Diriginți școlari din cinci județe ale Moldovei au venit la Iași, la „specializare”
Dimensiune font:
* sesiunea de formare a diriginţilor privind rolul acestora în orientarea profesională a elevilor a fost organizată la Iași de Hands across Romania * „Un diriginte implicat în orientarea profesională a elevilor va căuta să îi ghideze către descoperirea propriei identități profesionale, să îi motiveze să-și stabilească obiective realiste și să le ofere sprijin în explorarea diferitelor opțiuni de carieră”, explică iniţiatorii proiectului
45 de diriginți și consilieri școlari judeţele Iaşi, Bacău, Botoşani, Suceava şi Neamţ au participat, la sfârşitul săptămânii trecute, la Iaşi, la o sesiune de formare organizată de Hands across Romania. „În contextul unei societăți în continuă schimbare și evoluție, rolul dirigintelui în educația elevilor nu se limitează doar la aspectele academice, ci se extinde și la orientarea lor profesională. Dirigintele este un partener vital în parcursul de dezvoltare și orientare a elevilor săi, contribuind la pregătirea lor pentru viitorul profesional și personal. El este un mentor, un consilier și un ghid care își asumă responsabilitatea de a îndruma și de a inspira elevii să-și exploreze interesele, aptitudinile și aspirațiile profesionale”, explică iniţiatorii proiectului.
Prin intermediul relației strânse pe care o dezvoltă cu fiecare elev, dirigintele devine o sursă de sprijin și îndrumare în procesul de luare a deciziilor legate de carieră. Acesta are oportunitatea de a-i cunoaște pe elevi foarte bine , de a le observa talentele lor ascunse, dar și de a-i sfătui cu privire la posibilele cariere potrivite pentru ei. „Prin intermediul întâlnirilor individuale sau a discuțiilor în grup, dirigintele poate oferi informații relevante despre diferite domenii de activitate, despre școli profesionale sau facultăți, despre oportunități de carieră și despre cerințele pieței muncii. Un diriginte implicat în orientarea profesională a elevilor va căuta să îi ghideze către descoperirea propriei identități profesionale, să îi motiveze să-și stabilească obiective realiste și să le ofere sprijin în explorarea diferitelor opțiuni de carieră”, mai afirmă aceştia. De asemenea, dirigintele poate facilita organizarea de sesiuni de consiliere vocațională, participarea la târguri de cariere sau la programe de practică în diverse domenii. „Ținta Ministerului Educației este ca până în 2029, tot ce înseamnă învățământ tehnologic în România să se desfășoare în sistem dual. Pentru atingerea acesteia este nevoie de eforturi conjugate, însoțite de partajarea și asumarea responsabilităților în cadrul parteneriatului dintre mediul economic, comunitatea locală și sistemul de educație și formare profesională pentru formarea competențelor necesare pentru dezvoltarea personală și profesionala a tinerilor și sprijinirea acestora în tranziția de la școală la un loc de muncă. Ce ne-am propus noi în cadrul proiectului Meseria – viziunea viitorului meu este să informăm cadrele didactice, elevii și părinții despre oportunitatea învățământului profesional dual (ÎPTD) reușind astfel să avem cât mai mulți tineri integrați pe piața muncii”, afirmă Mihaela Sandu, președintele Asociației Hands across Romania. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau