Mihai Chirica-„Sunt şi greşeli pe care eu însumi le-am descoperit şi le-am trimis spre Procuratură”
Dimensiune font:
Dosarele incomplete, documentaţiile care abundă în planşe contradictorii sau aşa-zisele negocieri de la audienţele acordate de specialiştii Primăriei, sunt, în opinia edilului-şef, celelalte lucruri care duc la sincope în activitatea direcţiei
Săptămâna trecută, primarul Mihai Chirica a convocat o ședință cu întreaga echipă a Direcției de Arhitectură și Urbanism a Primăriei Iași cu scopul de a eficientiz activitatea direcției. Primarul a dispus repartizarea mai eficientă a sarcinilor de serviciu între serviciile, birourile și compartimentele Direcției de Arhitectură și Urbanism, realizarea unor planuri de soluționare a documentațiilor de urbanism și raportarea săptămânală a progresului şi organizarea mai eficientă a activității de audiențe și sprijinirea acesteia de către angajați ai altor direcții ale Primăriei (de exemplu, de la Centrul de Informații pentru Cetățeni).
Nu în ultimul rând, primarul a dispus revenirea la verificarea inițială a documentațiilor primite de la cetățeni, astfel încât eventualele nereguli și inadvertențe ori lipsa unor acte să fie sesizate și corectate din timp, înainte de a intra în circuitul de avizare. În cadrul unui interviu acordat „Evenimentului Regional al Moldovei”, edilul-şef a explicat de ce au fost necesare aceste măsuri şi care este principala problemă a Direcției de Arhitectură și Urbanism a Primăriei Iași. „Frica a cuprins întreg aparatul administrativ, din cauza situaţiilor care au apărut. Unele motivate, cea mai mare parte nemotivate. Oamenii au devenit timoraţi, se uită la virgule şi îi întreb şi eu cam până unde pot respinge un material, pentru că se rulează la un inspectori chiar şi de cinci ori, ceea ce duce la întârzieri foarte mari. Eu sunt de acord şi ferm: cine greşeşte, plăteşte. Dacă este o neglijenţă, trebuie să o corectez, dacă este o greşeală cu vinovăţie, trebuie pedepsită prin intervenţia directă a instituţiilor statului fără prea multe comentarii. Din nefericire, sunt şi greşeli să spunem voite, pe care eu însumi le-am descoperit şi le-am trimis spre Procuratură, dar sunt şi greşeli făcute din neglijenţă şi atunci acestea se pot îndrepta foarte simplu. Prin urmare, frica domină foarte mult această direcţie. Nu pot să spun că oamenii nu ştiu meserie pentru că îi cunosc pe mulţi dintre ei, sunt preocupaţi să facă bine lucrurile. Dar nu depinde numai de ei”, a spus primarul.
Dosare cu probleme
O altă problemă derivă din documentaţiile pe care le depun dezvoltatorii imobiliari. „Arhitectul şef mi-a prezentat un material şi mi-a arătat că de la prima planşă până la ultima deja parcă era alt proiect. Mi-a spus: domnule primar, sunt trei feluri de planşe cu acelaşi cartuş pentru că el a început într-un fel proiectul, apoi l-a mai corectat, a mai pus o planşă, apoi încă una şi noi nu ştim acum care este cea pe care trebuie să o luăm în seamă. Am reintrodus obligativitatea ca la primrirea documentaţiilor de urbanisms să fie filtrate de la Tegistratură. Dacă ele nu sunt bine făcute de la început, nu le mai primesc, nu mă mai încarc cu un număr de înregistrare, cu o documentaţie pe care oricum o resping”, a explicat Mihai Chirica.
Negocieri la audienţe
Primarul adus în discuţie şi modul cum decurg unele audienţe. „Referitor la programul de audienţe, pierdeam foarte mult timp. Păi nu mergem la audienţe pentru a negocia. Nu este ce negocia, totul trebuie făcut conform unui algoritm aproape matematic, chiar dacă vorbim uneori de arhitectură. Nu este, nu mai stăm să-mi explice el mie că s-ar fi gândit... că poate... Nu. Este sau nu este. Am spus nu mai staţi câte 3-4 ore într-o audienţă pentru un singur dosar... Vine întâi petentul, petentul îşi adice arhitectul, arhitectul îşi aduce inginerul şi stau şi consumă timp. Faceţi foarte clar proceduri cu bifă. Dacă nu se închid toate pe este, documentaţia se returnează petentului”, a punctat edilul-şef. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau