Ministrul Educației: Vacanța de primăvară se prelungește cu 3 săptămâni - între 2 aprilie și 4 mai / Cum se modifică structura anului școlar

Dimensiune font:

| 24-03-2021 08:52

 Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat marţi că propune extinderea vacanţei de primăvară cu trei săptămâni, astfel încât aceasta să includă Paştele catolic şi pe cel ortodox şi să se reducă mobilitatea în perioada lunii aprilie. Astfel, vacanța de primăvară va fi între 2 aprilie și 4 mai.

  • Paștele catolic este pe 4 aprilie, iar cel ortodox, pe 2 mai



Principalele declarații ale lui Cîmpeanu:
  • Am semnat și transmis spre semnare ordinul de ministru comun prin care se va înlocui sintagma referitoare la 6 la mie cu sintagma „intrare in carantina”. Acest lucru se află și în analiza CNSU unde sunt sigur că se va găsi înțelegere pentru importanța școlii, pentru a avea pierderi educaționale cât mai mici cu putință. Școlile trebuie să funcționeze atâta timp cât alte locații sunt deschise”
  • Simulările se organizează, astăzi am avut o prezență de aproape 109 mii, aproape 75% azi, ieri de aproape 80%. Ele se vor organiza în toate localitățile, cu excepția celor aflate în carantină
  • Propunem o vacanță care să înceapă pe 2 aprilie până la 4 mai care să cuprindă sărbătorile pascale catolice și ortodoxe. Deci vacanță prelungită cu 3 săptămâni, 2 aprilie - 4 mai. Luna aprilie va beneficia de o scădere a mobilității
  • În vacanță nu sunt cursuri online, vacanța este vacanță.
  • Suntem nevoiți să decalăm examenul pentru evaluarea națională, acesta va avea loc în perioada 5 iulie - 8 iulie
  • Admiterea în liceu se face după data de 8 iulie
  • Evaluările la clasa a doua vor fi reprogramate în luna mai. (Evaluările la clasele a patra și a șasea rămân la datele stabilite - n.r.)
  • Vom acord atenția cuvenită pretestărilor pentru PISA
  • Se păstrează datele pentru definitivat și titularizare
  • Ultimele raportări epidemiologice: 192 elevi infectați și 115 angajați din sistemul de învățământ. Este în mod evident o creștere față de până acum
  • Despre situația elevilor care locuiesc în localități carantinate din jurul Capitalei dar care merg la școală în București: „Dacă ne uităm la acel formular (pentru deplasări în/din localități carantinate - n.r.) putem observa la punctul „e” motive justificate: însoțirea copiilor. Nu spun mai mult. ”
     
........................


Anunțul inițial a fost făcut de Cîmpeanu la o dezbatere organizată la Senat.

"Observând evoluţia epidemiologică din ce în ce mai gravă, corelată cu starea sistemului sanitar, luăm în considerare - şi vom anunţa acest lucru - extinderea perioadei vacanţei de primăvară în aşa fel încât avantajele să fie următoarele: să includă şi sărbătorile pascale catolice şi sărbătorile pascale ortodoxe; să permită o micşorare a mobilităţii pe perioada lunii aprilie, care se anunţă ca fiind cea mai dificilă; să permită organizarea examenului de bacalaureat la aceleaşi date chiar dacă vom fi nevoiţi, ca anul trecut, să echivalăm competenţele şi să organizăm proba de competenţe digitale după bacalaureat. Al patrulea avantaj - să permită încheierea simulărilor pentru Bacalaureat şi Evaluarea naţională până pe 31 martie, deci să rămână deschise până la 1 aprilie, având avantajul că putem derula toate simulările - clasa a VIII-a, clasa a XII-a, clasa a XIII-a. Se susţin la datele planificate evaluările pentru clasa a IV-a şi a VI-a", a declarat Cîmpeanu, la o dezbatere organizată de Senat pe tema finanţării învăţământului superior.


El menționase că sunt şi o serie de dezavantaje ce decurg din extinderea perioadei vacanţei de primăvară.

"Bacalaureatul rămâne pe loc, Evaluarea naţională ar urma să se organizeze după Bacalaureat, admiterea în liceu tot după Bacalaureat şi mai avem evaluarea la clasa a II-a, care era programată în luna aprilie - începea pe 20 aprilie - să fie mutată în luna mai. Deci punând în balanţă avantajele, în primul rând micşorarea mobilităţii, am încercat să găsim soluţia optimă de echilibru pentru a pierde cât mai puţin", a afirmat ministrul.
 
Cîmpeanu a anunțat marți, în cadrul unei alte dezbateri, că examenul de evaluare națională în 2021 va fi reprogramat, astfel că elevii de clasa a opta vor susține examenul după cel de bacalaureat, și nu înainte, cum prevede în prezent structura anului școlar 2020-2021.

 

Structura anului școlar în semestrul al doilea, așa cum arată acum:
 
Semestrul al II-lea are 17 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 8 februarie 2021 - 18 iunie 2021, astfel:
  • Cursuri - luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021
  • Vacanţă - vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021
  • Cursuri - luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021
  • Vacanţă - vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021
  • Cursuri - luni, 10 mai 2021 - vineri, 18 iunie 2021
 
Pentru clasa a VIII-a - cursurile se termină în 11 iunie, iar pentru clasa a XII-a cursurile se termină în 4 iunie.

 

CALENDARUL de desfășurare a Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2020-2021:
  • 7 - 11 iunie 2021 - Înscrierea la evaluarea națională
  • 22 iunie 2021 - Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 - Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 - Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) - Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 - ora 19:00) - 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) - Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 - Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
CALENDARUL examenului de Bacalaureat 2021:

 

Sesiunea iunie - iulie 2021
  • 31 mai - 4 iunie 2021 - Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 4 iunie 2021 - Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 14-16 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română -proba A
  • 16-17 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B
  • 18-23 iunie 2021 - Evaluarea competențelor digitale - proba D
  • 23-25 iunie 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 28 iunie 2021 - Limba și literatura română - proba E.a) - proba scrisă
  • 29 iunie 2021 - Proba obligatorie a profilului - proba E.c) - proba scrisă
  • 30 iunie 2021 - Proba la alegere a profilului și specializării - proba E.d) - proba scrisă
  • 1 iulie 2021 - Limba și literatura maternă - proba E.b) - proba scrisă
  • 5 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 - 18,00
  • 6 - 9 iulie 2021 - Rezolvarea contestațiilor
  • 9 iulie 2021 - Afișarea rezultatelor finale
Sesiunea august – septembrie 2021
  • 19 - 26 iulie 2021 - Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august 2021 - Limba și literatura română - proba E.a) - proba scrisă
  • 17 august 2021 - Proba obligatorie a profilului - proba E.c) - proba scrisă
  • 18 august 2021 - Proba la alegere a profilului și specializării - proba E.d) - proba scrisă
  • 19 august 2021 - Limba și literatura maternă - proba E.b) - proba scrisă
  • 23-24 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 25 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B
  • 26 - 27 august 2021 - Evaluarea competențelor digitale - proba D
  • 30 - 31 august 2021 - Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională - proba C
  • 31 august 2021 - Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12,00 - 18,00)
  • 1- 3 septembrie 2021 - Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie 2021 - Afișarea rezultatelor finale

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Parteneri internaționali se reunesc la Iași pentru a susține inovația agricolă sustenabilă în Africa Subsahariană
13/05/2025 14:49

Proiectul CHAIN: Reprezentanti ai unor universităti si organizatii din Europa si Africa se intalnesc in această săptămană la Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi ...

LANSAREA PROIECTULUI CU TITLUL „Fii și tu primul! ”
13/05/2025 14:34

 Universitatea pentru Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” din Iaşi (USV), in calitate de beneficiar, cu partenerii Colegiul Tehnic „Haralamb Vasiliu” Podu Iloaiei, Asociat ...

Guvernul a lansat o platformă digitală care va reuni toate raportările universitare
30/04/2025 14:45

Guvernul a adoptat, miercuri, hotărarea care oficializează Platforma Natională de Raportare Unică in Învătămantul Superior (PNRUIS), un sistem informatic ce va centraliza raportările anuale ale uni ...

Echipa României s-a clasat pe locul întâi, cu patru medalii de aur și două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică
29/04/2025 08:51

Echipa Romaniei s-a clasat pe locul intai, cu patru medalii de aur si două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică (BMO), care se desfăsoară in perioada 25-30 aprilie, la Sarajevo, in Bosnia si ...

Elevii se reîntorc la școală
28/04/2025 07:45

Preşcolarii şi elevii se intorc de luni, 28 aprilie 2025, la ore pentru ultimul modul al acestui an şcolar. În prima săptămană vor invăţa insă doar trei zile, pentru că joi, 1 mai şi vineri, 2 ...

Profesorii vor fi plătiți în funcție de performanță
27/04/2025 14:44

Ministrul Educatiei, Daniel David, pregăteste pentru luna viitoare un raport amplu de evaluare a situatiei din invătămant, in care va include si o propunere privind modul de salarizare a profesorilor pe crit ...

Bacalaureat 2025. Sesiune specială pentru olimpicii și sportivii de performanță
23/04/2025 13:17

Ministerul Educatiei a anuntat organizarea unei sesiuni speciale a examenului de Bacalaureat dedicată elevilor din clasa a XII-a care urmează să participe la competitii internationale - fie ele academice, ...

Copiii și inteligența artificială: Revoluția începe de la grădiniță. Cum crește o nouă generație cu AI
23/04/2025 06:11

Un reportaj The Guardian, bazat pe mărturii ale părintilor si profesorilor din intreaga lume, evidentiază modul in care adultii aleg să introducă inteligenta artificială in viata copiilor – fie ca instr ...

Realitatea dură din universități. Situațiile uluitoare relatate de un profesor din Capitală: Se strâng în jurul telefonului și chicotesc în timp ce predai
23/04/2025 06:06

După ce o profesoară din Germania a declarat, intr-un interviu acordat publicatiei Frankfurter Allgemeine Zeitung, că multi dintre studenti nu au ce căuta pe băncile facultătii, pentru că nu sunt in star ...

Interzicerea telefoanelor mobile în școli ar putea reduce bullyingul
22/04/2025 15:32

Începand cu septembrie 2025, Franta va pune in aplicare o interdictie fermă privind utilizarea telefoanelor mobile in toate scolile gimnaziale, vizand elevii cu varste intre 11 si 15 ani. Dispozitivele v ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei