Podul lui Arsene. Scoaterea ruinelor prăbuşite în Siret a costat cât investiţia în reabilitarea eşuată
Dimensiune font:
Lucrările pentru îndepărtarea ruinelor podului de la Luţca, județul Neamț, care s-a prăbuşit la câteva luni de la reabilitarea cu care se lăuda fostul preşedinte al Consiliului Județean Ionel Arsene, au costat enorm
Pentru această operaţiune, legislativul nemţean a „investit“ 6.153.906 lei (1,2 milioane de euro). Suma se apropie de cea aprobată în vremea „baronului” Arsene, 8,3 milioane de lei (1,6 milioane de euro), cel care, anul trecut, a fugit în Italia cu doar câteva zile înainte de condamnarea cu executare primită pentru fapte de corupţie. Despre un alt pod, care să lege cele două maluri ale Siretului, nu se ştie încă nimic concret.
„Pentru executarea lucrărilor de eliberare a albiei râului Siret, ca urmare a prăbuşirii podului (...), CJ a încheiat pe 19 septembrie 2023 contractul cu o asociere de firme (...), fondurile necesare fiind asigurate din bugetul local. Valoarea lucrărilor executate a fost de 6.153.906, 82 lei, inclusiv TVA“, se arată într-un comunicat al CJ Neamţ.
În vederea realizării unei alte structuri peste râu, a fost elaborată o nouă documentaţie tehnico-economică, aprobată într-o şedinţă din februarie 2024, devizul general al investiţiei fiind estimat la 37.392.709 lei, ceea ce înseamnă aproximativ 7,5 milioane de euro. Cât despre fonduri, ele vor fi alocate din bugetul local şi guvernamentale.
Când va începe construirea efectivă nu se ştie, pentru că trebuie obţinute avizele solicitate prin certificatul de urbanism, elaborarea proiectului tehnic, obţinerea autorizaţiei şi licitaţia pentru lucrări, toate acestea presupunând timp. CJ a dat în judecată firma care a realizat reabilitarea podului, Darcons Roman, solicitând daune, dar a apărut o problemă.
Societatea care a reabilitat podul a intrat în insolvență
Firma, care aparţine afaceristului Romică Rotaru, fost subprefect şi vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, a solicitat intrarea în insolvenţă, demers aprobat de Tribunalul Neamţ. În aceste condiţii, despre un proces între cele două părţi nu mai poate fi vorba, legislativul trebuind să se înscrie în tabelul creditorilor.
Nu se ştie când va fi construit alt pod FOTO MonitoruldeNeamţ.ro
În tot acest timp, creşte gradul de nemulţumire al populaţiei din cinci comune, care, în lipsa unui pod, trebuie să ocolească aproximativ 30 de kilometri pentru rezolvarea problemelor, pentru a ajunge acasă, la serviciu sau la şcoală. Despre starea de spirit a oamenilor, Gheorghe Ciobanu, fost lider al Sindicatului Liber Petrotub Roman, care locuieşte într-o comună din zonă, a spus: „Factorii politici ar trebui să se gândească la faptul că locuitorii acestor comune, Sagna, Bâra, Stăniţa, Boghicea şi Doljeşti şi rudele îi vor sancţiona la alegerile de anul acesta, pentru bătaia de joc şi umilinţa la care sunt supuşi. Ei sunt obligaţi să înconjoare 14 kilometri dus-întors, aproape zilnic. Mari speranţe nu-mi fac că prea curând se va constru alt pod“.
O soluţie era, în condițiile în care, imediat după prăbuşire, Armata a transmis că poate face o structură pe pontoane. Ionel Arsene s-a opus, motivând că nu sunt bani pentru lucrare.
Reabilitarea podului a început în 2020, iar inaugurarea pe 13 noiembrie 2021, fostul şef al CJ Neamț spunând că rezistă unor greutăţi de 340 de tone. Podul reabilitat avea să se prăbuşeacă pe 9 iunie 2022, când pe el trecea un camion.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau