Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț așteptat de un milion de pensionari: Când vor fi emise deciziile privind mica recalculare

Dimensiune font:

| 09-01-2025 13:02

Poștașii au început, joi dimineața, să livreze pensiile pentru luna ianuarie. De asemenea, pensionarii care au ales să-și primească banii în contul bancar vor primi pensia vineri, a anunțat Daniel Baciu, directorul Casei Naționale de Pensii, la Antena 3 CNN.
„Azi de dimineață poșta achită pensiile către pensionari la mandat poștal, mâine vor intra toate pensiile în conturile celor care au optat pentru această formă de plată”, a spus Daniel Baciu.


Directorul Casei Naționale de Pensii a anunțat că mica recalculare a pensiilor, de care vor beneficia un milion de pensionari, va avea loc, în pofida înghețării pensiilor.

„Nu are nici legătură. Mica recalculare este prevăzută de noua lege a pensiilor, este vorba despre acele venituri cu caracter nepermanent, care pe vechea lege nu erau luate în calculul pensiei. Pentru aceste venituri s-au plătit contribuții la bugetul de stat, ele respectă principiul contributivității. Aici mă refer la acordul global, unde există o creștere substanțială de pensii, dacă acest acord global a fost acordat timp de mai multă vreme”, a spus Daniel Baciu.

 

Este vorba despre prime, sporuri și ore suplimentare pe care le-au primit pensionarii pe când erau angajați și care nu au fost luate în considerare la calculul pensiilor. Pentru cei care au atașat deja documentele la dosarele de pensie, mica recalculare se va face din oficiu.


„Acele adeverințe care sunt în interiorul dosarelor depuse de pensionari, pentru ei vom acorda aceste drepturi din oficiu începând cu data de 1 septembrie. Iar restul pensionarilor care vor să aducă aceste adeverințe nu au un termen limitat, oricând pot să le aducă la ghișeele caselor de pensii din județul de domiciliu, iar drepturile le vor fi acordate începând cu luna următoare depunerii actelor”, a explicat directorul Casei Naționale de Pensii.

 

 

Aplicația care îți arată ce pensie ai
Aplicația Casei Naționale pentru Pensii, care va funcționa ca un simulator pentru pensie, va fi gata abia la finalul anului 2025, începutul anului viitor, a anunțat Daniel Baciu. Tot atunci va fi gata și aplicația „e-Talon”, care va genera automat cuponul lunar de pensie în format electronic şi tipărit, pentru toţi pensionarii aflaţi în plată.

Directorul Casei Naționale de Pensii a dat asigurări că și problemele la softul care generează deciziile de pensionare au fost rezolvate. Au fost emise 40 de mii de decizii până acum, pentru lunile septembrie și octombrie.

Daniel Baciu speră că bugetul Casei Naționale de Pensii va fi aprobat de Guvern în luna ianuarie. El a explicat la Antena 3 CNN că sunt posibile ajutoarele acordate o singură dată, în sumă fixă, pensionarilor vulnerabile. Decizia însă trebuie luată de Executiv. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Antibiotice Iași, dezvoltare echilibrată, investiții strategice și extindere internațională
14/05/2025 16:20

                                                            ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  COMPLEX ONYX S.R.L.
14/05/2025 14:36

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”  COMPLEX ONYX S.R.L. 

Cursul de azi al BNR arată din nou o depreciere față de moneda euro
14/05/2025 13:31

  Leul s-a depreciat, miercuri, in raport cu euro, fată de ziua precedentă, Banca Natională a Romaniei anuntand un curs de 5.1036 lei. Marti, leul s-a apreciat usor, fată de moneda europeană, BNR an ...

Datoria externă a României a crescut la 205,4 miliarde euro în primul trimestru
14/05/2025 13:30

Potrivit datelor publicate de Banca Natională a Romaniei, datoria externă totală a Romaniei a crescut cu 514 milioane euro in perioada ianuarie–martie 2025, ajungand la 205,407 miliarde euro. Cresterea ...

Vești proaste de la BNR. Datoria externă a României a ajuns la cote alarmante, după ce doar în primul trimestru al anului a crescut cu 514 milioane euro
14/05/2025 12:40

 BNR a transmis datele despre contul curent al balantei de plăti a Romaniei, care a inregistrat un deficit de 7,656 miliarde de euro in perioada ianuarie-martie 2025, comparativ cu 4,201 miliarde de euro ...

Producția de energie a Hidroelectrica în primul trimestru, cea mai mică din ultimii 10 ani / Care au fost cauzele
14/05/2025 12:14

 Hidroelectrica a avut cea mai mică productie de electricitate din ultimii 10 ani, la nivelul primului trimestru, din cauza secetei severe si a nivelului foarte redus al Dunării. Profitul net al companie ...

COMUNICAT DE PRESA: INCEPERE PROIECT - DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE - cod SMIS: 316901
14/05/2025 11:31

COMUNICAT DE PRESA: INCEPERE PROIECT - DEZVOLTAREA SOCIETATII DERMACLAS.CLINIC SRL PRIN ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE - cod SMIS: 316901

Digitalizare în cadrul firmei LIEVITO MADRE SRL
14/05/2025 10:51

 Digitalizare in cadrul firmei LIEVITO MADRE SRL

Ilie Bolojan: Leul s-a depreciat din cauza deficitelor bugetare și demisiei premierului Marcel Ciolacu
14/05/2025 06:42

„Eu cred că au fost trei factori. Factorul cel mai important inseamnă aceste deficite bugetare care sunt acumulate de ani de zile. Aceasta este realitatea. In conditiile in care ai niste deficite mari, ai ...

Ministrul Agriculturii.„Plafonarea a fost o greșeală”
14/05/2025 06:41

Vanzarea produselor a crescut cu 30%, de cand a intrat in vigoare plafonarea adaosului comercial, fiind realizate scăderi ale preturilor cuprinse intre 7% si 33% la produsele vizate de această măsură, potri ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei