Învățătura lui ÎPS Teodosie la Slujba de Sfinție Mare a Apei: Astăzi să nu mâncaţi, că-i Ajun

Dimensiune font:

| 05-01-2025 12:18

Arhiepiscopul Tomisului, Înalt Prea Sfinţitul Teodosie, a oficiat, duminică, Slujba de Sfinţire Mare a Apei, la Catedrala Arhiepiscopală şi a precizat că apa sfinţită urmează să fie îmbuteliată în 200.000 de PET-uri care vor fi oferite credincioşilor de Bobotează. De asemenea, constănţenii pot primi apa sfinţită şi din carele trase de boi şi măgari care se vor deplasa, luni, pe principalele artere din oraş. ”Astăzi să nu mâncaţi, că-i Ajun. Dacă este greu, doar de post după ora 3”, le-a spus el credincioşilor.

Arhiepiscopul Tomisului a oficiat, duminică dimineaţă, Sfânta Liturghie la Catedrala arhiepiscopală „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” din Constanţa, în cadrul căreia a făcut slujba de Sfinţire Mare a Apei, identică cu cea oficiată în ziua de Bobotează. După ce apa aflată în butoaie în faţa Catedralei a fost sfinţită, aceasta urmează să fie îmbuteliată în 200.000 de PET-uri ce vor fi oferite credincioşilor constănţeni de Bobotează.

”Doar două zile sunt în care se săvârşeşte Sfinţirea Apei celei Mari, Ajunul şi ziua Bobotezii. Şi aţi văzut de ce este mare sfinţirea aceasta? Pentru că nu suntem singuri. Cu noi împreună se roagă toţi sfinţii şi toate puterile cereşti cu Maica Domnului şi toţi invocă această eliberare a noastră din păcat şi din moarte”, a declarat Arhiepiscopul Tomisului.

El a prezentat şi o parte din programul pe care îl are în ziua de Bobotează

”Astăzi luăm apă sfinţită şi mâine, îndată după ce voi pleca să sfinţesc Centrul Eparhial, iată se vor aşeza aici cei rânduiţi, toţi cei care vor să ne ajute să avem sticlele pline cu apă, sticlele etichetate şi să le ducem în Portul Tomis de unde se vor împărţi mâine dimineaţă. Mâine dimineaţă începem slujba la ora 7, pentru că este slujba mare, liturghia Sfântului Vasile unită cu Vecernia şi începem după binecuvântarea mare de liturghie, cu vecernia cu psalmul 103, ca să fim finalizaţi cu liturghia la 11 fără un sfert, 11 şi un sfert, cât va fi ora, şi apoi vom merge cu carele, cu boi şi cu măgari în Portul Tomis unde vom sfinţi apa şi carele, după aceea vor merge prin oraş şi în fiecare car va fi un preot care va stropi cu agheasmă şi cei care vor veni vor putea să ia agheasmă din butoaiele, din carele boiilor şi ale măgarilor”, a mai transmis ÎPS Teodosie.

De asemenea, după slujba de Bobotează, Arhiepiscopul Tomisului va arunca trei cruci în apele mării care vor fi recuperate de tinerii dispuşi să se arunce în apă.

Arhiepiscopul Tomisului a avut şi un sfat pentru credincioşi în Ajunul Bobotezei

”Astăzi să nu mâncaţi, că-i Ajun. Dacă este greu, doar de post după ora 3, cei care nu mai puteţi să suportaţi, şi bem agheasmă astăzi, mâine şi până pe 14 ianuarie, după rugăciune dimineaţa, luăm agheasma cea mare, dacă nu venim la biserică. Când venim la biserică luăm agheasma la sfârşit şi apoi anafura”, a mai afirmat Arhiepiscopul Tomisului.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
În Săptămâna Mare, CTP contestă imaginea Mântuitorului: „În profunzimea ideii de Iisus stă o femeie, nu un bărbat”
18/04/2025 04:59

Cristian Tudor Popescu a transmis un mesaj bizar in joia mare, in care vorbeste despre reprezentările lui Iisus, sustinand că „in două mii de ani, nenumărati oameni s-au urcat pe cruce, refăcand gestul h ...

Rugăciunea din Ghetsimani. Lupta interioară a lui Iisus într-o noapte care a schimbat lumea
17/04/2025 19:46

Grădina Ghetsimani, aflată la poalele Muntelui Măslinilor, rămane una dintre cele mai tulburătoare locatii din istoria crestinismului. Aici, intr-o noapte tăcută si grea, Iisus din Nazaret ingenunchează ...

Cina cea de Taină, noua înțelegere a sacrificiului
17/04/2025 19:21

Într-o seară linistită, inaintea unei nopti care avea să schimbe istoria omenirii, Iisus s-a asezat la masă cu ucenicii Săi. Cina cea de Taină nu a fost doar o masă de adio, ci o revelatie profund� ...

Taina spălării picioarelor – Lecția de smerenie a lui Iisus care încă ne vorbește
17/04/2025 19:18

  Taina Spălării Picioarelor – lectie de smerenie si iubire fără margini Un gest simplu, un adevăr cutremurător, o invitatie la umanitate Într-o seară tihnită, cuprinsă de tensiunea ...

HOROSCOPUL ZILEI
17/04/2025 05:09

 BERBEC Optimismul cu care reactionati la replicile foarte dure ale rudelor le dezamorsează imediat starea de tensiune. Cineva foarte drag suferă, dar nu prea aveti cum să-l ajutati acum. TAUR Vi se ...

Când ajunge în România Sfânta Lumină de Paște 2025
16/04/2025 10:35

 Sfanta Lumină va fi adusă de la Ierusalim de părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, Superiorul Asezămintelor Patriarhiei Romane la Locurile Sfinte, a anunţat Patriarhia Romană, potrivit Ne ...

Horoscopul ZIlei
16/04/2025 06:08

 BERBEC Sunteti obligat să dati un răspuns cat mai rapid la propunerea care vi se face dimineata pentru o noua ocupatie sau contract. Aveti contraargumente puternice, dar parcă nimeni nu vrea azi să v ...

Când se mănâncă pasca și de ce trebuie sfințită?
15/04/2025 16:12

Cu o formă rotundă (care aminteste de vesnicie) si o cruce asezată in mijloc, pasca reprezintă biruinta vietii asupra mortii si recunostinta pentru darurile primite de la Dumnezeu. Dar de ce trebuie neapăr ...

Evenimentele din Săptămâna Patimilor pe zile! Iată de ce e Vinerea Mare cea mai neagră zi a creștinismului!
15/04/2025 13:11

Dat fiind faptul că in această perioadă ne reamintim si retrăim ultimele zile din viata Mantuitorului, multi credinciosi vor să stie care sunt evenimentele din Săptămana Patimilor pe zile. În aceas ...

Marțea Neagră din Săptămâna Patimilor, ziua curățeniei sufletești și a pocăinței
15/04/2025 09:15

Martea din Săptămana Mare, cunoscută in traditia populară drept Martea Neagră, are o incărcătură aparte in cultura romanească si in spiritualitatea ortodoxă. Desi numele poate induce o notă sumbr� ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei