensiune, erau nemulțumiri din partea angajaților, colegii mei de astăzi. În perioada celor peste 30 de zile (din cele 60 - n.r.) pe care le-am lăsat în spatele mandatului interimar cred că am reușit să mai reduc din ele. Sunt niște pași importanți pe care i-am făcut alături de colegul meu, tenorul Andrei Fermeșanu, eu pe partea administrativă, el pe partea artistică. Toate deciziile sunt luate în comun, sunt discutate cu colegii din cele șase compartimente ale Operei.
- N-ați simțit că pășiți pe gheață subțire?
Daniel Șandru - Gheața părea subțire la început pentru că, sigur, este o noutate pentru mine să manageriez o instituție de amploarea și prestigiul Operei Naționale din Iași. Cred că este nevoie și de curaj, poate și de o doză de inconștiență, și pun ghilimelele la locul lor, dar sunt mulțumit și pot privi cu satisfacție la tot cee ace am reușit să fac alături de toți colegii și mare parte grație lor în această perioadă de mandat.
- Mai exact?
Daniel Șandru - În primul rând, am reușit să pun la punct un proiect pe care îl intitulez, împrumutând titlul unei cărți semnate de Umberto Ecco, Opera Aperta. Sigur, la Ecco semnificația titlului este cu totul alta, este o chestiune legată de hermeneutică și de interpretare. Prefer acest joc de cuvinte pentru că înseamnă opera deschisă, înseamnă transparență, democratizare decizională, spargerea monopolului decizional care exista și care a fost reclamat de către colegii mei. Este important să implicăm în deciziile noastre deopotrivă administrative și artistice toate compartimentele pe care le are Opera în forma ei de organizare. Am deschis ușa managerului și spre interior, dar și spre exterior. Împreună cu maestrul Andrei Fermeșanu am reușit să reinstituim două structuri foarte importante, care existau doar pe hârtie – Consiliul Artistic, constituit prin vot, la care am invitat și personalități marcante ale Iașului, care nu sunt angajați ai instituției de spectacole, și Consiliul Administrativ.
- Ați amintit și de un proces de rebranding. Are nevoie Opera de o îmbunătățire a imaginii?
Daniel Șandru - Alături de colegii mei vrem să creăm o nouă imagine a Operei, în sensul de a schimba tot ce ține de imagologie, de la partea grafică până la modul în care arată siteul, dar și în ceea ce privește comunicarea și interrelaționarea cu celelalte instituții din Iași cu care deja am început să purtăm discuții de la zona academică și liceală, până la zona arondată instituțiilor de spectacole și mă gândesc la parteneriatul cu Filarmonica de Stat „Moldova”, cu Ateneul Național din Iași. Din perspectivă artistică globală, Opera stă cu siguranță bine. Din perspectivă instituțională, cred că pot fi aduse unele ajustări pentru că orice manager, oricum s-ar numi el, trebuie să-și pună amprenta.
- Ați vorbit despre parteneriate artistice, foarte importante.
Andrei Fermeșanu - Grație lor vom avea pe scenă nume importante și trebuie să încep cu Corul de Copii al municipiului, în baza colaborării cu Ateneul Național Iași. Dacă nu ar fi existat această colaborare, nu am fi avut-o pe Raluca Zaharia, dirijorul corului și angajat al Ateneului. Evident, nici copiii nu ar fi fost pe scenă. Prin această punte de legătură cu Ateneul vom reuși să-i avem și în spectacole, în Boema, Tosca, unde sunt coruri destinate copiilor, dar și o gală destinată lor, așa cum va fi cea de pe 1 Iunie. Este un lucru benefic că am găsit această înțelegere a managerul Ateneului, Andrei Apreotesei, și sperăm să se mențină pe o perioadă cât mai îndelungată pentru că spectacolele vor continua. Mai mult, strict în această sferă a repertoriului destinat copiilor, vrem să facem un pas mai departe și să reintroducem spectacolele destinate lor, care au ca tematică poveștile copilăriei. În același timp, ne dorim ca și interpreții să fie copii.
- Ceva îmi spune că pregătiți o surpriză...
Andrei Fermeșanu (zâmbește) - Așa este. Am identificat una dintre lucrările maestrului Sabin Păutza, intitulată „O poveste de dragoste”, scrisă special pentru Opera Națională Română din Iași. Avem partitura în bibliotecă și vom începe cât de curând studiul în cadrul fiecărui departament și sperăm să o oferim publicului din viitoarea stagiune.
- Vă gândiți poate și la o Operă pentru copii, așa cum este la București?
Andrei Fermeșanu - Da, ar fi și această idee. Sunt piese frumoase, cum ar fi Motanul încălțat, Peter Pann. Trebuie să fim foarte atenți la drepturile de autor pentru că în unele cazuri se plătesc și trebuie găsită varianta în care fie să ne permitem acest lucru din vânzarea biletelor, din venituri proprii, sau să căutăm variante alternative, poate la fel de tentante, libere de drepturi de autor. În această situație, selecția continuă.
- Cum veți alege repertoriul?
Andrei Fermeșanu - În primul rând, baza o reprezintă ceea ce deja avem și vorbim despre titluri clasice. Niciodată nu vei putea alcătui un repertoriu fără să incluzi Mozart, Rossini, repertoriul verist și aici vorim despre Puccini sau Leoncavallo. Trebuie să ții cont de o cursivitate stilistică și cronologică. Este de dorit să pleci cu baroc, să treci prin clasicism, să faci Bel Canto, să ajungi la Verdi și apoi verism. Desigur, ne-am dori și impresionism, expresionism și creație românească din contemporaneitate, dar deja vorbim de un capitol mai puțin accesibil și cred că toate aceste lucruri trebuie pregătite. Trebui să ai un repertoriu care să vină în întâmpinarea publicului.
- Revenind la colaborările cu celelalte instituții de cultură, sunt o premieră pentru Opera din Iași
Andrei Fermeșanu - Sunt o premieră pentru că, dacă au existat au fost pasagere, iar noi vrem să le permanentizăn. Și uite că iarăși vă spun un lucru în premieră – de curând am primit o invitație de la managerul interimar al Operei Național București, Daniel Jinga, pentru o colaborare la Bărbierul din Sevilla. Ei nu au un titlular pentru rolul Contelui de Almaviva și ne-au invitat să le oferim un artist. Întâmplător, eu interpretez acest rol și voi merge la București Pro Bono. Vom avea un partenerat instituțional și în momentul în care noi vom avea nevoie de sprijin la Tosca, unde nu avem un Scarpia de-al casei și nici Don Giovanni titular, vom face acest schimb – eu voi merge la București, iar un artist de acolo va sosi la Iași. Această colaborare ne permite să nu plătim un onorariu suplimentar, iar pentru binele instituției este un lucru extraordinar, mai ales într-o perioadă în care cultura trece o punte cam îngustă și trebuie să o depășim cu bine Veniturile fiind mult diminuate, trebuie să găsim tot felul de soluții pentru a supraviețui. În același timp, încercăm să rămânem aproape de public, de aceea spectacolele difuzate în mediul online sunt în regim gratuit. În momentul în care scenele se vor redeschide, sperăm să recuperăm acest decalaj prin sporirea numărului de spectacole, dar și prin montarea unei scene suplimentare pe care vor putea susține gale de operă, recitaluri de pian.
- Recunosc, planurile sunt ambițioase. Ce vă doriți să vedeți la final de misiune?
Daniel Șandru - Eu mi-aș dori să văd o stare de normalitate, așa cum este necesară în orice instituție de cultură. Asta înseamnă că oamenii pot veni la Operă cu bucuria împlinirii actului artistic, că publicul va fi mulțumit de tot ceea ce va putea viziona pe scenă, că vom putea atrage mai mulți tineri și vom avea acest parteneriat de unire prin cultură a tuturor instituțiilor relevante din Iași, dar și din afara lui. Am avut deja o discuție cu Ion Grosu, directorul Operei din Chișinău, și imediat ce condițiile sanitare ne vor permite, vom încheia prima colaborare cu artiștii de peste Prut. Asta îmi doresc eu – starea de normalitate, un echilibru asigurat, o completă și deplină legalitate atât administrativ, cât și financiar.
Andrei Fermeșanu - Sunt convins că tot ce ține în a-și face treaba, soliștii și toți cei din celelalte compartimente ale Operei sunt pe deplin conștienți de misiunea lor și nu au nevoie de impulsuri suplimentare. Mi-aș dori, strict pentru relațiile dintre ei, să ajungem, atunci când vom trage o linie la final de mandat, la un grad de coeziune mai mare decât ceea am găsit la preluarea misiunii. Ei între ei să ajungă la acel nivel la care să nu mai existe Noi, Voi, Ai lui, ai lui Petru, ai lui Chefa, ai lui Apollo, să avem o unitate, un corp care se ocupă exemplar de partea artistică și care la nivel de relații interumane să nu aibă conflicte, animozități. Sigur, nu dincolo de ceea ce există într-o lume normal și una ideală, dar fără să exceadă un prag minim. Strict pe linia mea, îmi doresc să lărgim foarte mult repertoriul – numărul de titluri să fie mult mai mare. Ca o dorință personală, aș vrea să avem mult mai multe opere din acest segment de Bel Canto. Nu avem deloc Benini, Donizetti poate fi mult exploatat, sunt multe titluri necântate, din Rossini nu avem decât Bărbierul din Sevilla. Avem în teatru toate aceste voci de tipologie lirică și lirică lejeră, trebuie doar să le distribuim pe nișa lor și atunci vom avea rezultate. A pune niște titluri foarte cunoscute, dar pentru care tu nu ai voci, nu înseamnă decât că vei cheltui ca să le aduci din afară, ceea ce nu este neapărat un lucru rău, însă trebuie să fie în corelație cu exercițiul tău bugetar și cu un beneficiu pe care îl aduci trupei pe care o ai. Îmi doresc mai multe titluri aplicate artișilor din Opera Națională Română Iași.
A consemnat Maura ANGHEL 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Seară de mai, sub arc de vioară și reverberație de simfonie. Filarmonica „Moldova” oferă ieșenilor două concerte speciale
02/05/2025 15:43

Într-un oras care trăieste cu muzica aproape de inimă, inceputul lunii mai aduce două seri de răsfăt pentru iubitorii de clasic, rafinament si trăire sonoră. Orchestra simfonică a Filarmonicii &bd ...

Tinerii Iașului, în oglinda lui 2 Mai. Între visuri și provocări și renaștere
02/05/2025 13:41

În Iasi, un oras in care trecutul academic si efervescenta tehnologiei se ciocnesc zilnic, tinerii respiră simultan curaj si indoială. De Ziua Natională a Tineretului, 2 mai, am stat de vorbă cu multi ...

Fostul episcop Corneliu Bârlădeanu, condamnat definitiv la 8 ani pentru viol, a fost încarcerat la Penitenciarul Bacău
02/05/2025 13:40

Fostul episcop al Huşilor, Corneliu Barlădeanu (numele de mirean: Cornel Onilă), a fost ridicat de poliţişti din comuna Agapia si transferat la Penitenciarul Bacău, după ce a fost condamnat definitiv la ...

Iașul văzut prin ruj roșu. Locuri unde femeile pot ieși singure, cu stil și încredere
02/05/2025 13:09

Sunt zile in care nu vrei să fii cu nimeni altcineva decat cu tine. Nu din tristete, nu din plictiseală, ci dintr-o nevoie profundă de a fi prezentă. Cu pasi siguri, un ruj rosu care nu se cere explicat si ...

Tinere voci, mari emoții. Patru debuturi în „Rigoletto” la Opera Iași electrizează weekendul cultural
02/05/2025 11:45

La Iasi, cortina se ridică in fortă in acest weekend. Nu doar o dată, ci de patru ori. Si nu oricum: Opera Natională Romană din Iasi oferă un regal liric rar, cu debuturi spectaculoase in „Rigoletto ...

Zâna păpușilor” și „Historia de un amor”. O duminică specială la Opera din Iași, cu doi campioni internaționali pe scenă
02/05/2025 09:23

O zi, două lumi. Magia si focul dansului revin la Iasi, intr-o duminică care merită tinută minte Există zile care trec neobservate si există zile in care timpul pare să se incline in fata artei. Duminic ...

Arsuri severe la copii: două cazuri tratate la Iaşi readuc în discuţie siguranţa celor mici
01/05/2025 21:29

 Două cazuri recente de copii cu arsuri grave, transferaţi de la Spitalul Judeţean Satu Mare la Spitalul „Sf. Maria” din Iaşi, evidenţiază atat complexitatea tratării unor astfel de trau ...

Numărul eroilor revoluției scade vertiginos
01/05/2025 21:28

* in doar două luni, beneficiarii de indemnizatii conform Legii nr. 341/2004 - recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, a scăzut ...

Apartamentele de închiriat în regim hotelier, tot mai căutate la Iași
01/05/2025 21:27

Iasul, unui dintre cele mai mari si importante orase din Romania, este si un real punct de atractie pentru turisti. Capitala Moldovei a devenit o destinatie perfectă pentru o mini-vacantă, de tip city-break, ...

Mici și bere gratis, la Ciric
01/05/2025 21:24

De 13 ani, angajatii companiilor din subordinea Primăriei Iasi au parte de o petrecere autentică la iarbă verde, de 1 mai. Sindicatele au organizat si anul acesta o petrecere de pomină, pentru sute de angaj ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei