Megadosar finalizat de DNA

default

Dimensiune font:

| 24-04-2013 14:07

 

* în urma unei anchete fără precedent, 152 de ieşeni sunt acuzaţi că au înşelat AJOFM * potrivit procurorilor, ei au încasat ilegal subvenţii şi ajutoare de şomaj * paguba totală este socotită la 2,3 milioane de lei

Procurorii DNA au finalizat ieri un megadosar de corupţie. Un număr record de ieşeni - 152, printre care afacerişti şi funcţionari, vor ajunge pe mâna judecătorilor pentru că au înşelat Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Iaşi. Potrivit procurorilor, capii reţelei au fost Lucian Daniel Lupu şi Gabriel Barbălată, atunci consilieri locali la Răducăneni, respectiv Gorban.


Angajări doar pe hârtie


Potrivit anchetatorilor, în perioada 2007–2010, Gabriel Barbălată şi Lupu „au iniţiat şi coordonat un grup infracţional organizat care a acţionat în scopul de a obţine importante sume cu titlu de subvenţii prin inducerea în eroare a unor funcţionari publici din cadrul AJOFM, prin utilizarea unor documente care atestau raporturi de muncă fictive”. Se cereau subvenţii în baza Legii 76/2002, pentru firmele care angajează absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ sau persoane peste 45 ani.
Au fost implicaţi afaceriştii Vasilică Apetrei, Marius Augustin, Cristian Baciu, Claudiu şi Romică Barbălată, Vasilică Drăgan, Marcel Lupu, Ionică Panţîru, Valeriu Pricop, Aurel Ionel Tomulescu, care au solicitat subvenţiile. Pentru a le obţine, s-au folosit de contracte de muncă, tabele nominale şi foi de prezenţă false. Anchetatorii au mai spus că Adrian Ristea, Ana Maria şi Anca Isidora Baciu, Marilena Cosma, Costică Toma şi Maria Pintile „au pus la dispoziţia membrilor grupului mai multe documente necesare îndeplinirii formalităţilor în vederea încasării subvenţiilor”. Angajările fie se făceau doar pe hârtie, fie se plăteau oamenilor sume mai mici decât cele declarate.


Pagubă de milioane


Au fost încheiate 53 de convenţii între AJOFM şi firme ca Adicons Trust SRL, Agrodrag Bazga SRL, Carny-Cons SRL, Euro Roca Construct SRL, Green Construct SRL, Inter Roka SRL, Nico Pan Comp SRL, Panti Comp SRL, Piramida Green SRL sau Piramida Oil SRL. Pentru fiecare angajat, patronii primeau, timp de 12 luni, între 500 şi 750 de lei. „Membrii grupării au încasat în mod ilegal subvenţii în valoare de 1.759.288,5 lei, bani care au fost ulterior folosiţi în alte scopuri, în majoritatea situaţiilor fiind însuşiţi şi folosiţi în interes personal de către unii dintre liderii grupării”, spun procurorii DNA. Afaceriştii ar fi trebuit să-i menţină pe post pe cei peste 45 de ani timp de doi ani, iar pe absolvenţi - trei ani. Însă, după 16-18 luni, oamenii îşi dădeau demisia.
Referenţilor AJOFM Lucreţia Buzea, Iulia Buzilă, Angela Enea, Constantin Hrimiuc, Elena Mavocei, Marieana Mândru şi Lucia Sună li se reproşează că nu au respectat procedurile privind înregistrarea şomerilor. Ei sunt acuzaţi de abuz în serviciu contra intereselor publice, fals intelectual şi uz de fals. „Alături de Toma Costică, Baciu Anca Isidora şi Barbălată Romică, alte 117 de persoane, care au fost trimise în judecată, au încasat, în mod ilegal, 606.120 lei cu titlu de ajutor de şomaj”, au adăugat procurorii. AJOFM s-a constituit parte civilă în proces cu 2.365.408 lei. Dosarul a fost trimis la Tribunal.

Tăcere totală la AJOFM
Doar doi din cei şapte angajaţi ai AJOFM Iaşi trimişi în judecată şi-au postat declaraţiile de avere. Astfel, Marieana Mândru nu are de declarat decât un venit de 19.045 de lei din salarii şi un apartament de 56 de metri pătraţi în zona Ţuţora. Lucia Sună şi-a completat declaraţia de avere cu venitul obţinut din indemnizaţia de creştere a copilului în valoare de 12.600 de lei, un credit în valoare de 60.000 de franci elveţieni contractat în 2008 de la BancPost şi cu un apartament de 52 de metri pătraţi cumpărat în acelaşi an. Cu toate acestea, nimeni din conducerea instituţiei nu a putut fi contactat pentru a explica situaţia abuzului în serviciu.

(Ştefana Czeller)

Acum ne poți urmări și pe FACEBOOK


 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Aleea Tudor Neculai, gata pentru marcaje
20/09/2019 00:00

  În cursul zilei de ieri, constructorii contractaţi de municipalitate au finalizat turnarea stratului de uzură pe aleea Tudor Neculai, urmand să se realizeze marcajele rutiere. Planul de marca ...

Bani pentru panouri solare
10/04/2019 00:00

  * Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) lansează astăzi prima ediţie a unui program ce va permite celor ce deţin gospodării neracordate la reţeaua electrică să primească bani pentru instal ...

Mai mulţi bani pentru drumurile judeţene
21/03/2019 00:00

  * in cadrul intrunirii din 22 martie, pe masa consilierilor judeţeni se vor afla 11 proiecte de hotărare privind drumurile judeţene * cele mai multe se referă la actualizarea devizelor generale de l ...

Puterea de cumpărare a ieşenilor a crescut cu 17,5%
21/03/2019 00:00

  * caştigul salarial mediu nominal brut in judeţul Iaşi a fost, in luna ianuarie 2019, de 4.912 lei, iar cel mediu net de 2.978 lei * comparativ cu decembrie 2018, s-a inregistrat o majorare a caştig ...

Capii judeţului, cu jalba-n proţap la premier
06/12/2018 00:00

Avand in vedere faptul că Guvernul Romaniei pregăteşte proiecţia bugetară pentru anul următor, Maricel Popa, preşedintele PSD Iaşi, impreună cu senatorii Victorel Lupu, Doru Adrian Pănescu, Vasile Tom ...

Sfântul Nicolae, cel care păzeşte soarele
06/12/2018 00:00

Astăzi, 6 decembrie, Biserica il pomeneşte pe Sfantul Nicolae, arhiepiscopul Mirelor Lichiei, cinstit de toată creştinătatea, pentru că este sfantul iubirii. Nicolae a trăit in cea de-a doua jumătate a ...

Adomniţei: Cel mai important proiect pentru Iaşi este cel al aeroportului
28/05/2013 22:53

 "Cel mai important proiect pentru noi este proiectul aeroportului ieşean, respectiv construcţia unei piste noi. Suntem, după Aeroportul din Cluj, cel de-al doilea aeroport din Romania care constru ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei