Greva din Educație, suspendată

Dimensiune font:

| 12-06-2023 22:26

* Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” au anunţat suspendarea grevei generale din Educaţie * grilele salariale pentru personalul didactic şi didactic auxiliar s-au majorat cu suma de 1.300 lei brut, ceea ce reprezintă, în medie, puţin peste 25% * angajaţii din sistemul de educaţie ieşean sunt nemulţumiţi că liderii sindicali au decis suspendarea grevei generale * pe reţelele de socializare ale grupurilor profesorilor din Iaşi ieri au curs, ieri, valuri de comentarii şi critici

Cu doar patru zile înainte de sfârşitul anului şcolar, salariații din învăţământul preuniversitar renunţă la greva generală. Decizia a fost luată după ce Guvernul a inclus revendicările lor într-o ordonanţă de urgenţă. Profesorii se vor întoarce nu doar la clase, ci şi pentru examenele naţionale.

Greva generală s-a încheiat. Cel puţin aşa spun guvernanţii. Însă, din punctul de vedere al sindicaliştilor din învăţământul preuniversitar, situaţia e cu totul alta. Pentru ei greva generală din Educaţie nu s-a încheiat. Sindicaliştii vorbesc doar de o suspendare temporară, în contextul în care Guvernul şi-a luat angajamentul că va publica în Monitorul Oficial acea Ordonanţă care cuprinde ultimele adăugiri făcute de prim ministrul Nicolae Ciucă.

Oficial, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” au anunţat, luni, într-un comunicat de presă comun, că au luat decizia suspendării grevei generale din Educaţie. „Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie Spiru Haret, în urma consultării liderilor organizaţiilor sindicale afiliate, în cadrul şedinţelor Colegiilor liderilor celor două federaţii, au luat decizia suspendării grevei generale, condiţionată de instituirea, în ordonanţa de urgenţă ce urmează a fi aprobată în şedinţa de Guvern de astăzi, prin articol distinct, a: principiului potrivit căruia salariul de bază al profesorului debutant/asistentului universitar va fi stabilit la nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat cunoscut şi care reprezintă 23% din maximul grilei de salarizare din sistemul public; acordării primei tranşe de majorare salarială (50% din creşterea salarială prevăzută de noua lege a salarizării) de la 01.01.2024”, precizează sindicatele într-un comunicat comun.

Sindicaliştii avertizează, însă, că, în situaţia în care în textul noii legi a salarizării nu se vor aplica principiile cuprinse în Ordonanţa de Urgenţă, greva va fi reluată.

Greva generală din Educaţie a fost declanşată în data de 22 mai 2023.

Grevă încheiată, pentru guvernanţi. Grevă suspendată, pentru sindicalişti

Închiderea definitivă a grevei generale depinde dacă profesorul debutant va primi salariul de bază începând de la nivelul salariului mediu brut pe economie şi care reprezintă 23 % din maximul grilei de salarizare din sistemul public şi a acordării primei tranşe de majorare salarială. Adică jumătate din creşterea salarială prevăzută de noua lege a salarizării de la 1 ianuarie 2024.

Cu aceeaşi sumă urmează să fie majorate salariile personalului didactic auxiliar din cadrul bibliotecilor, precum şi pentru celelalte categorii de funcţii cuprinse în anexele Legii 153 din 2017 şi care au calitatea de personal didactic auxiliar, care îşi desfăşoară activitatea în sistemul naţional de învăţământ.

Salariile personalului nedidactic din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar şi instituţiilor de învăţământ superior, acestea cresc cu suma 400 de lei brut pe fiecare funcţie. „Mă refer la introducerea în OUG a salariului brut pe economie care să fie salariul brut al debutantului în viitoarea lege a salarizării. Al doilea angajament luat este ca de la 1 ianuarie 2024 majorarea să fie de 50%. De data aceasta a fost introdusă în OUG, şi, evident, are efect juridic. În urma discuţiilor avute la nivel central, la nivelul celor două federaţii dar şi la nivel local, s-a hotărât ca această grevă să fie doar suspendată, dar suspendată condiţionat, până la apariţia acestor prevederi”, a spus Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP Iaşi. 

Actele oficiale, în transparenţă decizională

Duminică au fost puse în transparenţă decizională proiectele unor Ordonanţe de Urgenţă iniţiate de Ministerul Muncii şi Ministerul Investiţiilor şi Fondurilor Europene (MIPE). Proiectul de act normativ pus în dezbatere de Ministerul Muncii prevede că, începând cu data de 1 iunie 2023, se majorează salariile de bază ale personalului didactic şi personalului didactic auxiliar din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar şi instituţiilor de învăţământ superior cu suma 1.300 de lei brut pe fiecare funcţie.

De asemenea, cu aceeaşi sumă se majorează salariile personalului didactic auxiliar din cadrul bibliotecilor universitare, precum şi pentru celelalte categorii de funcţii cuprinse în anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au calitatea de personal didactic auxiliar, conform Legii educaţiei naţionale 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi care desfăşoară activitatea în sistemul naţional de învăţământ.

În ceea ce priveşte salariile personalului nedidactic din cadrul unităţilor de învăţământ preuniversitar şi instituţiilor de învăţământ superior, acestea cresc cu suma 400 de lei brut pe fiecare funcţie.

Proiectul iniţiat de MIPE prevede acordarea unei prime de 1.500 lei pentru profesori şi 500 de lei pentru personalul nedidactic, până în 2027, pe data de 5 octombrie, atunci când este Ziua Internaţională a Educaţiei.

Cadrele didactice au câștigat câte 1.300 lei brut

Grilele salariale pentru personalul didactic şi didactic auxiliar s-au majorat luni cu suma de 1.300 lei brut. La finalul şedinţei de Guvern de ieri, ministrul Muncii şi Solidarităţii Sociale, Marius Budăi, a anunțat că Ordonanţa de Urgenţă a fost în circuitul de avizare la ministerele co-iniţiatoare, în primul rând Ministerul Muncii, Ministerul Educaţiei, vicepremierul Guvernului, Sorin Grindeanu, precum şi Ministerul Justiţiei şi Ministerul de Finanţe, după care s-a trimis Ordonanţă la Consiliul Economic Social. „Vreau să clarific un aspect: discuţiile care au fost înainte de şedinţă, şi anume prezenţa Ordonanţei de Urgenţă sau propunerea pentru Ordonanţa de Urgenţă pe ordinea de zi, la capitolul analize, este o procedură legală care atunci când eşti pe parcursul de avizare cu un act normativ, până îţi vine avizarea finală, o ţii în analiză. Dacă ai avizarea finală până la începerea şedinţei se poate trece pe ordinea de zi, dacă nu se discută în primă lectură, după care se aprobă în şedinţa următoare. Astăzi s-au majorat grilele salariale pentru personalul didactic şi didactic auxiliar cu suma de 1.300 lei pe brut, ce reprezintă în medie puţin peste 25%”, a precizat ministrul Muncii.

Acesta a adăugat că majorările aprobate sunt cuprinse în noua Ordonanţă, care va fi publicată luni în Monitorul Oficial. „Toate aceste lucruri sunt prevăzute în Ordonanţă, precum şi în corpul Ordonanţei s-a făcut şi s-a înţeles de către coaliţie această solicitare a cadrelor didactice, astfel încât să avem acea asumare clară a coaliţiei asupra a ce se întâmplă pe viitor cu Legea salarizării, şi anume principiul de la care se pleacă: discutăm Legea salarizării cu prevederea că salariul debutantului sau a asistentului universitar va porni de la salariul mediu brut pe ţară utilizat la fundamentare a bugetului asigurărilor sociale de stat. Au fost o serie de acte normative care au demonstrat, până la urmă, intenţia coaliţiei politice care susţine actualul Guvern al României de a rezolva pe cât posibil toate solicitările din învăţământ şi mai ales gândindu-ne şi la cei peste trei milioane de copii şi la părinţii lor”, a susţinut ministrul Muncii.

Sindicaliștii ieșeni se revoltă și doresc sondaj pentru continuarea grevei

Plini de revoltă şi indignare, angajaţii din învățământul preuniversitar ieșean spun că s-a votat masiv pentru continuarea grevei, dar că sindicatele au trecut peste dorinţa lor. „Liderii judeţeni au votat suspendarea. Nouă ne-au spus varianta asta înainte?”,  „Sondajul de ieri a fost întrerupt pentru că a rămas că discutam luni în şcoli cum şi ce, deoarece erau prea multe necunoscute. Azi la noi majoritatea au ales sa continue grevă. Să înţelegem că s-a luat în considerare sondajul de duminică?”, „Duminica la 22 noaptea vreţi sondaje? Era logic că nu poate completa toată lumea, iar cei care nu au votat au fost trecuţi automat la ies din grevă. Asta da strategie! Frumos!”, „Continuăm greva! Cum de a fost posibil ca liderii judeţeni să treacă peste voinţa oamenilor de a continua greva şi să decidă cu de la sine putere suspendarea ei?! Vrem să ştim care este procentul în Iaşi (de astăzi) a celor care s-au pronunţat pentru ieşirea din grevă”, sunt doar câteva dintre mesajele postate de sindicaliștii ieșeni pe rețelele sociale.

 

Angajaţii din preuniversitar s-au dezlănţuit pe reţelele de socializare imediat după ce au aflat că liderii sindicali de la Bucureşti au decis să întrerupă greva generală: „Trădare! Umilință!”

 

Ei au cerut să fie făcute publice rezultatele votului de luni dimineaţă. „Vă informăm că pe baza sondajului realizat ieri (n.r. - duminică), la nivelul judeţului Iaşi, privitor la oferta Guvernului de sâmbătă, 2.649 de membri de sindicat au votat continuarea grevei, 1.600 au fost împotrivă, iar diferenţa reprezintă abţineri. Aceasta este situaţia raportată până la ora 11. Facem precizarea că cea mai mare parte dintre membri nu şi-a asumat niciun răspuns. Dintr-un total de 8.300 de membri, 5.500 nu şi-au asumat niciun răspuns la sondajul nostru privitor la ultima ofertă a Guvernului  de sâmbătă. Din punct de vedere legal, greva ar putea continua dacă la nivel judeţean şi naţional, întruneam peste 50% de voturi pentru. (...)Vă mulţumim! Aşteptăm răspunsul dumneavoastră la sondajul pe care-l vom lansa în jurul orei 17,  pentru a putea să ne asumăm sau nu continuarea grevei. Vă rugăm ca până la ora 20 să transmiteţi un răspuns, pentru a formula poziţia oficiala a USLIP Iaşi”, a anunţat Biroul Executiv USLIP Iaşi.

Examenele Naţionale, o problemă cu mai multe rezolvări

În ceea ce priveşte examenele de Bacalaureat şi cele de la Evaluarea Naţională, sindicaliştii nu ştiu să spună în acest moment dacă vor fi susţinute la datele stabilite recent.  Este foarte posibil ca în aceste condiţii Bacalaureatul să poată fi dat la timp. Totul depinde de Guvernul României”, a spus Lăcustă.

Însă, Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, anunţă că profesorii se vor întoarce la clase şi îşi vor continua activitatea firească a acestei perioade, respectiv încheierea mediilor. Totodată, ministrul Deca a anunţat că examenele naţionale vor fi susţinute conform programului stabilit pentru ca elevii să poată să-şi urmeze parcursul educaţional. Laura RADU, Daniel BACIU

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Guvernul a lansat o platformă digitală care va reuni toate raportările universitare
30/04/2025 14:45

Guvernul a adoptat, miercuri, hotărarea care oficializează Platforma Natională de Raportare Unică in Învătămantul Superior (PNRUIS), un sistem informatic ce va centraliza raportările anuale ale uni ...

Echipa României s-a clasat pe locul întâi, cu patru medalii de aur și două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică
29/04/2025 08:51

Echipa Romaniei s-a clasat pe locul intai, cu patru medalii de aur si două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică (BMO), care se desfăsoară in perioada 25-30 aprilie, la Sarajevo, in Bosnia si ...

Elevii se reîntorc la școală
28/04/2025 07:45

Preşcolarii şi elevii se intorc de luni, 28 aprilie 2025, la ore pentru ultimul modul al acestui an şcolar. În prima săptămană vor invăţa insă doar trei zile, pentru că joi, 1 mai şi vineri, 2 ...

Profesorii vor fi plătiți în funcție de performanță
27/04/2025 14:44

Ministrul Educatiei, Daniel David, pregăteste pentru luna viitoare un raport amplu de evaluare a situatiei din invătămant, in care va include si o propunere privind modul de salarizare a profesorilor pe crit ...

Bacalaureat 2025. Sesiune specială pentru olimpicii și sportivii de performanță
23/04/2025 13:17

Ministerul Educatiei a anuntat organizarea unei sesiuni speciale a examenului de Bacalaureat dedicată elevilor din clasa a XII-a care urmează să participe la competitii internationale - fie ele academice, ...

Copiii și inteligența artificială: Revoluția începe de la grădiniță. Cum crește o nouă generație cu AI
23/04/2025 06:11

Un reportaj The Guardian, bazat pe mărturii ale părintilor si profesorilor din intreaga lume, evidentiază modul in care adultii aleg să introducă inteligenta artificială in viata copiilor – fie ca instr ...

Realitatea dură din universități. Situațiile uluitoare relatate de un profesor din Capitală: Se strâng în jurul telefonului și chicotesc în timp ce predai
23/04/2025 06:06

După ce o profesoară din Germania a declarat, intr-un interviu acordat publicatiei Frankfurter Allgemeine Zeitung, că multi dintre studenti nu au ce căuta pe băncile facultătii, pentru că nu sunt in star ...

Interzicerea telefoanelor mobile în școli ar putea reduce bullyingul
22/04/2025 15:32

Începand cu septembrie 2025, Franta va pune in aplicare o interdictie fermă privind utilizarea telefoanelor mobile in toate scolile gimnaziale, vizand elevii cu varste intre 11 si 15 ani. Dispozitivele v ...

Administrația Trump a intensificat revocarea vizelor de student, provocând întoarcerea forțată a multor studenți internaționali și generând teamă în comunitatea academică
20/04/2025 20:54

 Viza de student a fost considerată un "bilet de aur" pentru a studia in SUA, dar sub administratia Trump, procesul de revocare a acestor vize s-a accelerat, afectand sute de studenti internatio ...

Bacalaureatul din China
20/04/2025 19:12

 ”Bacalaureatul din China, „cel mai inspăimantător examen al maturitătii" din lume.  Copiatul este pedepsit cu pană la 7 ani de inchisoare! Elevii, verificati cu drone si prin s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei