DOCUMENT O nouă decizie semnată de Guvern bulversează deja mediul de afaceri

000000  ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 02-01-2025 12:11

 Proiectul de lege semnat de Guvern și prezentat anterior de Profit.ro prin care, printre altele, sunt introduse noi obligații și pentru agențiile imobiliare bulversează deja mediul de afaceri. În baza acestui proiect,  de exemplu, în cazul tranzacțiilor imobiliare, agentul imobiliar trebuie să aplice anumite măsuri de cunoaștere a clientelei atât pentru promitentul vânzător, cât și pentru promitentul cumpărător al imobilului

- VEZI MAI JOS NOILE REGULI 

 

 Încă o surpriză fiscală neplăcută de Revelion: De mâine, contractorii specializați ai petroliștilor ar urma să datoreze și ei impozit de 0,5% din cifra de afaceri “Eforturile legislative în direcția sporirii securității naționale, alături de cele pentru siguranța tuturor părților implicate într-o tranzacție imobiliară, sunt demersuri pe care PAIR le susține și le încurajează. Cu toate acestea, trebuie amintit faptul că întregul ecosistem imobiliar necesită o reglementare mai profundă și o structurare a unor instrumente cu adevărat funcționale”, a comentat pentru termene.ro Cristina Pisaltu, Președinte al Patronatului Agenților Imobiliari din România (PAIR). Aceasta a atras atenția că în tranzacțiile imobiliare intervin, pe lângă agenți imobiliari, ce au doar un rol opțional, notarii, dar și băncile, în condițiile în care majoritatea achizițiilor depășesc plafonul maxim prevăzut pentru operațiunile în numerar. ”Agenții imobiliari reprezintă o verigă de legătură opțională între vânzător și cumpărător, spre deosebire de notari sau bănci și deși legislația românească le conferă autoritatea de a solicita informații legate de proveniența sumelor utilizate în cadrul tranzacției, acest demers nu stârnește decât suspiciune. Legea stabilește pragul de 10.000 de euro ca obligație de derulare prin bancă, ceea ce transferă responsabilitatea spre o autoritate cu instrumente complexe de trasabilitate. Majoritatea covârșitoare a tranzacțiilor imobiliare depășește limita de numerar”, a mai spus Cristina Pisaltu.

CITEȘTE ȘI DOCUMENT Decizie pregătită

-  Din prevederile legale se poate observa că există multe situații care pot implica tranzacții suspecte și în care poate fi nevoie de cercetări suplimentare. Cu toate acestea, atrag atenția agenții imobiliari, aceste cercetări aplicate la scară extinsă, tuturor tranzacțiilor, pot trezi suspiciunea clienților în raport cu agențiile imobiliare. Prin urmare, este nevoie de stabilirea unor norme clare care să indice cazurile în care va fi nevoie de aplicarea nor norme suplimentare de cunoaștere a clientelei. Astfel, a atras atenția Cristina Pisaltu, ”la nivel european, reglementările sunt diverse, iar măsurile de cunoaștere a clientelei (Customer Due Diligence – CDD) sunt aplicate diferit. Solicităm instrumente dedicate implementării noilor decizii, întrucât, în lipsa acestora, colectarea unor date suplimentare celor deja cerute (acte de identitate, acte constitutive ale companiilor) poate genera suspiciuni majore în rândul clienților noștri, proiectând astfel achiziția imobiliară într-o zonă gri, perspectivă de care agenții imobiliari, prin expertiza lor, încearcă de atâția ani să se îndepărteze”. Noile reguli introduse de Guvern Casele de schimb valutar vor fi obligate să aplice, în scopul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului, măsuri standard de cunoaștere a clientelei pentru tranzacții de cel puțin 2.000 euro, în timp ce furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare și furnizorii de portofele digitale vor avea această obligație la tranzacții cu valoare de cel puțin 1.000 euro. De ce este important În prezent, casele valutare, furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare și furnizorii de portofele digitale, agenții imobiliari au au obligația de a raporta către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, doar tranzacțiile cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro, inclusiv operațiunile care au o legătură intre ele. Firmele menționate au obligația să transmită un raport pentru tranzacții suspecte exclusiv Oficiului dacă acestea cunosc, suspectează sau au motive rezonabile să suspecteze că: a) bunurile provin din săvârșirea de infracțiuni sau au legătură cu finanțarea terorismului; sau b) informațiile pe care entitatea raportoare le deține pot folosi pentru impunerea prevederilor legii. Măsurile au scop combaterea spălării banilor, cu noi obligații și pentru agenții imobiliari și cazinouri. CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Primă decizie - triplarea limitei de deductibilitate pentru contribuția la Pilonul III de pensii și pentru asigurările private de sănătate Legislația pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului va fi completată cu următoarele prevederi: - Casele de schimb valutar au obligația de a aplica măsurile standard de cunoaștere a clientelei atunci când se efectuează tranzacții a căror valoare minimă reprezintă echivalentul în lei a minimum 2.000 euro, indiferent dacă tranzacția se efectuează printr-o singură operațiune sau prin mai multe operațiuni care au o legătură între ele. - Furnizorii de servicii de schimb între monede virtuale și monede fiduciare și furnizorii de portofele digitale au obligația de a aplica măsurile standard de cunoaștere a clientelei atunci când se efectuează tranzacții a căror valoare minimă reprezintă echivalentul în lei a minimum 1.000 euro, indiferent dacă tranzacția se efectuează printr-o singură operațiune sau prin mai multe operațiuni care au o legătură între ele.

CITEȘTE ȘI DECIZIE Durată minimă de 7 ani la toate contractele de arendă. PSD s-a răzgândit în ultima zi De asemenea, legislația în vigoare va fi completată cu noi prevederi privind agențiile imobiliare și cazinourile: - În cazul tranzacțiilor imobiliare, agentul imobiliar aplică măsurile de cunoaștere a clientelei atât pentru promitentul vânzător, cât și pentru promitentul cumpărător al imobilului. - Furnizorii de servicii de jocuri de noroc tip cazinou au obligația să identifice toate tranzacțiile desfășurate de către clienți în cazinou și să facă asocierea între acestea și profilul clientului stabilit în urma aplicării măsurilor de cunoaștere a clientelei. CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul pregătește ștergerea datoriilor Unifarm, după o lege prezentată ca fiind cu dedicație Conform legislației în vigoare, măsurile standard de cunoaștere a clientelei trebuie să permită: a) identificarea clientului și verificarea identității acestuia pe baza documentelor, datelor sau informațiilor obținute din surse sigure și independente, inclusiv, dacă sunt disponibile, a mijloacelor de identificare electronică și a serviciilor de încredere relevante prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1.999/93/CE sau a oricărui alt proces de identificare sigur, la distanță sau electronic, reglementat, recunoscut, aprobat sau acceptat la nivel național de către Autoritatea pentru Digitalizarea României; b) identificarea beneficiarului real și adoptarea de măsuri rezonabile pentru a verifica identitatea acestuia, astfel încât entitatea raportoare să se asigure că a identificat beneficiarul real, inclusiv în ceea ce privește persoanele juridice, fiduciile, societățile, asociațiile, fundațiile și entitățile fără personalitate juridică similare, precum și pentru a înțelege structura de proprietate și de control a clientului; c) evaluarea privind scopul și natura relației de afaceri și, dacă este necesar, obținerea de informații suplimentare despre acestea; d) realizarea monitorizării continue a relației de afaceri, inclusiv prin examinarea tranzacțiilor încheiate pe toată durata relației respective, pentru ca entitatea raportoare să se asigure că tranzacțiile realizate sunt conforme cu informațiile deținute referitoare la client, la profilul activității și la profilul riscului, inclusiv, după caz, la sursa fondurilor, precum și că documentele, datele sau informațiile deținute sunt actualizate și relevante. Atunci când entitatea raportoare nu este în măsură să aplice măsurile de cunoaștere a clientelei, aceasta nu trebuie să deschidă contul, să inițieze ori să continue relația de afaceri sau să efectueze tranzacția ocazională și trebuie să întocmească un raport de tranzacție suspectă în legătură cu clientul respectiv, ori de câte ori există motive de suspiciune, care va fi transmis Oficiului.

PROIECTUL DE LEGE POATE FI CONSULTAT AICI

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/perspective/schimbari-legislative-pentru-firme/document-o-noua-decizie-semnata-de-guvern-bulverseaza-deja-mediul-de-afaceri-agentii-imobiliari-incearca-sa-nu-trezeasca-suspiciunea-clientilor-21885183

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Rezerva de valută a României trece de 62 miliarde de euro. De ce marile bănci centrale se orientează spre dolarul SUA
04/01/2025 18:43

 Rezervele de valută ale tării au urcat la peste 62 miliarde de euro la inceputul acestui an, mai mult cu circa un miliard de euro fată de luna trecută, a anuntat Banca Natională. Ca si alte bănci ce ...

Numărul românilor care iau indemnizație de pensie fără să fi muncit a sărit în aer: Topul e condus de București și Suceava
04/01/2025 18:29

  Numărul total al beneficiarilor de indemnizaţie socială pentru pensionari a fost, in decembrie 2024, de 923.766 persoane, cu 3.860 mai mare in comparaţie cu luna precedentă, conform datel ...

Atenție, hainele nu vor mai fi aruncate la gunoi! Ministrul Mediului explică ce trebuie să facem cu ele
04/01/2025 15:52

Romania va fi obligată să colecteze selectiv deseurile textile. Ministrul Mediului Mircea Fechet a explicat, la Digi24, modul in care va fi efectuată colectarea, precum si posibilele locuri unde hainele vech ...

România, în faliment? Mircea Coșea spune ce urmează: Intrăm în incapacitate de plată. Apropierea de FMI înseamnă austeritate dură
04/01/2025 11:46

Ne paste falimentul? Romania, la un pas de colaps economic? Profesorul Mircea Cosea spune ce urmează si avertizează că austeritatea bate la usă. Analistul economic Mircea Cosea avertizează asupra unei sit ...

Ministrul Finanțelor, anunț crucial în privința pensiilor, salariilor sau a ajutoarelor sociale: 'Acesta este obiectivul principal pentru 2025'
03/01/2025 18:15

Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, afirmă, intrebat dacă este posibilă o indexare a pensiilor in luna octombrie a acestui an, că principalul obiectiv al Guvernului este de a plăti drepturile sal ...

Șerbănescu, atac la Caramitru: Dacă statul n-ar achiziționa servicii, câți corporatiști ar mai pedala?
03/01/2025 17:47

Andrei Caramitru este tamponat pe Facebook de Valentin Serbănescu, pentru că a pus deficitul bugetar pe seama cheltuielilor institutiilor publice cu ”bunuri si servicii”. "Analistul" Caramitru a descoper ...

La București, brazii de Crăciun sunt colectați gratuit de la ghenele blocurilor și de la porţile caselor
03/01/2025 15:07

Brazii de Crăciun sunt colectaţi gratuit in Capitală de la ghenele blocurilor, porţile caselor şi de la centre de colectare, potrivit autorităţilor locale. * În Sectorul 1 cetăţenii care locuies ...

Cele mai importante modificări fiscale din 2025 pentru PFA, profesii liberale și salariați
03/01/2025 15:05

 Anul 2025 aduce schimbări semnificative in calculul taxelor si impozitelor, declararea veniturilor si relatia contribuabililor cu ANAF.      Salariul minim brut – 4.050 de lei ...

Peste 10 tone de produse alimentare au fost retrase de la consum de către inspectorii sanitar-veterinari
03/01/2025 13:55

Inspectorii sanitari-veterinari au aplicat amenzi de 9,617 milioane de lei şi au retras de la comercializare 10 tone de produse alimentare şi peste 5,8 milioane de ouă de consum, in urma unor controale efect ...

Presiune maximă pe economie
02/01/2025 20:43

Perspectiva cresterii inflatiei in prima parte a anului in curs, urmare a cresterii accizelor la carburanti, dar si a unor taxe impozite, care vor afecta mediul economic, a determinat dealerii bancari să ridic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei