„Sinestezia”, o călătorie în lumea creativității

Dimensiune font:

| 17-12-2021 13:30

 

 

Cum e viața unui freelancer în artele spectacolului? Care e cea mai mare provocare? Ei bine, artiștii participanți la prima ediție a „Sinestezia”, care a adus la Iași o serie de evenimente inedite, ne-au oferit câteva răspunsuri. Duc o viață cât se poate de normală, cred eu. Diferențele pot apărea din faptul că lucrez cu proiecte, iar asta înseamnă că timpul și resursele au o dinamică proprie. Ceea ce pentru unii înseamnă un traseu clar și lin, pentru mine poate fi ca o călătorie plină de aventuri, iar ceea ce găsesc eu ca fiind ușor și liber, pentru alții se poate traduce în constrângeri și limitări. Dar asta cred că poate apărea oriunde comparăm mai multe domenii de activitate între ele. Cea mai mare provocare pentru mine e să răspund la astfel de întrebări, a spus Eduard Draude, artist și organizator. Cunoscut pentru implicarea lui în business, Marius Ursache a adus la Iași o provocare muzicală, un atelier atelier interactiv de sintetizatoare modulare – Spacenoodling. „Mă întrebați cum a venit venit muzica în viața mea... Pe casetofon. Pe casete originale și copiate de la prieteni. Pe CD-uri piratate. Pe Napster, filelist și torente. Pe Apple Music, Spotify, Tidal, Youtube. Pe viniluri. În fața scenei. În spatele scenei. Pe scenă. Printre prieteni. Printre multe cabluri colorate. Aaa... și  Alexa, play something, am aflat de la Marius Ursache

Participanții la „Sinestezia” sunt artiști recunoscuți, cu un palmares foarte bogat. Dedicați pe deplin artei, ei încearcă să-și ducă mesajele cât mai departe și să atragă publicul dornic de bun și de frumos, care apreciază artiștii. Iar dacă îi întrebi care este definiția unui actor complet, „dacă ar fi să dau răspunsul clasic sau universal acceptat, ar fi: Actorul versatil care joacă, arată, se mișcă și cântă foarte bine'.

Personal cred însă că actorul complet, e Omul care reușește să se accepte ca fiind incomplet, reușește să se dăruiască pe sine, lor, spectatorilor, fără să aibă apoi vreo așteptare, în vreun fel. E actorul care își pune sufletul pe tavă și își dezvăluie cele mai adânci vulnerabilități, mângâind astfel inimile privitorilor. 

E artistul care dăruiește pentru că iubește, nu pentru ceea ce primește; care fie că joacă, dansează, recită sau cântă, e în adevăr, nu (se) minte. E actorul pentru care mulțumirea și recunoașterea sunt aplauzele de la final…”, a răspuns Ai Deac, actor și unul dintre realizatorii performance-ul „Noi ne-am iubit în pandemie . Ce ar face și ce nu ar face un actor? Admir mulți actori și cu mulți aș juca, însă eu țin cu generația tânără așa că am să spun că actorul cu care mi-aș dori să joc în prezent este Timothée Chalamet. În schimb, n-aș vrea să joc cu Bugs Bunny, a răspuns Iustinian Turcu, de la Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, care, alături de Ali Deac, a asigurat elementele de poezie, acting și mișcare din performance.

În „Sinestezia” a fost invitat să participe și  Sebastian Vîrtosu, cadru didactic la Universitatea Națională de Arte „George Enescu”, violoncelist și cel care a asigurat universul sonor ân performance-ul „Noi ne-am iubit în pandemie”.  Invitat la o călătorie în timp, pentru care ar trebui să aibă și planuri de viitor, dacă ar fi student din nou, Sebeastian Vîrtosu a recunoscut că nu ar renunța la studiul intensiv al violoncelului sau la învățat. „Cu siguranță nu aș mai renunța la o viață socială mai activă, mai bogată și, mai ales, m-aș bucura de libertate, lucru imposibil înainte de 1989. Aș păstra o legătură mai strânsă cu colegii, cu prietenii, cu rudele și aș profita din plin de Programul european Erasmus. Călătorind și cunoscând universuri noi, oameni noi, tradiții noi te poți îmbogăți atât uman cât și profesional. Saxofonistul Alex Arcuș și prietenii săi au oferit un alt performance, Heart Cave, un spectacol multimedia unic în România. Muzica live creată de cei doi performeri, cu sunete organice, vocale, va fi însoțită de light design și video-mapping special concepute pentru a pune în valoare actul artistic, dar și arhitectura Palatului Culturii. Publicul se va îmbarca într-o călătorie muzical-spirituală potențată de video proiecții și video-mapping realizate de artistul vizual Andrei Cozlac. Dacă ar fi să creeze un instrument muzical, Alex Arcuș și-a imaginat un instrument high tech, două capsule mici atașate pe tâmple, care să funcționeze în conexiune cu întreg sistemul neuronal, putând traduce în sunete, emoții, mișcări, gânduri, proiecții auditive. „Ceea ce muzicienii fac deja atunci când compun un aranjament, de exemplu, dar procesul are etape intermediare, scris partitura, aranjament, interpretare și după caz, înregistrare, finisaje, corecturi. S-ar numi, simplu, Neurofon. Iar dacă viața Anei-Cristina Leonte ar fi o piesă de jazz, s-ar numi „I'm Hip, interpretată de Blossom Dearie, pe care o dedică tuturor celor care îndrăznesc, iubesc și își trăiesc povestea de viață în mod autentic... „Și mie!, a zâmbit A.C. Leonte. Andrei Cozlac este unul dintre cei mai cunoscuți artiști video din România. Întrebat dacă visează la o proiecție anume, el a recunoscut că nu s-a gândit niciodată la acest lucru. „Dacă stau bine și mă gândesc de fapt, visez la ceva anume, ceva ce îmi doresc să fac, știu asta, simt asta, știu că e  important și văd că merg în direcția respectivă, dar refuz să văd clar care e acel vis, e ceva la un capăt care știu că e acolo,dar nu mă grabesc și mă uit în jur, asta pentru că sunt multe lucruri și oameni în jurul meu care mă inspiră, și vreau să păstrez  surprinderea  descoperirii și pentru mine. Deci, visul există, dar nu vi-l spun sau nu mi-l relev nici mie. Aceasta este proiecția la care visez!”, a spus Andrei Cozlac.

Momo Peter Sanno este coregraf și dansator cu peste 15 ani de experiență internațională și peste 2.000 de spectacole la activ. El spune că dacă ar fi să pună la punct o filosofie a dansului, startul ar fi Libertatea. Manifestarea și înțelegerea ei. Ea oferă spațiul perfect de exprimare și cuprinde întreaga gamă de emoții a ființei umane. „Din momentul în care îi înțelegem și-i respectăm valoarea, călătoria prin Timp și Viață devine într-adevăr bogată, frumos surprinzătoare, puternică. Un alt criteriu îl dedic Iubirii. Ea colorează și umple cu infinite nuanțe spațiul de exprimare a Libertății, aducând la scenă deschisă pasiunea, inocența, înțelegerea, respectul față de om și umanitate”. Sinestezia a fost un proiect care a adus un plus Iașului, oferindu-i cinci zile de artă, muzică, dans și multă creativitate, de care avem nevoie cu toții.

Maura ANGHEL

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Tinere voci, mari emoții. Patru debuturi în „Rigoletto” la Opera Iași electrizează weekendul cultural
02/05/2025 11:45

La Iasi, cortina se ridică in fortă in acest weekend. Nu doar o dată, ci de patru ori. Si nu oricum: Opera Natională Romană din Iasi oferă un regal liric rar, cu debuturi spectaculoase in „Rigoletto ...

Zâna păpușilor” și „Historia de un amor”. O duminică specială la Opera din Iași, cu doi campioni internaționali pe scenă
02/05/2025 09:23

O zi, două lumi. Magia si focul dansului revin la Iasi, intr-o duminică care merită tinută minte Există zile care trec neobservate si există zile in care timpul pare să se incline in fata artei. Duminic ...

Arsuri severe la copii: două cazuri tratate la Iaşi readuc în discuţie siguranţa celor mici
01/05/2025 21:29

 Două cazuri recente de copii cu arsuri grave, transferaţi de la Spitalul Judeţean Satu Mare la Spitalul „Sf. Maria” din Iaşi, evidenţiază atat complexitatea tratării unor astfel de trau ...

Numărul eroilor revoluției scade vertiginos
01/05/2025 21:28

* in doar două luni, beneficiarii de indemnizatii conform Legii nr. 341/2004 - recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, a scăzut ...

Apartamentele de închiriat în regim hotelier, tot mai căutate la Iași
01/05/2025 21:27

Iasul, unui dintre cele mai mari si importante orase din Romania, este si un real punct de atractie pentru turisti. Capitala Moldovei a devenit o destinatie perfectă pentru o mini-vacantă, de tip city-break, ...

Mici și bere gratis, la Ciric
01/05/2025 21:24

De 13 ani, angajatii companiilor din subordinea Primăriei Iasi au parte de o petrecere autentică la iarbă verde, de 1 mai. Sindicatele au organizat si anul acesta o petrecere de pomină, pentru sute de angaj ...

Ieșenii se reîntorc din străinătate și rămân acasă, să-și educe copiii!
01/05/2025 21:21

* doar 3.016 copii din judetul Iasi mai aveau, anul trecut, cel putin un părinte plecate la muncă in străinătate, fată de 4.186, cu un an in urmă * cea mai relevantă scădere s-a inregistrat in privinta& ...

Tinerii Iașului, în oglinda lui 2 Mai. Între visuri și provocări și renaștere
01/05/2025 17:41

În Iasi, un oras in care trecutul academic si efervescenta tehnologiei se ciocnesc zilnic, tinerii respiră simultan curaj si indoială. De Ziua Natională a Tineretului, 2 mai, am stat de vorbă cu multi ...

Ecranul cu rost. Strategii prin care părinții pot folosi tableta în favoarea educației
01/05/2025 17:20

În fiecare sufragerie, in fiecare rucsac sau buzunar, există azi un ecran. Tableta e acolo, aprinsă, colorată, tentantă. Pentru unii părinti, e simbolul distrugerii copilăriei: ore pierdute, ochi ob ...

Fostul episcop Corneliu Bârlădeanu, condamnat definitiv la 8 ani pentru viol, a fost încarcerat la Penitenciarul Bacău
01/05/2025 14:56

Fostul episcop al Huşilor, Corneliu Barlădeanu (numele de mirean: Cornel Onilă), a fost ridicat de poliţişti din comuna Agapia si transferat la Penitenciarul Bacău, după ce a fost condamnat definitiv la ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei