Prăbuşire controlată a taberei şcolare de la Ciric

Dimensiune font:

| 16-05-2023 23:59

De ceva vreme, Primăria a solicitat de la MTS fosta tabără Ciric, cu scopul de a derula un proiect de modernizare, în condiţiile în care obiectivul este lăsat de izbelişte * Ministerul invoca faptul că tabara ar face obiectul unor dispute în instanţă, motiv pentru care nu poate fi atribuită Primăriei Iaşi şi nici transferată altui minister * parlamentarii ieşeni încearcă să mişte cumva lucrurile, însă demersul este sortit eşecului atât timp cât ministerele îşi pasează responsabilitatea

În urmă cu doi ani, deputatul Marius Ostaficiuc a adresat o interpelare pe  subiectul Taberei de la Ciric. Parlamentul social-democrat făcea referire la faptul că 80 de căsute au fost lăsate în paragină, iar tabăra a devenit o ruină în condiţiile în care, altădată, era perla turismului pentru copiii. Cum municiaplitatea ieşeană îşi exprimase dorinţa de a prea tabăra în administrare, deputatul a dorir să afle atunci condiţiile în care se poate face transferul. „Imobilul nu poate face obiectul unui act normativ de transmitere în domeniul local al Primăriei Iaşi decât după reglementarea situaţiei juridice a terenului şi întocmirea cărţii funciare şi actualizarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului de la Ministerul Finanţelor”, se arată în adresa MTS publicată pe site-ul Camerei Deputaţilor.

În adresă, MTS prezintă istoricul zbuciumat al fostei tabere - din punctul de vedere al numeroaselor schimbări în structura guvernelor din 1999 încoace - şi concluzionează că nu se pot face investiţii atât timp cât nu este clară situaţia juridică. „Deoarece imobilele respective au fost în administrarea mai multor instituţii de-a lungul timpului, până în prezent MTS nu a reuşit să identifice documentele privind situaţia patrimonială a imobilului respectiv, pentru a putea înscrie în cartea funciară terenul aferent imobilului. Tot din această cauză imobilul nu poate face obiectul unor investiţii”, a mai arătat MTS.

În adresa autorităţii centrale sunt invocate nu mai puţin de 11 de acte normative: ordonanţe/hotărâri ale guvernului şi diverse ordine de ministru care au reglementat, direct sau indirect, din 1999 încoace, funcţionarea taberelor şcolare la nivel naţional.

Luna trecută, Ostaficiuc a readus subiectul în actualitate, dar de data aceasta interpelarea a fost adresată Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse. „În municipiul Iași, în apropiere de Aeroportul Internațional, a funcționat până în urmă cu câțiva ani Tabăra Ciric, o unitate aflată în gestionarea Direcției Județene pentru Sport și Tineret, instituție subordonată Ministerului Tineretului și Sportului. În urmă cu doi ani am mai adresat o interpelare către conducerea MTS pentru clarificarea situației taberei de la Ciric, răspunsul Ministerului fiind unul de natură juridică. Practic, Consiliul Local Iași și-a manifestat intenția de a prelua terenul pe care a fost ridicată baza de la Ciric, însă din cauza unor chestiuni de ordin juridic referitoare la proprietarul acelei suprafețe. La doi ani de la acel moment, lucrurile au rămas la același stadiu. Prin urmare, vă rog să aduceți o nouă serie de clarificări referitoare la tabăra Ciric: 1. Care este situația juridică a terenului respectiv? 2. Ce intenție are MTS cu tabăra Ciric? 3. Când a fost emisă ultima adresă a Consiliului Local Iași referitoare la preluarea terenului în cauză?”, întreabă Marius Ostaficiuc. Din păcate, răspunsul primul de deputatul ieşean nu lasă să se întrevadă perspectivele unei prelurări a bazei de către Primăria Iaşi întrucât „nu au fost finalizate procedurile de preluare a patrimoniului aferent sectorului tineret de la MTS”, spun cei de la Ministerul Familiei.

Buruieni, maidanezi, oamni si străzii...
Fosta tabără școlară, care strângea vară de vară sute de copii, este în paragină de două decenii. Cele cinci hectare de teren sunt năpădite de buruieni, iar singurii locatari sunt oamenii străzii şi maidanezii. De altfel, chiar în acest an, autorităţile au dat la Ciric peste un ieşean care locuieşte fără acte legale şi care a devenit stăpân peste tabără, găzduind o haită de câini”. „Pot fi reconstruite acele spații de cazare foarte pitoreși la momentul respectiv”, a spus primarul Chirica. Măsură cu atât mai neceseară cu cât, la doar câțiva kilometri distanță, în inima pădurii, găsim o tabără privată unde copii învață cum să supraviețuiască sub cerul liber în schimbul unor sume deloc mici. Dan CONSTANTINESCU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Fostul episcop Corneliu Bârlădeanu, condamnat definitiv la 8 ani pentru viol, a fost încarcerat la Penitenciarul Bacău
01/05/2025 14:56

Fostul episcop al Huşilor, Corneliu Barlădeanu (numele de mirean: Cornel Onilă), a fost ridicat de poliţişti din comuna Agapia si transferat la Penitenciarul Bacău, după ce a fost condamnat definitiv la ...

Seară de mai, sub arc de vioară și reverberație de simfonie. Filarmonica „Moldova” oferă ieșenilor două concerte speciale
01/05/2025 14:43

Într-un oras care trăieste cu muzica aproape de inimă, inceputul lunii mai aduce două seri de răsfăt pentru iubitorii de clasic, rafinament si trăire sonoră. Orchestra simfonică a Filarmonicii &bd ...

Ieșenii fără asigurare de locuință riscă amenzi și pierderi mari
01/05/2025 14:34

Iesenii care nu au asigurare obligatorie pentru locuintă riscă să plătească scump: nu doar o amendă de pană la 500 de lei, ci si pagube de zeci de mii de euro in cazul unui dezastru natural. Un caz recen ...

Alertă medicală! Un sugar cu arsuri grave, transferat la Iași. Un al doilea copil e așteptat de urgență în cursul zilei
01/05/2025 13:20

Început de mai cu emotie si mobilizare maximă la Spitalul de Copii „Sfanta Maria” din Iasi. Un bebelus de doar 10 luni, cu arsuri serioase provocate de lichid fierbinte, a fost transferat de ...

Mititeii românești. Povestea savuroasă a celor mai iubiți mici la grătar, simbol al grătarelor de 1 Mai
01/05/2025 12:22

Pe grătarul incins al verii, mirosul mititeilor este inconfundabil. Putini stiu insă că acesti cilindri de carne suculentă au o poveste care incepe in Bucurestiul de secol XIX. Legenda spune că, la o carci ...

Tinere voci, mari emoții. Patru debuturi în „Rigoletto” la Opera Iași electrizează weekendul cultural
01/05/2025 09:45

La Iasi, cortina se ridică in fortă in acest weekend. Nu doar o dată, ci de patru ori. Si nu oricum: Opera Natională Romană din Iasi oferă un regal liric rar, cu debuturi spectaculoase in „Rigoletto ...

Prefectul Vasluiului cere verificări urgente în școli după descoperirea unei directoare fără asigurare medicală
01/05/2025 09:16

În urma unei situatii grave semnalate de conducerea unui liceu din judetul Vaslui, prefectul Eduard Popica a cerut, in cadrul sedintei Colegiului Prefectural de miercuri, declansarea unor controale amănu ...

34 de radare vor monitoriza traficul din Iași, zi de zi!
01/05/2025 07:11

  Numărul unitătilor care compun sistemul e-Sigur a depăsit, luna aceasta, 700 in intreaga tară, pe drumurile naţionale, ceea ce corespunde, in medie, la 15 asemenea sisteme in fiecare judet! Sistem ...

Copoul, în „top 4” cartiere din țară, ca nivel al curățeniei
01/05/2025 07:10

* Botosaniul ia fata Iasului in privinta curăteniei stradale * Ramnicu Valcea, Brasov si Miercurea Ciuc sunt orasele din Romania percepute de locuitori ca avand cel mai ridicat nivel de curătenie stradală * ...

În sfârșit, se face! Centura Iașului, scoasă la licitație
01/05/2025 07:09

  * valoarea proiectului este estimată la 264.685.186,06 lei, iar termenul de executie este de 24 luni de la data inscrisă in Ordinul de incepere a executiei lucrărilor   Astăzi, 30 aprilie, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei