Ieşenii vor şti în orice moment ce puritate are aerul din oraş

Dimensiune font:

| 15-07-2020 00:00

Proiectul „Monitorizare calitate aer, realizarea hărții verzi a orașului”, realizat de compania Orange România SA în cadrul unui contract în valoare de 73.304 lei, cu TVA, va deveni funcţional începând de săptămâna viitoare

 


Cele 20 de puncte de monitorizare a calităţii aerului din municipiul Iaşi au fost montate iar de săptămâna viitoare va deveni funcţional şi serverul, potrivit afirmaţiilor primarului Mihai Chirica. Acesta a semnat în luna mai un contract în vederea realizării unei rețele de monitorizare a calității aerului din oraș. Proiectul „Monitorizare calitate aer, realizarea hărții verzi a orașului” este realizat compania Orange România SA în cadrul unui contract în valoare de 61.600 lei, fără TVA, respectiv 73.304 lei, cu TVA. Sistemul de monitorizare constă în 22 de senzori montaţi în oraș, o platformă pentru prelucrarea și afişarea informaţiilor transmise de aceștia şi o aplicaţie mobilă care va permite afişarea parametrilor de calitate a aerului în timp real. Pentru a determina impactul volumului de trafic rutier asupra calității aerului, senzorii vor fi instalați în intersecțiile unde există și sisteme de măsurare a volumului de trafic. De asemenea, pe pagina primăriei va fi deschis şi un site unde cetăţenii vor putea consulta datele. Acestea vor avea valoare strict informativă, datele oficiale privind calitatea aerului din municipiul Iaşi fiind furnizate de Ministerul Mediului.

Senzorii pot fi montaţi şi în maşini

Site-ul operatorului de telefonie oferă informaţii despre modul cum funcţionează aceşti senzori. „Soluţia inteligentă de măsurare a calităţii aerului presupune instalarea unei reţele de senzori care monitorizează aerul, atât la punct fix în intersecții, zone cu trafic auto intens sau zone industriale, precum și în mișcare, pe mijloacele de transport în comun ale orașului. Senzorii sunt prevăzuți cu conectivitate internet sau acces Low Power, astfel încât datele culese sunt transmise în timp real către un dashboard accesibil, securizat prin intermediul unor conexiuni la internet uzuale. Informaţiile despre nivelul de poluare şi despre evoluţia acesteia în timp sau de la o locaţie la alta sunt actualizate în fiecare minut. Atunci când senzorii sunt instalați pe mijloace de transport în comun folosesc conexiunile Wi-Fi mobile instalate și transmit către serverul uRADMonitor, printr-o interfață API, coordonatele GPS, astfel încât măsurătorile sunt analizate în context spațio-temporal. În acest fel se poate urmări cu exactitate care sunt parametrii de calitate ai aerului atât în zonele de interes fixe, cât și pe trasee ample, parcurse cu frecvență ridicată de vehicule municipale. Senzorii utilizați sunt prevăzuți să măsoare poluanţi fizici şi chimici ai aerului și  complementează și cresc acuratețea informaţiilor generate de reţeaua naţională de monitorizare. Caracterul de noutate vine din faptul că senzorii pot fi instalați în vehicule, fiind posibilă crearea unei hărți de poluare ample, la nivelul întregului oraș, fără investițiile semnificative necesare în cazul unei rețele dense de senzori la punct fix. Datele pot fi analizate și utilizate de specialiștii în management urban ai municipalității sau de oricare altă entitate interesată de iniţierea unui studiu de impact. Totodată, datele culese pot fi accesate în timp real prin intermediul unui API, ca funcționalitate pentru a dezvolta diverse proiecte de reducere a poluării în anumite zone ale oraşului sau pentru a crea alte aplicaţii de monitorizare a calităţii aerului”, se arată aici.

Decizii pe baza unor date concrete şi corecte

Aplicația și senzorii de măsurare a calității aerului sunt destinați atât reprezentanților Primăriei Municipiului Iași, care vor putea lua decizii privind măsurile care se impun pentru creșterea calității aerului, bazate pe date concrete, corelate cu alte informații și bazate pe analiza istoricului acestora, cât și locuitorilor municipiului Iași, care vor putea lua decizii privind, de exemplu, locul de petrecere a timpului liber, achiziția unei locuințe etc. Lucian STATE

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Parfum de epocă pe Strada Lăpușneanu. Între istorie vie, boemie urbană și eleganță cotidiană
14/05/2025 18:01

  Mergand de la Palatul Culturii către Piata Unirii, pasii te poartă pe o arteră care pare suspendată intre două lumi: una a Iasului de altădată, cu librării cu geamuri prăfuite, anticariate ...

După 7 amânări, un nou tronson din Autostrada Unirii intră în execuție!
14/05/2025 17:47

* termenul initial pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărăteni (23 km) a fost prelungit anterior de sapte ori, fiind solicitate circa 370 de clarificări * contractul, in valoare de 2,98 miliarde de lei ...

Pasajul Alexandru cel Bun a intrat în reparații capitale
14/05/2025 17:35

* lucrările de reparatii la Pasajul Alexandru cel Bun vor fi făcute in asa fel incat circulatia să nu fie blocată Au inceput lucrările de reparatii capitale la pasajul Alexandru cel Bun, in cadrul unui co ...

Încă 18 tramvaie noi, pe străzile Iașului!
14/05/2025 17:35

* tramvaiele vor avea lungimea de circa 22 de metri (cele care circulă acum prin oraş au 30 de metri), minim 135 locuri, din care minim 30 pe scaune, minim 5 locuri accesibile pentru persoane cu dizabilităti ...

Primăria remodelează zona centrală a Iașului!
14/05/2025 17:32

* vor avea loc interventii asupra esplanadei Teatrului National, incluzand strada Matei Milo si un tronson al străzii Cuza Vodă cuprins intre străzile I.C. Brătianu si Mănăstirea Dancu * se urmăreste rec ...

Criza financiară afectează profund mediul rural. Ce bani pot accesa primăriile ieșene
14/05/2025 17:30

Criza financiară care pune stăpanire pe Romania a afectat in special mediul rural, acolo unde fondurile destinate investitiilor in lucrări de utilitate publică sunt pe terminate. Si cum marea majoritate a u ...

IMM-urile din Nord-Est pot accesa până la 1 milion de euro pentru proiecte de economie circulară
14/05/2025 17:24

  La Iasi a avut loc lansarea oficială a apelului de finantare destinat intreprinderilor mici si mijlocii interesate să dezvolte proiecte in domeniul economiei circulare. Initiativa apartine Agentie ...

Construiește-ți cariera alături de profesioniști! Aplică la programul de internship „Rising Stars at IULIUS”
14/05/2025 15:40

Construieste-ti cariera alături de profesionisti! Aplică la programul de internship „Rising Stars at IULIUS” O carieră de succes se construieste prin pasi mici, siguri si bine ghidati, alături ...

România strălucește la Olimpiada Internațională de Latină. Din lot a făcut parte și un elev din Iași
14/05/2025 15:13

  În perioada 8–11 mai, orasul Arpino din Italia a fost gazda celei de-a 44-a editii a celei mai prestigioase competitii internationale dedicate limbii latine – Olimpiada „Cer ...

PNRR: „Creșterea eficienței energetice a ansamblului de locuințe rezidențiale T850 situat în Piața Republicii, Orașul Gura Humorului, județul Suceava”
14/05/2025 14:10

 Comunicat de presă „PNRR. Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Data: 12-14 mai 2025 „Cresterea eficientei energetice a ansamblului de locuinte rezidentiale T850 situat in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei