Pasagerii mai multor zboruri ale unei companii aeriene au reclamat că în avioane sunt ploșnițe
Dimensiune font:
Pasagerii mai multor zboruri ale companiei aeriene Turkish Airlines au raportat prezența ploșnițelor pe scaune, pături și în compartimentele pentru bagaje de deasupra capului, iar compania nu a luat măsuri, potivit Ziare.com.
Publicația The New York Timesa stat de vorbă cu câțiva dintre aceștia. La scurt timp după ce s-a urcat la bordul zborului Turkish Airlines din Johannesburg către Istanbul, în martie anul trecut, Patience Titcombe, în vârstă de 36 de ani, din Phoenix, a observat o insectă mică târându-se pe scaunul său când s-a ridicat să meargă la toaletă.
„Aproape că am dat-o la o parte,” a spus ea, „dar prietena mea m-a oprit și mi-a spus: ”Asta e o ploșniță””.
Femeia, care mai avusese de-a face cu aceste insecte când locuia în Philadelphia, și-a dat seama că prietena avea dreptate și a fotografiat insecta de pe scaunul său.
Apoi a chemat un însoțitor de zbor, care a eliminat insecta. Când cele două l-au anunțat pe însoțitorul de zbor despre faptul că era vorba despre o ploșniță, acesta, spune ea, le-a ignorat îngrijorările.
„A trebuit să mă dezbrac complet în aeroport”
„A trebuit să mă dezbrac complet în aeroport și să-mi schimb hainele pentru că am copii — ce m-aș fi făcut dacă aduceam ploșnițele acasă?” a spus femeia. Ea a afirmat că plângerile sale către Turkish Airlines după zbor au fost întâmpinate cu negări, în ciuda dovezilor fotografice. După ce a postat despre experiența sa pe mai multe canale de social media, pasagera a spus că alți utilizatori dintr-un grup de călătorii de pe Facebook au raportat experiențe similare.
În octombrie, alți doi călători au spus că au găsit ploșnițe în timpul zborurilor companiei aeriene. Pe 5 octombrie, Matthew Myers și prietena sa zburau din Istanbul spre San Francisco Tânărul, în vârstă de 28 de ani, din San Francisco, a spus că pasagerul de lângă el l-a bătut pe umăr pentru a-i arăta că erau ploșnițe pe scaune și cădeau din tavan.
„Mai mulți pasageri cereau să-și schimbe locurile după ce au descoperit insectele,” a spus el. Potrivit relatării sale, un pasager s-a mutat pe scaunul însoțitorilor de zbor după ce s-au văzut ploșnițe căzând din tavan. El a spus că o însoțitoare de zbor le-a spus pasagerilor că a depus o plângere oficială în timpul zborului.
„Înainte de decolare, am observat o insectă târându-se”
Trei săptămâni mai târziu, Kristin Bourgeois, în vârstă de 37 de ani, profesoară de științe care locuiește în Malaezia, a spus că a găsit ploșnițe pe zborul de 10 ore de la Washington Dulles la Istanbul.
„Înainte de decolare, am observat o insectă târându-se pe pătura mea,” a spus ea. „Când am găsit alta pe pernă, mi-am dat seama că era o ploșniță.”
Ea a descoperit 13 urme de mușcături pe corpul său după zbor.
Pentru pasagerii companiilor aeriene, există reguli legate de întârzieri și anulări, dar nu pentru infestările cu insecte. Principala soluție pentru pasageri este prin departamentele de relații cu clienții ale companiilor aeriene sau, în caz contrar, prin instanțele pentru revendicări minore.
Turkish Airlines nu a răspuns la mai multe solicitări pentru reacții.
Ploșnițele sunt o problemă recurentă în timpul călătoriilor. La sfârșitul anului 2023, Parisul s-a confruntat cu un focar răspândit în plin sezon al Săptămânii Modei, când insectele au fost văzute în transportul public și în alte locuri. În același an, Coreea de Sud a lansat o campanie națională de prevenire care viza hub-urile de transport.
Ploșnițele trăiesc în saltele, așternuturi, covoare și haine și pot fi ușor transferate în bagaje. Acestea mușcă de obicei noaptea, lăsând grupuri de bubițe pe piele care pot cauza mâncărimi, roșeață, umflături și arsuri. Sunt, de asemenea, greu de eliminat.
Companiile aeriene se confruntă cu provocări deosebite în prevenirea și eliminarea ploșnițelor, deoarece avioanele se deplasează frecvent între zone climatice diferite și au un timp de rotație rapid între zboruri, ceea ce poate complica metodele tradiționale de tratament.
Scoaterea unui avion din serviciu pentru tratamentul împotriva ploșnițelor este o operațiune semnificativă, potrivit lui Rob Tuck, președintele firmei de consultanță în aviație Jet Research. „Trebuie să-l duci într-o bază de întreținere, deoarece nu orice locație este o bază de întreținere,” a spus Rob Tuck, care are o experiență de 36 de ani în aviație.
Procesul durează, de obicei, între două și cinci zile și poate costa companiile aeriene între 75.000 și 125.000 de dolari, ținând cont de pierderile de venituri și cheltuielile pentru tratament. „Au un fel de protocol de urmat,” a spus Rob Tuck. „Scoți avionul din serviciu.” Dar, fără o aeronavă de rezervă disponibilă pentru rutele de lungă distanță, companiile aeriene se confruntă cu decizii dificile, mai ales atunci când pasagerii raportează infestări în timpul călătoriei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau