Ieşenii, blocaţi în propriul oraş!
Dimensiune font:
Lipsa parcărilor de tip Park&Ride, a pistelor şi a parcărilor pentru biciclete, banda unică din Nicolina – o măsură bună, dar aplicată prost, sistemul de management al traficului complet depăşit şi autorizarea construirii de locuinţe fără studii de trafic sunt, în viziunea aleşilor locali, principalele motive care generează ambuteiaje şi disconfort în trafic * aceştia vin cu o serie de propuneri, printre care construirea unei parcări subterane în zona Rond Vechi (CUG) cu parc verde deasupra şi a unei piste pentru biciclete pe prima bandă a Bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt
Consilierii USR-PLUS din cadrul Comisiei de Urbanism din cadrul Consiliului Local au adus ieri, în prim-plan, problema congestiei din oraș la orele de vârf. Aceştia susţin că orașul este complet blocat, iar cetăţeţenii, în loc să muncească, să producă, să stea cu familiile sau să facă activități plăcute, sunt blocați în trafic. Evident, a fost adusă în discuţie şi banda unică din zona Podu Roş - Nicolina, cea care a făcut subiectul multor comentarii pe paginile de socializare. „Pentru cei din zona metropolitiană, cea mai apropiată stație de mijloc de transport în comun este la 2, 3 sau 5 km pe jos. În aceste condiții, utilizarea transportului public e mult îngreunată. Sau varianta de a lăsa mașinile la vreun capăt de linie este imposibilă, în condițiile în care nu au fost amenajate parcări de tip Park&Ride. Transportul public este la capacitate maximă în orele de vârf, nu pot fi blamați cetățenii care aleg transportul cu mașina personală în detrimental autobuzelor sau tramvaielor. Banda unică de la Lidl până în Podu Roș s-a dovedit a fi un fiasco, parcă a fost amenajată pentru a compromite o idee bună, dar aplicată execrabil. Pistele de bicicletă există pe hârtie, dar lipsesc cu desăvârșire în realitate. Proiectele de infrastructură mari au rămas la stadiul de planșe. Sistemul de management al traficului este complet depășit, funcția sa adaptivă nu funcționează, fiind utilizat în mod manual de către angajații de la Biroul de Trafic, mulți dintre ei fiind angajați pe bază de PCR, nu pe bază de cunoștințe. Sistemul e deja uzat moral, numărul de mașini din prezent fiind mult mai mare decât cel din urmă cu 6 ani. Toate setările sunt depășite.
Dar o cauză mai profundă este faptul că s-au autorizat locuințe colective fără a se ține cont de studii de trafic realizate corespunzător, fără a se corela aceste complexe imobiliare cu nevoia de creșe, grădinițe și școli modernizate, fără infrastructură, access la mijloacele de transport public etc”, spune consilierul Răzvan Timofciuc.
Iulian Nicolau: „Ne trebuie o politică la nivel metropolitan în privința dezvoltării urbanistice”
De altfel, consilierii USR-PLUS au depus un proiect de hotărâre de CL prin care obligă investitorii ca, în cazul imobilelor care vor genera o densitate mare a populaţiei, să întocmească un studiu de trafic care să prevadă implicaţiile asupra traficului rutier şi pietonal, iar soluţia de amenajare a accesului la drumul public al locuitorilor unui viitor imobil cu locuinţe colective se va corela cu cele de la alte obiective avizate în zonă sau care sunt în curs de avizare. La rândul său, consilierul local Iulian Nicolau, architect și președintele Comisiei de Urbanism din Consiliul Local, a inițiat un proiect pentru realizarea unei politici la nivel metropolitan în privința dezvoltării urbanistice.„Iașul trebuie să aibă un cuvânt de spus în politica urbanistice a zonei periurbane. Cea mai mare parte a ceea ce denumim congestia mobilității este rezultatul politicilor urbane eronate implementate agresiv în ultimii 20 de ani în toate comunele învecinate. Dezvoltarea preponderentă a programului de locuire, pe dimensiuni mari și foarte mari, fără a dezvolta concomitent funcțiunile complementare locuirii (grădinițe, școli, spații comerciale, centre medicale, parcuri, locuri de joacă etc), fără a ține seama de capacitățile reale ale infrastructurii rutiere existente, fără a dezvolta noi căi de circulație și transportul public, fără a implementa concepte moderne, verificate, de mobilitate urbană gândite în interdependenta incontestabilă urban-metropolitan, ne-a adus astăzi într-o situație care pare fără rezolvare. Soluții există dar pentru asta toți decidenții implicați în politica urbană trebuie să se așeze la aceeași masă și să ia, echilibrat, cele mai bune decizii atât pentru corectarea discrepantele actuale, cât și pentru dezvoltarea de perspectivă a tuturor comunităților pe care le reprezintă. Acest lucru poate fi posibil prin Comisia de Urbanism Metropolitană”, a declarat arhitectul Iulian Nicolau.
Mai multe autobuze pe banda unică
Nu în ultimul rând, consilierul local Ionuț Anastasiei, membru în Comisia de Urbanism, spune că a strâns semnături de la toți membrii Comisiei de Urbanism din CL pentru construirea unei parcări subterane în zona Rond Vechi (CUG) cu parc verde deasupra, tocmai în ideea ca toate mașinile parcate pe prima bandă pe B-dul Nicolina să fie mutate și, astfel, banda unică prevăzută din Capăt CUG - Podu Roș să devină realitate. Totodată, într-o dezbatere publică privind mobilitatea urbană din Iași, acesta i-a cerut primarului să dubleze numărul autobuzelor din Iași. „Ca o bandă unică pentru mijloacele de transport în comun să fie eficientă, trebuie să se întâmple două lucruri esențiale: un mijloc de transport public trebuie să vină o dată la 2-3 minute și să se respecte orarul afișat în fiecare stație. Acest lucru nu este posibil cu numărul actual de mijloace de transport public, care este aproape la jumătate față de municipiul Cluj-Napoca (Cluj 432 vs Iași 276)”, spune consilierul USR PLUS.
Trei parcări mari pentru proprietarii de biciclete
Un alt proiect depus, de altfel și bugetat, are ca scop construirea a trei mari parcări pentru biciclete în trei cartiere ale municipiul Iași. „Scopul principal derivă din faptul că mulți ieșeni și-ar cumpăra o bicicletă, dar nu au unde să o depoziteze. Mai mult, dacă aceștia o depozitează pe casa scării, aceasta poate fi furată sau vandalizată – de aceea o parcare securizată, modernă, ar încuraja transportul alternativ. Despre infrastructura pentru biciclete tot s-a vorbit, însă am cerut de urgență realizarea unei piste pentru biciclete pe prima bandă Bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt, deoarece în momentul de față este interzis prin lege să circuli cu bicicleta pe pietonal. În anul 2021, în centrul zero al Iașului, poți lua amendă oricând. Dovadă mai mare de descurajare a transportului alternativ nu există”, mai spun consilierii USR PLUS. Lucian STATE
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în locaţia din sat Lunca Cetăţuii, comuna Ciurea, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 75899 mp (7,5899 hectare) şi un număr de 16 clădiri, având preţul de vanzare de 3.281.300 euro. Informații suplimentare tel. 0771103209, - lucicalcc@gmail.com
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi având suprafaţa terenului de 56.438 mp (5,6438 hectare) şi un număr de 19 clădiri cu absolut toate utilitatile, având preţul de vanzare 8.402.420 euro. Pentru terenul de 56438 mp este aprobat un PUZ pentru locuinte colective. Informații suplimentare tel. 0771103209, e-mail - lucicalcc@gmail.com
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau