Un deţinut recalcitrant îl învinge în instanţă pe procurorul de caz

Dimensiune font:

| 01-10-2024 07:52

* judecătorul de cameră preliminară a întors dosarul în care puşcăriaşul este reclamant într-o speţă de lovire sau alte violenţe

Petronel Iulian Costea (39 de ani), zis Toamfă, e un individ violent de când se ştie. În prima tinereţe, a fost condamnat în mai multe dosare penale. Pentru tulbrarea liniştii şi ordinii publice, distrugere, ameninţare etc. Arma lui preferată, o sabie ninja, pe care o mânuia ca un expert. După 2020, părea să se fi potolit, aproape un deceniu n-a mai fost implicat în scandaluri ori bătăi de stradă.

Până în toamna lui 2018 când, într-o noapte, aflat la coadă la un non-stop din cartierul Dacia, l-a înjunghiat pe cel din faţa lui. Inculpat pentru tentativă de omor, Toamfă a fost condamnat, în 2019, la zece ani şi şase luni de închisoare.

Nici în Penitenciarul Iaşi, unde a fost cazat, nu s-a liniştit. Mereu recalcitrant şi suferind de mania persecuţiei, pe 1 octombrie 2020 a intrat în refuz de hrană. Era nemulţumit de condiţiile de detenţie.

În martie 2021, Toamfă s-a luat la bătaie cu colegul de celulă, din cauză că acesta din urmă a schimbat postul TV, fără să ceară voie. Şi-au dat pumni cu nemiluita, şi-au băgat degetele-n ochi, s-au rostogolit pe duşumea. Fostul spadasin de cartier a cam pierdut duelul, dar amândoi au mers la cabinetul medical, apoi şi-au făcut reciproc plângeri penale pentru lovire sau alte violenţe. Conducerea Penitenciarului i-a sancţionat disciplinar, iar plângerile au ajuns la procurori.

Cel care s-a ocupat de reclamaţia lui Toamfă a dispus clasarea cauzei cu privire la comiterea infracţiunii de lovirea sau alte violențe, reţinându-se existenţa autorităţii de lucru judecat (sancţiunea disciplinară).

„Organul de cercetare penală s-a rezumat la a reda textele de lege”

Nemulţumit, deţinutul a contestat în instanţă soluţia aleasă de către procurorul de caz şi a câştigat: „judecătorul de cameră preliminară apreciază că plângerea petentului împotriva soluţiei de clasare este întemeiată, impunându-se completarea urmăririi penale. În primul rând, analizând referatul cu propunerea de clasare, ale cărui argumente au fost însuşite de procurorul de caz,  judecătorul de cameră preliminară apreciază că acesta nu este motivat corespunzător, organele de cercetare penală au oferit o analiză foarte succintă a situaţiei de fapt şi nu au răspuns tuturor faptelor cu privire la care s-a început urmărire penală (NB nu există nicio menţiune cu privire la infracţiunea de abuz în serviciu). După cum se poate observa, în cuprinsul referatului cu propunerea de clasare, organul de cercetare penală s-a rezumat la a reda textele de lege, fără a proceda la o analiză efectivă a criteriilor stabilite în jurisprundenţa acesteia cu aplicare la situaţia de fapt reţinută, expunând lapidar motivul pe care soluţia de clasare se întemeiază”.

Ca atare, dosarul a fost retrimis la procuror, în vederea completării urmăririi penale. Claudiu CONSTANTIN

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Arsuri severe la copii: două cazuri tratate la Iaşi readuc în discuţie siguranţa celor mici
01/05/2025 21:29

 Două cazuri recente de copii cu arsuri grave, transferaţi de la Spitalul Judeţean Satu Mare la Spitalul „Sf. Maria” din Iaşi, evidenţiază atat complexitatea tratării unor astfel de trau ...

Numărul eroilor revoluției scade vertiginos
01/05/2025 21:28

* in doar două luni, beneficiarii de indemnizatii conform Legii nr. 341/2004 - recunostintei fată de eroii-martiri si luptătorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, a scăzut ...

Apartamentele de închiriat în regim hotelier, tot mai căutate la Iași
01/05/2025 21:27

Iasul, unui dintre cele mai mari si importante orase din Romania, este si un real punct de atractie pentru turisti. Capitala Moldovei a devenit o destinatie perfectă pentru o mini-vacantă, de tip city-break, ...

Mici și bere gratis, la Ciric
01/05/2025 21:24

De 13 ani, angajatii companiilor din subordinea Primăriei Iasi au parte de o petrecere autentică la iarbă verde, de 1 mai. Sindicatele au organizat si anul acesta o petrecere de pomină, pentru sute de angaj ...

Ieșenii se reîntorc din străinătate și rămân acasă, să-și educe copiii!
01/05/2025 21:21

* doar 3.016 copii din judetul Iasi mai aveau, anul trecut, cel putin un părinte plecate la muncă in străinătate, fată de 4.186, cu un an in urmă * cea mai relevantă scădere s-a inregistrat in privinta& ...

Tinerii Iașului, în oglinda lui 2 Mai. Între visuri și provocări și renaștere
01/05/2025 17:41

În Iasi, un oras in care trecutul academic si efervescenta tehnologiei se ciocnesc zilnic, tinerii respiră simultan curaj si indoială. De Ziua Natională a Tineretului, 2 mai, am stat de vorbă cu multi ...

Ecranul cu rost. Strategii prin care părinții pot folosi tableta în favoarea educației
01/05/2025 17:20

În fiecare sufragerie, in fiecare rucsac sau buzunar, există azi un ecran. Tableta e acolo, aprinsă, colorată, tentantă. Pentru unii părinti, e simbolul distrugerii copilăriei: ore pierdute, ochi ob ...

Fostul episcop Corneliu Bârlădeanu, condamnat definitiv la 8 ani pentru viol, a fost încarcerat la Penitenciarul Bacău
01/05/2025 14:56

Fostul episcop al Huşilor, Corneliu Barlădeanu (numele de mirean: Cornel Onilă), a fost ridicat de poliţişti din comuna Agapia si transferat la Penitenciarul Bacău, după ce a fost condamnat definitiv la ...

Seară de mai, sub arc de vioară și reverberație de simfonie. Filarmonica „Moldova” oferă ieșenilor două concerte speciale
01/05/2025 14:43

Într-un oras care trăieste cu muzica aproape de inimă, inceputul lunii mai aduce două seri de răsfăt pentru iubitorii de clasic, rafinament si trăire sonoră. Orchestra simfonică a Filarmonicii &bd ...

Ieșenii fără asigurare de locuință riscă amenzi și pierderi mari
01/05/2025 14:34

Iesenii care nu au asigurare obligatorie pentru locuintă riscă să plătească scump: nu doar o amendă de pană la 500 de lei, ci si pagube de zeci de mii de euro in cazul unui dezastru natural. Un caz recen ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei