Cum zbori legal cu drona. Ce trebuie să faci

Dimensiune font:

| 30-08-2021 09:30

De la 1 Ianuarie 2021 a intrat în vigoare noul Regulament (UE) nr. 2019/947 privind zoborul dronelor, în toate statele membre, inclusiv România.

În consecință, au fost publicate pe site-ul Autorității Aeronautice Române noi informații cu privire la condițiile în care putem zbura cu dronele, de acum înainte.

Pe scurt, noile prevederi spun că:

Dronele sunt împărțite în mai multe categorii, în funcție de greutatea acestora: sub 250g, între 250g și 2Kg și 2 – 25Kg; (Categoriile C1 – C4)
Zborurile cu drona sunt încadrate în 3 categorii, în funcție de specificul lor și de riscurile implicate. Principala diferență este dată de limitele și distanțele de siguranță pe care va trebui să le respecți atunci când zbori:
zboruri în categoria Open (categoria zborurilor ”Deschise”, cele e mai ușor de efectuat, care implică riscurile cele mai mici, cu cele mai multe limitări operaționare, dar pentru care obții cel mai ușor certificarea – vezi mai jos)
zboruri în categoria Specific (”Specifice”)
zboruri în Certified (”Certificate”);
Putem folosi drone cu greutatea sub 250 de grame dotate cu cameră foto-video (în scenariul de zbor A1 Open) doar după ce ne-am înscris platforma online AACR (vezi mai jos link și detalii), afișând pe dronă codul unic de identificare și respectând doar câteva condiții de zbor de bun simț: zbor doar în raza vizuală, altitudine maximă 120m, distanță de minim 30m în plan orizontal, de orice clădire sau persoană (care nu pilotează drona);
Pentru dronele cu greutatea mai mare de 250g (așadar, inclusiv pentru modelele DJI Mavic Pro și Phantom), de la 1 Ianuarie 2021 NU mai este necesară înmatricularea lor (a dispărut, astfel și taxa de înmatriculare). Vom putea zbura, însă, în baza unei certificări obținută de pilot (de utilizatorul dronei), după parcurgerea unei documentații și în urma absolvirii unui examen susținut online (tip grilă), pe siteul Autorității Aeronautice Române. Plafonul maxim (altitudinea) de zbor este tot 120m, iar distanța de siguranță, în plan orizontal, este de minim 50m în categoria zborurilor Open. În continuare va trebui să anunți zborurile, telefonic, ca și până acum (legea HG 912 25/08/2010 nu s-a modificat). Pentru zboruri la distanțe mai apropiate de clădiri (urban/intravilan) și limite mai puțin restrictive, piloții de drone vor putea obține aprobarea pentru zborul în categoria Specific.
 

Utilizatorii de drone dotate cu cameră foto-video (indiferent de greutate, deci și în cazul dronelor mai ușoare de 250gr) au obligația de a se înscrie în noua platformă online AACR. Aici te vei înscrie tu, ca persoană, vei declara drona / dronele pe care le folosești și vei obține, gratuit, un cod unic de identificare, obligatoriu de afișat pe fiecare dronă pe care o deții.

Practic, de la 1 Ianuarie 2021 a dispărut obligativitatea înmatriculării dronelor, dar te vei înscrie tu, ca pilot, în această platformă. Vestea bună este că înscrierea este gratuită, NU mai costă 90Eur+TVA cât costa înainte înmatricularea dronei și NU mai trebuie să te deplasezi la sediul AACR pentru înmatriculare. Totul se face online. În această platformă găsești toate documentele cu informații despre noile clasificări ale dronelor și noile reglementări de zbor și, tot aici, te poți înscrie la examinare, pentru obținerea certificatului de pilot la distanță (obținerea certificării este obligatorie doar pentru cei care utilizează drone mai grele de 250g).

Da, inclusiv cei care au o dronă deja înmatriculată, conform legislației de dinainte de 31 decembrie 2020 au obligativitatea înregistrării ca pilot la distanță pe site-ul AACR și afișarea noului cod unic de înregistrare pe dronă! Așdar, dacă ai deja ”vechiul” certificat de înmatriculare al dronei, nu ai scăpat de înregistrarea pe site și de afișarea (a încă) unui cod unic pe dronă.

Foarte pe scurt, ca să zbori cu drona după 1 Ianuarie 2021, ai de urmărit 3 pași:

Te înregistrezi ca pilot în platforma AACR, apoi tipărești și afișezi pe dronă codul unic de înregistrare;
Parcurgi documentația și obții certificarea de ”pilot la distanță” A1/A3 (doar dacă vei folosi drone mai grele de 250gr);
Apoi respecții câteva reguli: zbori doar în raza vizuală și până la maxim 120m altitudine, nu zbori în zone restricționate (cum ar fi, în apropierea aeroporturilor, a clădirilor guvernamentale, unităților militare etc.), zbori la distanță de clădiri și alți oameni și respecți dreptul tuturor la viața privată (adică, nu zbori, filmezi sau fotografiezi proprietăți private, fără acordul proprietarilor).
IMPORTANT: Înscrierea în platforma AACR ca utilizator de dronă și afișarea codului de înregistrare pe dronă este obligatorie indiferent de greutatea dronei utilizate (deci, inclusiv pentru drone mai mici de 250gr) DACĂ aceasta este dotată cu cameră foto-video (așadar nu sunt considerate ”jucării”). Obținerea certificării de pilot este obligatorie doar pentru utilizatorii dronelor mai grele de 250gr.

Cum decurge examenul online pentru certificarea OPEN A1/A3 și A2
Începând cu 22 Ianuarie a fost activată platforma de examinare pentru obținerea certificatului de ”pilot la distanță”, pentru clasele de operațiuni A1/A3 și A2. Sunt, practic, două certificări pe care le poți obține: certificarea generală A1/A3, pentru zboruri în afara orașelor și certificarea A2, care este mai complexă și îți permite – conform reglementărilor UE – să zbori în orașe, dar cu anumite limitări (la o distanță maximă de clădiri și zone locuite).

Examenele se susțin online, sunt gratuite și sunt compuse din 40 de întrebări pentru A1/A3 și 30 de întrebări pentru certificarea suplimentară A2. Examenele sunt grilă, nu sunt înregistrate audio-video (așa cum se zvonea inițial) și pentru fiecare examen ai timp 60 de minute să răspunzi la toate întrebările (întrebări grilă cu o singură variantă corectă de răspuns). Dacă ai răspuns corect la cel puțin 75% din întrebări (30 de răspunsuri corecte pentru A1/A3, respectiv 22 de răspunsuri corecte pentru A2), la final vei primi certificatul de competență, pentru fiecare categorie în parte (un certificat pentru A1/A3 și altul pentru A2). Dacă nu ai reușit să obți punctajul necesar, poți repeta testul după 24 de ore.

În general, întrebările din testele grilă își găsesc răspunsurile în documentația pusă la dispoziție de AACR în platforma online, așadar vă sfătuiesc să parcurgeți TOATA documentația cu atenție. Vor fi însă și câteva întrebări de cultură generală, despre baterii, meteo etc. 

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail lucicalcc@gmail.com

 

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ

PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail lucicalcc@gmail.com.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
'Copacul lui Robin Hood' a fost tăiat. Cât trebuie să plătească cei doi bărbați care se fac vinovați de actul 'de bravură'
12/05/2025 23:01

 Tribunalul din Newcastle i-a declarat vinovati pe cei doi bărbati care, in toamna anului trecut, au tăiat celebrul „Sycamore Gap Tree” – un paltin vechi de peste 150 de ani, aflat lang ...

Dispar panourile solare din toate gospodăriile și toate instituțiile? Invenția unor japonezi ar putea reprezenta finalul pentru energia produsă de panouri
11/05/2025 18:17

Panourile solare ar putea să devină istorie, gratie unei noi inventii dezvoltate de o echipă de la Universitatea din Tokyo. Tinerii au venit cu un nou tip de celule fotovoltaice, care functionează in baza u ...

Trucul simplu prin care castraveții rămân proaspeți mai mult timp. Lângă ce să-i depozitezi?
10/05/2025 22:10

 Păstrarea alimentelor proaspete cat mai mult timp posibil poate fi uneori un cosmar, mai ales cand nu stii care sunt cele mai bune metode de a le prelungi durata de valabilitate. Expertii in alimentatie ...

Avertisment Google pentru utilizatorii Gmail: Dacă vezi acest mesaj, e un atac
09/05/2025 22:34

 Google a confirmat un nou atac indreptat impotriva utilizatorilor Gmail – un alt caz de inginerie socială ingenioasă care exploatează vulnerabilitătile platformei. Scopul atacului este acelasi: ...

Buletinul care face tot: pașaport, card de sănătate și cheie digitală, totul într-un singur document
09/05/2025 22:29

 Cartea de identitate electronică (CEI) devine realitate in marile orase din Romania. Lansată oficial in martie 2025 si implementată prioritar in Bucuresti si Cluj, CEI promite să reducă birocratia, s ...

Înlocuiește inteligența artificială scrisul studenților? Ce spune un profesor care consideră ChatGPT un aliat, nu un dușman
08/05/2025 05:43

Un val de ingrijorare străbate campusurile universitare din intreaga lume: inteligenta artificială ar putea transforma radical felul in care studentii scriu, invată si sunt evaluati. Potrivit unui studiu pub ...

Windows 11 își schimbă fața. Apar și funcții AI care transformă complet experiența de lucru
07/05/2025 20:46

 Microsoft pregăteste una dintre cele mai mari actualizări pentru Windows 11, iar transformările nu sunt doar de fatadă. Noul update aduce un meniu Start complet redesenat, optimizat pentru ecranele de ...

Tot mai multe apeluri ciudate? Iată de ce se întâmplă și cum te poți proteja
05/05/2025 14:56

  Apelurile mute: ce sunt, de ce apar si cum te poti proteja Apelurile mute sunt apeluri telefonice in care, la răspuns, nu se aude nimic sau doar un zgomot de fond, fără ca cineva să vorbească. Des ...

Lista neagră cu telefoanele pe care WhatsApp nu va mai funcționa din 5 mai. Motivul pentru care aplicația va ignora aceste modele
03/05/2025 13:17

 Începand din 5 mai 2025, aplicatia de mesagerie WhatsApp nu va mai functiona pe o serie de telefoane, deci utilizatorii vor pierde accesul la ea. Cele mai afectate sunt produsele iPhone. Este vorba ...

Oamenii de știință au creat o companie cu angajați dotați doar cu inteligență artificială: rezultatul a fost amuzant
02/05/2025 07:12

Angajatii AI nu au reusit cel mai adesea să isi indeplinească sarcinile de serviciu. Unii oameni se tem că inteligenta artificială (AI) va prelua toate locurile de muncă in viitor, privandu-ne de castigur ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei