Semne rele anul are! Ordonanţa „trenuleţ” pune pe picior de război sindicaliștii ieșeni

1sindicate1

Dimensiune font:

| 03-01-2025 08:42

* salariaţii din învăţământul preuniversitar şi sănătate sunt nemulţumiţi de prevederile proiectului ordonanţei „trenuleţ” * sindicaliştii din învăţământul preuniversitar solicită Guvernului să îşi respecte angajamentele legale şi informale * liderul Sanitas Iaşi, Iulian Cozianu, spune că, în prezent, cea mai mare problemă din sistem o reprezintă blocarea angajărilor * și Liga Studenţilor Iași a anunţat că se opune deciziei actualei coaliţii de guvernare de a limita beneficiile studenţilor la călătoria redusă 90% cu trenul strict între domiciliu şi localitatea de studiu în vederea scăderii deficitului bugetar

Cei de la USLIP Iaşi solicită Guvernului României, condus de premierul Marcel Ciolacu, să-şi respecte angajamentele legale şi informale. „În cadrul discuţiilor purtate cu liderii Federaţiilor din Educaţie, din lunile octombrie şi decembrie, şeful Guvernului a afirmat că Executivul îşi va respecta obligaţiile care decurg din actele normative în vigoare ( OUG 57/2023). Prin urmare, considerăm că nu pot fi invocate probleme economice sau financiare pentru nerespectarea acestor angajamente, deoarece ne este greu să ne imaginăm că aceste dificultăţi nu ar fi fost cunoscute în lunile octombrie sau decembrie”, spune Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi.

La rândul lor, cei de la Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ solicită Guvernului şi liderilor partidelor aflate la guvernare să-şi respecte angajamentele luate în urma grevei generale din perioada mai - iunie 2023 şi să nu îngheţe salariile angajaţilor din învăţământ, aşa cum apare în proiectul de ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri bugetare (ordonanţa trenuleţ).

De asemenea, cei din învăţământ spun că acest proiect „trenuleţ” vine şi cu alte măsuri care vor aduce prejudicii învăţământului preuniversitar şi universitar românesc.

Cele mai importante nemulţumiri din învăţământul preuniversitar vizează îngheţarea salariilor în anul 2025, la nivelul celor din luna noiembrie 2024. „Practic, prin această măsură se calcă în picioare Declaraţia politică din anul 2023 a preşedinţilor PSD şi PNL referitoare la Educaţie, publicată în Monitorul Oficial, angajamentele publice ale aceloraşi preşedinţi referitoare la salarizarea în învăţământ, prevederile OUG nr. 57/2023, precum şi promisiunile recente ale guvernanţilor, conform cărora, în anul 2025, salariaţii din învăţământ vor primi încă o majorare salarială, astfel încât, să se respecte angajamentele luate în timpul amplelor proteste din învăţământ, din anul 2023. Nu trebuie să se uite un lucru: și promisiunile trebuie respectate, la fel ca prevederile legale”, transmit sindicaliştii.

Referitor la salarizarea din învăţământ, sindicaliştii evidenţiază faptul că după majorările consistente din anii 2023 şi 2024, salariul unui profesor debutant a ajuns la aproximativ 4.000 de lei net, „Salariul este insuficient, ţinând cont de importanţa muncii prestate şi de costurile vieţii din România. În mod normal, astăzi, un profesor debutant ar trebui să primească cel puţin 6.000 de lei net, salariu pe care îl are, din păcate, un profesor spre sfârşitul carierei... Este de apreciat faptul că Guvernul României continuă să investească în infrastructură, să reindustrializeze România, dar nu trebuie să uite faptul că investiţia cea mai profitabilă este cea în educaţie, domeniu strategic al oricărei ţări, fără a fi omisă resursa ei umană", spun sindicaliştii din învăţământul preuniversitar.

 

„Blocarea angajărilor în sistemul sanitar vine pe un deficit cronic, pe o blocare a angajărilor. Adică spitalele n-au reuşit să angajeze nici măcar posturile care s-au vacantat. Măsura asta, cu 15%, cum să spun, e mai drastică decât cea din 2010, când angajai unul dacă îţi plecau şapte. Asta-i în momentul de faţă cea mai mare problemă”, consideră Iulian Cozianu, liderul Sanitas Iaşi.

 

Liderul Sanitas Iaşi, Iulian Cozianu spune că, în prezent, cea mai mare problemă din sistem este blocarea angajărilor.

Dincolo de blocarea posturilor, şi tăierea la jumătatea voucherelor de vacanţă cu contribuţii din în partea angajatorului reprezintă o problemă pentru cei din sectorul medical. „Şi asta creează nemulţumiri. Dar, repet, cel mai cea mai mare problemă şi provocare va fi funcţionarea unităţilor sanitare cu un deficit de personal şi aşa existent, pentru că într-un spital, sau chiar şi într-o şcoală, nu poţi să spui că am de făcut nişte hârtii şi dacă suntem puţini, le mai fac şi mâine şi poimâine şi răspoimâine. Nu, aşa spune problema. Acolo trebuie să acţionezi în momentul ăla. Pacientul nu poate să aştepte. Atunci impovărezi foarte mult pe cei care deja trag de vreo 2-3 ani de zile din greu, iar asta se va resimţi în principal în sănătatea lor, pentru că am observat în anul ce a trecut au fost foarte mulţi colegi care au început să se îmbolnăvească pentru că fac foarte multe ore suplimentare, au destul de mulţi pacienţi de îngrijit în condiţiile în care norma le este depăşită. Şi asta e cea mai mare provocare", spun cei de la Sanitas Iaşi.

Sindicaliştii din Sănătate spun că sunt deschişi la negocieri. „Sigur, probabil că o să ne întâlnim, o să discutăm și nişte reacţii cu cu siguranţă vom avea. Acum e o perioadă în care destul de greu să spui că organizezi protest, pentru că să organizezi nişte proteste trebuie să să parcurgi nişte paşi, e lege.  Dar în fine, mai există acolo o portiţă în care spune că prin memorandum aprobat de Guvern şi prin hotărâri guvernului iniţiat de Ministerul Dezvoltării s-ar mai putea debloca nişte posturi pentru sistemul sanitar, sistemul de învăţământ. Dacă într-adevăr vor face o analiză corectă şi posturile importante vor fi aprobate, poate cumva s-ar putea rezolva problema asta a deficitului de personal", spun cei din Sănătate.

Tot ei mai atrag atenţia că există pericolul migraţiei personalului din spitale. „Uitaţi, o experienţă pe care am trăit-o noi la Neuro. Ştiţi că munca infirmierelor e destul de grea la un spital de profil neurochirurgical, pentru că vorbim de pacienţi cu deficit neurologic, de cele mai multe ori pacienţi cu imobilizaţi la pat, care trebuie hrăniţi, spălaţi, schimbaţi ş.a.m.d. Deci, munca fizică pentru personalul axiliar este foarte grea. Ştiţi care a fost fenomenul? Ne-am trezit cu foarte multe infirmiere, şi când spun multe, chiar destul de multe au dat concurs la alte spitale, în alte specialităţi ceva mai uşoare: pe medicale, pe oncologie. Deci, efectiv au plecat pentru că au spus că ok, foarte greu. Şi o să vă spun un lucru, mulţi, multe dintre ele erau angajaţi de 1-2-3 ani, adică nici măcar nu era cu foarte, foarte mare vechime în în spital. Aşa încât e posibil ca să existe o migraţie a personalului”, a spus Iulian Cozianu.

Ordonanţa „trenuleţ” nemulţumeşte și studenţii

Liga Studenţilor Iași (LS IAŞI) a anunţat că se opune deciziei actualei coaliţii de guvernare de a limita beneficiile studenţilor la călătoria redusă 90% cu trenul strict între domiciliu şi localitatea de studiu în vederea scăderii deficitului bugetar. Ei solicită Guvernului să „taie” din subvenţia pentru partide, din fondurile alocate pentru presă şi publicitate sau să desfiinţeze instituţiile inutile, aşa cum a promis Marcel Ciolacu încă din august 2023. „Măsura eliminării beneficiilor la transportul feroviar pentru studenţi a fost anunţată din nou ca soluţie pentru problemele bugetare, ca şi cum subvenţiile pentru transportul studenţilor ar fi cea mai mare problemă din bugetul ţării, şi nu clientela de partid, managementul defectuos al finanţelor publice, supradimensionarea unor instituţii bugetofage şi inutile, intervenţionismul în economie şi corupţia generalizată sau pensiile speciale disproporţionate, care nu ţin cont de principiul contributivităţii”, spun cei de la Liga Studenţilor Iași.

Tot ei arată că, în realitate, impactul bugetar al gratuităţii pe cale ferată pentru studenţi este foarte redus, fiind de circa 0,0113% din PIB în 2024. Din datele obţinute de Liga Studenţilor de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în anul 2020 s-au cheltuit, în medie, 16,7 milioane de lei pe lună pentru transportul studenţilor. „Din perioada interbelică până în ianuarie-februarie 2017, studenţii s-au bucurat aproape constant de un tarif redus cu 50% la biletele de clasa a II-a, când guvernarea PSD-ALDE a introdus gratuitatea la transportul feroviar, care avea să fie eliminată în februarie 2021 de guvernul PNL-USR-UDMR. În vara anului 2023, guvernarea PNL-PSD a introdus o reducere de 90% a transportului feroviar pentru studenţi, pe care acum noua coaliţie PSD-PNL-UDMR vrea să o limiteze în mod absurd şi discriminatoriu strict pentru rutele dintre localitatea de domiciliu şi cea de studiu. Limitarea călătoriilor cu trenul doar spre localitatea de studiu este complet absurdă, având în vedere atât necesităţile diverse de deplasare ale studenţilor în alte localităţi strâns legate de viaţa academică (cercetare, conferinţe, concursuri etc.), cât şi faptul că mulţi tineri ar fi privaţi de această facilitate întrucât nu au o gară feroviară în localitatea de domiciliu. Pentru a fi constituţionale, facilităţile la transportul feroviar ar trebui să fie egale pentru toţi studenţii şi să nu fie condiţionate geografic”, spun cei de la Liga Studenţilor.

Tinerii spun că peste 28,13 miliarde de lei s-au plătit în primele zece lui ale lui 2024 pentru dobânzile aferente împrumuturilor realizate de guvernanţi. „Guvernul are de unde să taie: din subvenţiile pentru partide, care au crescut în ultimii opt ani de 26 de ori, de la 14,5 milioane de lei în 2016, până la circa 380 de milioane de lei în 2024. Din programul Rabla Plus, care în anul 2024 a avut un buget de 1 miliard de lei, şi care reprezintă, de fapt, o formă de subvenţionare a celor bogaţi, care îşi permit oricum o maşină electrică sau hibrid nouă. Executivul poate realiza restructurări ale instituţiilor publice care să elimine anomalia ca salariul mediul net al bugetarilor este cu 2000 de lei mai mare decât cel din mediul privat, discrepanţă unică la nivelul UE. Chiar liderii sindicatelor au constatat că există bugetari inutili care vin la 10 la muncă şi stau degeaba. De acolo trebuie început”, spun studenţii de la Liga Studenţilor.

Laura RADU

       

 

       

   

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Pregătiri pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului
04/01/2025 16:31

La Catedrala Mitropolitană din Iasi au inceput pregătirile pentru ziua de prăznuire a Botezului Domnului. Astăzi, au fost pregătite şi aşezate in curtea Ansamblului Mitropolitan vasele pentru Aghiasma M ...

Cum a fost sancționat șoferul care s-a învârtit într-un sens giratoriu cu un sicriu legat de mașină
04/01/2025 09:08

Tanărul, in varstă de 24 de ani, care a fost filmat in noaptea de Revelion, in timp ce făcea drifturi cu maşina intr-un sens giratoriu din judetul Iasi, avand legat un sicriu in care se aflau doi tineri mas ...

 Bilanț de excepție al Operei Iași în 2024. Primul spectacol din 2025 al teatrului liric ieșean are loc pe 9 ianuarie
03/01/2025 13:45

    Opera Natională Romană din Iasi pregăteste in aceste zile primul spectacol al anului, „Bărbierul din Sevilla”, de Gioachino Rossini, care va avea loc pe 9 ianuarie, de la ora 18: ...

Planul roșu a fost activat la Suceava: Un microbuz s-a răsturnat, mai multe victime sunt încarcerate
03/01/2025 12:27

Accident extrem de grav la Suceava, unde a fost deja activat planul rosu! Un microbuz cu 7 pasageri a ieşit in afara părţii carosabile vineri, pe raza localitatii Ciumarna, din judeţulSuceva. Două persoane ...

Scade numărul pensionarilor „săraci”, crește numărul pensionarilor „speciali”
03/01/2025 08:37

 * in ultima lună a anului trecut, numărul pensionarilor aflati in plată, la Iasi, a ascăzut la 158.529 * acelasi trend, de scădere, se inregistrează si la nivel national, in contrast, insă, cu num ...

Jurnal de călătorie în Alsacia și Tirol
03/01/2025 08:17

În perioada adolescentei, tinerii traversează etape esentiale de formare a identitătii si dezvoltare personală. Călătoriile si practicarea jurnalului de sine reprezintă două instrumente valoroase c ...

Judeţul Iaşi încheie 2024 cu o uşoară creştere a numărului de şomeri
02/01/2025 23:59

  Concret, in acest moment, in evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Iaşi sunt inregistraţi 10.074 şomeri (din care 4.609 femei) În ceea ce priveşte mediul de rezide ...

„Demolatorii” ieşeni condamnaţi în 2024
02/01/2025 23:59

 363 dosare ajunse pe mesele magistraţilor, doar 16 condamnări! Statistica anului 2024 arată că judecătorii ieşeni tratează infracţiunile de distrugere cam la fel ca şi pe cele de furt din superm ...

Mara-Ştefania, primul copil născut la Iași, în acest an!
02/01/2025 23:12

* fetiţa ar fi trebuit să se nască de Crăciun, dar barza a intarziat puţin * „Nu cred că poate fi un dar mai mare ca acesta”, a spus Irina Luchian, mama fetitei * În noaptea de Revelion, ...

2024, un an de excepție pentru Opera Națională Română din Iași
02/01/2025 16:19

În 2024, Opera Natională Romană din Iasi (ONRI) a avut o activitate mai mult decat bogată. A prezentat un total de 90 de reprezentatii, fiecare fiind o veritabilă demonstratie a pasiunii si profesiona ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei