Cuplurile de ieşeni cu peste jumătate de veac de căsnicie, premiate

Dimensiune font:

| 15-05-2023 08:59

Cetăţenii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate şi care nu s-au înscris pentru acordarea premiului de 500 de lei o pot face în continuare, banii urmând a le fi transferaţi într-un cont bancar

Primăria Iași, prin Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, a organizat ieri, în Parcul Expoziției, cea de-a XIX-a ediţie a sărbătorii Ziua Familiei. Iaşul este primul oraş din ţară care  a pus bazele iniţitiativei prin care cuplurile care au aniversat 50 de ani de căsnicie sunt sărbătorile într-un cadrul festiv. La eveniment luat parte peste 570 de familii care au aniversat 50 de ani de căsătorie în perioada 15 mai 2022 - 10 mai 2023. Acesta este cel mai mare număr de cupluri premiate din istoria de aproape două decenii a Zilei Familiei. Dintre acestea 74 de familii au fost premiate în cadrul festivității de către primarul Mihai Chirica. „Cele 74 de cupluri sunt familiile care au depus solicitare în ultima lună şi pe care ne-am gândit să le premiem într-un  cadru festiv. Noi, la Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, ştim care sunt cuplurile care s-au căsătorit în urmă cu 50 de ani, însă nu ştim dacă acestea se mai află în Iaşi sau dacă mai sunt împreună, prin urmare acordarea premiului se face în urma solicitărilor cuplurilor eligibile. Cu această ocazie îi informăm pe care nu au ştiut de acţiunea de astăzi şi îndeplinesc condiţiile pomenite că pot depune solicitare oricând doresc, iar banii le vor fi viraţi în contul bancar”, spune Marius Bodoga, directorul executiv al Direcției Locale de Evidență a Persoanelor Iași. Acesta a precizat că persoanele premiate şi cele venite în Parcul Expoziţiei pot fi considerate modele. „Bineînţeles, ne bucură acest număr, ne bucură că avem modele. În aceste vremuri cred că este important în primul rând să avem modele pe care să le urmăm, să ne poată împărtăşi din secretul rezistenţei, ce trebuie să facem să ajungem şi noi măcar jumătate din această sumă de ani destul de consistentă. Mai mult decât atât, cred că trebuie să avem grijă şi de generaţia tânără, să le promovăm astfel de modele, şi, în primul rând valorile morale, de valorile pe care generaţia mai în vârstă le-a cultivat şi a fost baza de temelie a unei călătorii atât de însemnate”, a mai spus directorul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor Iaşi. 

Şi primarul Mihai Chirica a transmis un mesaj celor prezenţi. „Ar trebui să dăm timpul cu 50 de ani în urmă şi să spunem că a fost un record la căsătorii. Dar 50 de ani de viaţă împreună nu cred că este nici greu, nici uşor, depinde de temperamentul ficăruia dintre parteneri. Nu pot decât să-i felicit, să se bucure de nepoţi, de strănepoţi, să rămână în comunitate, să se implice, şi să ne vedem şi în anii care urmează. Această tradiţie a început de pe vremea domnului primar Constantin Simirad şi mi-a plăcut, aşa că am preluat-o şi eu. Cele 600 de familii care locuiesc împreună de peste 50 de ani sunt un exemplu de statornicie, un bun exemplu pentru cei care se cătătoresc în aceste vremuri şi, de ce nu, un exemplu chiar şi pentru mine. De la aceste cupluri am învăţat că  nevoie de răbdare, răbdare şi iar răbdare. Cred că asta le-a trebuit celor care au împlinit peste 50 de ani de căsătorie, pentru că fluturii din stomac se sting într-un mod firesc, dar cred că înţelepciunea, înţelegerea, răbdarea, respectul şi buna înţelegere sunt ingredientele pentru o căsnicie până la moarte”, a spus primarul Mihai Chirica.

Familiile invitate au participat la o tombolă la care au fost atribuite câte o pereche de verighete din aur oferite de partenerul evenimentului, Coriolan Aur Smarald. După acordarea premiiilor, Fuego a încântat cuplurile de vârstnici cu melodiile sale.

Istoricul Zilei Familiei

Ziua Internațională a Familiei a fost proclamată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite în 20 septembrie 1993, cu rezoluția A / RES / 47/237, ca eveniment cu dată fixă pe 15 mai a fiecărui an și reflectă importanța pe care comunitatea internațională o acordă familiilor. 1994 a fost declarat An Internațional al Familiei, iar începând cu anul 1995, Ziua Familiei este sărbătorită în multe țări de pe planetă cu scopul de a sensibiliza opinia publică și de a sublinia importanța familiei, în condițiile în care oamenii au început să se îndepărteze de această instituție. La propunerea Institutului Român pentru Drepturile Omului, propunere susținută și de Patriarhia Română, ziua de 15 mai a devenit oficial și Ziua familiei române.

În data de 7 mai 2003, pentru a marca acest eveniment, Consiliul Local al Municipiului Iaşi a adoptat Hotărârea nr. 236 / 2003 prin care hotărăşte acordarea, într-un cadru festiv, a unei diplome de onoare şi a unui premiu fiecărei familii din Iaşi care a împlinit 50 de ani de căsnicie, fondurile necesare fiind alocate de la bugetul local. Laura RADU,  Lucian STATE

 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Parfum de epocă pe Strada Lăpușneanu. Între istorie vie, boemie urbană și eleganță cotidiană
14/05/2025 18:01

  Mergand de la Palatul Culturii către Piata Unirii, pasii te poartă pe o arteră care pare suspendată intre două lumi: una a Iasului de altădată, cu librării cu geamuri prăfuite, anticariate ...

După 7 amânări, un nou tronson din Autostrada Unirii intră în execuție!
14/05/2025 17:47

* termenul initial pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărăteni (23 km) a fost prelungit anterior de sapte ori, fiind solicitate circa 370 de clarificări * contractul, in valoare de 2,98 miliarde de lei ...

Pasajul Alexandru cel Bun a intrat în reparații capitale
14/05/2025 17:35

* lucrările de reparatii la Pasajul Alexandru cel Bun vor fi făcute in asa fel incat circulatia să nu fie blocată Au inceput lucrările de reparatii capitale la pasajul Alexandru cel Bun, in cadrul unui co ...

Încă 18 tramvaie noi, pe străzile Iașului!
14/05/2025 17:35

* tramvaiele vor avea lungimea de circa 22 de metri (cele care circulă acum prin oraş au 30 de metri), minim 135 locuri, din care minim 30 pe scaune, minim 5 locuri accesibile pentru persoane cu dizabilităti ...

Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
14/05/2025 17:32

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

Criza financiară afectează profund mediul rural. Ce bani pot accesa primăriile ieșene
14/05/2025 17:30

Criza financiară care pune stăpanire pe Romania a afectat in special mediul rural, acolo unde fondurile destinate investitiilor in lucrări de utilitate publică sunt pe terminate. Si cum marea majoritate a u ...

IMM-urile din Nord-Est pot accesa până la 1 milion de euro pentru proiecte de economie circulară
14/05/2025 17:24

  La Iasi a avut loc lansarea oficială a apelului de finantare destinat intreprinderilor mici si mijlocii interesate să dezvolte proiecte in domeniul economiei circulare. Initiativa apartine Agentie ...

Construiește-ți cariera alături de profesioniști! Aplică la programul de internship „Rising Stars at IULIUS”
14/05/2025 15:40

Construieste-ti cariera alături de profesionisti! Aplică la programul de internship „Rising Stars at IULIUS” O carieră de succes se construieste prin pasi mici, siguri si bine ghidati, alături ...

România strălucește la Olimpiada Internațională de Latină. Din lot a făcut parte și un elev din Iași
14/05/2025 15:13

  În perioada 8–11 mai, orasul Arpino din Italia a fost gazda celei de-a 44-a editii a celei mai prestigioase competitii internationale dedicate limbii latine – Olimpiada „Cer ...

PNRR: „Creșterea eficienței energetice a ansamblului de locuințe rezidențiale T850 situat în Piața Republicii, Orașul Gura Humorului, județul Suceava”
14/05/2025 14:10

 Comunicat de presă „PNRR. Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Data: 12-14 mai 2025 „Cresterea eficientei energetice a ansamblului de locuinte rezidentiale T850 situat in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei