Punctul de amendă crește, odată cu mărirea salariului minim pe economie. Noile valori pe care trebuie să le știe orice șofer

Dimensiune font:

| 06-01-2025 10:23

Punctul de amendă se calculează în funcție de salariul minim brut pe economie pe țară, care a crescut, de la data de 1. În lipsa unui anunț din partea guvernanților cu privire la o eventuală plafonare, este cert că vor crește tarifele. Mărirea ar urma să fie destul de observabilă și să-i coste destul de scump de șoferi, în special pe cei care vor aduna mai multe puncte.

Până la finalul anului precedent, era stabilit că punctul fusese plafonat la 165 de lei. El este calculat ca fiind 5% din valoarea salariului. De la 1 ianuarie 2025, minimul pe economie a crescut la 4.050, în valoare brută. Ar însemna că un punct ar ajunge la 202 lei. După acest sistem de calcul, noile amenzi vor fi:

Clasa I: 330 – 495 de lei (2-3 puncte);

Clasa a II-a: 660 – 825 de lei (4-5 puncte);

Clasa a III-a: 990 – 1.320 lei (6-8 puncte);

Clasa a IV-a: 1.485 – 3.300 lei (9-20 de puncte);

Clasa a V-a (pentru persoane juridice): 3.465 – 16.500 lei (21-100 puncte).

Fiecare greșeală din trafic poate fi încadrată la una dintre clasele amintite anterior, în funcție de gravitatea faptei. Dacă suma este achitată în cel mult 15 zile lucrătoare, achiți doar 50% din valoarea sa. Ulterior, plătești amenda integrală. Dacă treci de termen, ai de dat și penalizări.

La câte puncte de amendă rămâi fără permis de conducere. Când „dispar” punctele de penalizare

Potrivit Codului Rutier, la 15 puncte de amendă, ajungi pieton pentru 30 de zile. Dacă îți repeți faptele în următoarele 12 luni, spui „la revedere” mașinii 60 de zile. Pe de altă parte, dup 6 luni, aceste sancțiuni dispar de la sine.

Dacă vrei să vezi câte puncte ai strâns, ai mai multe variante la dispoziție, dar toate depind de angajații de la Poliția Rutieră. Prima opțiune este să mergi la sediul Poliției Rutiere de care aparține județul tău, la ghișeu. Poți primi răspunsul pe loc. Altă variantă este să trimiși un mail, dar să-ți asumi că poți aștepta și 30 de zile după răspuns, în acest caz.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Mai puține zile libere legale de anul viitor? Proiect de lege aflat în dezbatere în Parlament
26/04/2025 18:30

Vom avea mai putine zile libere in 2026? Romanii ar putea avea parte de mai putine zile libere legale incepand cu anul 2026, dacă un nou proiect de lege aflat in dezbatere in Parlament va fi adoptat. Potrivit ...

Pensiile, întârziate în luna mai. Ce trebuie să știe seniorii despre veniturile de luna aceasta
22/04/2025 07:26

In luna mai, seniorii care isi primesc pensiile prin Posta Romană vor trebui să aibă mai multă răbdare. Casa Natională de Pensii a anuntat că livrarea pensiilor prin postă va incepe mai tarziu decat de ...

Modificări în accesarea voucherelor de vacanță. Guvernul a aprobat noile norme. Cât e coplata
16/04/2025 16:32

 În cadrul sedintei de Guvern de miercuri, 16 aprilie, premierul Marcel Ciolacu a anuntat aprobarea normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacantă pentru anul 2025. Potrivit noilor r ...

Ion Dolănescu chefuia câte trei zile, de Paște. Bucătăreasa îi prepara ciorbă de fazan, friptură de iepure și 1.200 de sarmale. „Dăruia și celor sărmani”
16/04/2025 07:36

Inegalabilul artist de muzică populară Ion Dolănescu petrecea cu mese intinse, de Paste, avand, in cele trei zile de sărbătoare, peste 100 de invitati. Veneau, pe rand, in ture, ca să prindă loc la masa ...

Saveta Bogdan sare în ajutorul Ioanei Tufaru, gravidă la 47 de ani: „Îi voi cumpăra hăinuțe pentru bebeluș, în amintirea Andei Călugăreanu”
15/04/2025 06:25

La aflarea vestii că Ioana Tufaru, fiica regretatei Anda Călugăreanu, este din nou insărcinată, solista de muzica populară Saveta Bogdan (79 de ani), care ii este ca o mamă, promite că o va ajuta, in co ...

Un expert în aviație explică de ce nu ar trebui niciodată să porți pantaloni scurți în avion
14/04/2025 05:49

Există cateva articole vestimentare şi accesorii pe care insoţitorii de bord recomandă să nu le purtaţi in timpul zborului, explicand şi motivele pentru care ar bine să le evitaţi. Astfel, Tommy Cimat ...

De ce tot mai mulți români regretă că s-au mutat în blocuri nou construite: „Mai bine era într-unul comunist”
14/04/2025 05:41

Pentru multi romani, visul de a se muta intr-un apartament nou, proaspăt construit, s-a transformat, odată cu trecerea timpului, intr-o realitate mai putin idilică. Desi noile constructii promit confort, des ...

Anunț important pentru seniorii care încasează pensiile vineri pe card. Când trebuie să meargă la bancomat
11/04/2025 08:43

Pensiile pe luna aceasta pentru 2,5 milioane de seniori vor intra pe card in cursul zilei de vineri, 11 aprilie. Data traditională de incasare a pensiilor pe card este 12 a fiecărei luni. Luna aceasta insă, ...

Peste 89% dintre români cred că apartenența la UE și NATO este vitală pentru România – INSCOP
10/04/2025 17:56

Romanii sunt tot mai critici fată de directia tării, dar sustin ferm apartenenta la UE si NATO – arată un studiu INSCOP realizat la solicitarea Confederatiei Patronale Concordia Potrivit celui mai rec ...

Pensionarea magistraților la 65 de ani. De ce se teme CSM
10/04/2025 06:55

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a transmis, marti, că orice modificare a legislatiei privind drepturile magistratilor se poate face numai cu respectarea standardelor constitutionale si in urma unui d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei