Se schimbă admiterea la liceu. Elevii vor susține și concurs, pe lângă Evaluarea Națională
Dimensiune font:
Admiterea la liceu ar putea lua noi forme, potrivit noilor prevederi din Legile Educaţiei, anunţate de Ministrul Educaţiei, Ligia Deca. Absolvenţii clasei a VIII-a ar trebui să susţină atât Evaluarea Naţională, cât şi un Concurs de Admitere la liceul unde doresc să studieze.
Potrivit propunerilor care urmează să fie votate în Parlamentul României, în cadrul unui liceu, 60% din locuri ar putea fi ocupate în urma Concursului de Admitere, iar 40% ar fi ocupate în urma repartizării computerizate, în funcţie de notele obţinute la Evaluarea Naţională.
Potrivit art. 98 din Legea Învăţământului Preuniversitar, „unităţile de învăţământ liceal pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru anumite specializări sau pentru toate specializările, pentru maximum 60% din numărul de locuri atribuite prin planul de şcolarizare, raportat la numărul de formaţiuni de studiu după susţinerea de către elevi a Evaluării Naţionale”.
„Locurile rămase neocupate după organizarea concursului şi repartizarea în urma acestuia conform alin. (2) şi (3) se atribuie pe baza rezultatelor obţinute la Evaluarea Naţională, conform opţiunilor exprimate, prin repartiţie computerizată.”
Daniel Funeriu, fost Ministru al Educaţiei, a comentat problema celor două admiteri pentru clasa a IX-a pe pagina sa de Facebook. Printre aspectele subliniate de acesta se numără separarea materiilor în importante şi neimportante, în funcţie alegerea acestora pentru Concursul de Admitere, impulsionarea elevilor să studieze şi mai mult, orientarea învăţăturii doar către cerinţele liceului dorit şi diferenţierea unităţilor de învăţământ.
„Efecte rapide pe toată verticala sistemului:
a) în cancelarie nu vor mai fi două categorii de profesori: cei din ale căror materii „se dau” examene şi cei din ale căror materii „nu se dau”. Atât de adânc înrădăcinată este această idee greşită asupra şcolii, încât însăşi ministra educaţiei -şi nu cred că e prima- a vorbit despre materii „importante” şi materii „neimportante”.
b) copiii şi părinţii vor fi încurajaţi şi responsabilizaţi să înveţe mai mult. Oricât am încerca să spunem oamenilor altceva, este limpede că nimeni nu a fost mai bun învăţând mai puţin.
c) Orientarea şcolară va fi mult mai direct şi eficient făcută printr-o colaborare implicită între cerinţele unui liceu şi capacităţile punctuale ale unui elev.
d) Va fi tot mai uşor pentru „sistem” să identifice şcolile gimnaziale cu rezultate bune şi să extindă practicile din aceste şcoli la nivel de sistem, pe toată orizontala programei şcolare”, a scris Funeriu pe pagina sa.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau