Sărăcia-i fudulie mare

Dimensiune font:

| 23-08-2022 12:55

 

3 la sută, cam atât este rata şomajului la Iaşi. La o primă vedere, lucrurile stau bine – dintr-o sută de oameni, doar trei nu au de lucru. În realitate, situaţia este mult mai gravă şi nu ai nevoie de date statistice să o vezi. O privire aruncată prin parcuri, prin staţiile de autobuz ori prin pieţe arată câţi oameni stau degeaba şi nu credeţi că se odihnesc. N-au lucru şi caută şi ei un mod de-a pierde vremea. La târgurile de muncă, nu puţine de altfel, mereu e îmbulzeală, însă puţini sunt aleşi – fie n-au calificarea cerută, fie nu ştiu să facă nimic ori refuză joburile pe motiv că salariile sunt mici.

E drept că posturile de şefi sunt puţine, dar mai cauţi când mori de foame, când îşi urlă copiii în bătătură ori băncile sau regiile de utilităţi ţi-au vândut şi ultimul scaun din casă?Ei bine, da! Unii aleg până culeg şi de obicei se aleg cu praful de pe tobă. Locuri de muncă ar fi, dar nu foarte multe în poziţii de top. Spre exemplu, pe piaţă este o mare criză de bone sau de femei de îngrijire. Oricât ar părea de ciudat, pur şi simplu nu sunt, deşi auzi la tot pasul oameni care se plâng că n-au ce munci. Să ştiţi că salariile nu sunt chiar mici şi pentru o lună completă de muncă (adică opt ore cu week-end liber) primesc măcar minimum pe economic, plus mâncare. Ei bine, nu se găsesc bone! Ori sunt prea fudule pentru un astfel de job, ori trudesc toate prin Italia, lucru greu de crezut fiindcă la Agenţia pentru Şomaj mereu e plin de femei. La mare căutare sunt şi portarii, la fel şi femeile de serviciu, bucătarii, ospătarii, dar greu găseşti o persoană de încredere.

Oamenii se plâng că patronii se poartă urât, că nu sunt plătiţi şi de aceea refuză posturile. Aşa o fi, dar nici nu se înghesuie atunci când sunt solicitaţi. „Mai bine stau degeaba decât să primesc un salariu de mizerie”, spun mulţi, apoi se plâng nu un CV bun, că mai nimeni nu le dă referinţe sau recomandări. Păi dacă ei refuză să muncească, de unde beneficii şi mulţumire?

Una dintre cauzele lenei ar fi ajutoarele oferite de stat. Imediat ce elevii termină liceul se pot înscrie pe listele de şomaj, ceea ce nu este deloc în regulă. Ei nu au muncit nicio secundă, dar primesc sprijin financiar, ceea ce nu este corect. La fel cu asistaţii social de pe urma cărora oraşul ar trebui să arate lună fiindcă asta este condiţia plăţii banilor pe care îi încasează. Că treburile stau diferit se vede cu ochiul liber.  Există, desigur, şi persoane care au nevoie de ajutor şi este bine că îl primesc, dar sunt şi mulţi bani irosiţi pe fudulia unora cărora doar joburile de domni li s-ar potrivi. Pentru ei avem o veste proastă – nu sunt astfel de posturi, la fel şi pentru bonele care se plâng de viaţa grea, dar ocolesc orice oportunitate de a câştiga un ban în plus. N-o fi cine ştie ce job, dar cu siguranţă le-ar ajuta, inclusiv pe cei care au nevoie de astfel de servicii. Boieria-i cu rândul, dragilor, şi dacă vreţi să purtaţi caftan de om înstărit e musai să puneţi osul la treabă că statul vă dă, dar noi ne-am săturat să vă pună şi în traistă.

Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Între tradiție și TikTok. Viața cu trei generații la mesele de sărbătoare
02/05/2025 08:46

În week-end, de sărbători sau in zilele libere, asa cum a fost de 1 Mai, cum este la Paste ori de Crăciun, in multe apartamente din Iasi are loc un ritual sacru. Nu e ca la biserică, dar e aproape la ...

Cuvintele care ne țin în brațe
25/04/2025 08:03

Întreabă. Nu pentru a controla răspunsul. Nu pentru a străluci. Întreabă asa cum ai deschide o fereastră intr-o dimineată linistită, lăsand lumina să cadă pe chipul celuilalt. O intrebar ...

 Cuvintele din spatele urii
25/04/2025 07:18

Hate speech-ul in mediul online reprezintă o problemă complexă si multifatetată, care afectează in mod disproportionat tinerii, adolescentii si copiii. Acest fenomen neplăcut constă in distribuirea de me ...

Funeraliile Papei Francisc paralizează Roma. 10.000 de forțe de ordine și 200.000 de pelerini așteptați
24/04/2025 15:45

Roma devine epicentrul unei mobilizări fără precedent, in contextul funeraliilor Papei Francisc, programate sambătă, 26 aprilie, in Piata Sfantul Petru. Evenimentul coincide cu Ziua Eliberării Italiei, ce ...

„Poate”, două silabe de speranță
22/04/2025 16:45

  Există un cuvant, discret ca o adiere, care nu ridică glasul, nu se impune, nu cere confirmări. Si totusi, in tăcerea lui adancă, stă intreaga noastră nădejde. Acest cuvant e poate. Nu are sigur ...

Testamentul Papei Francisc: Mormântul meu să fie în pământ, simplu, fără decoraţiuni speciale şi cu singura inscripţie: Franciscus / Testamentul a fost scris la 29 iunie 2022
21/04/2025 22:04

 Papa Francisc a cerut in testamentul său, dat publicităţii de Vatican, să fie inmormantat in Bazilica Papală Santa Maria Maggiore. Sfantul Părinte a mai cerut ca mormantul să fie simplu, fără dec ...

Papa Francisc a murit - Care sunt cardinalii favoriți pentru Scaunul Pontifical
21/04/2025 13:20

 Papa era intr-o stare critică in timp ce se lupta cu complicatiile respiratorii la Spitalul Gemelli din Roma. Sănătatea lui proastă a generat incertitudine asupra Anului Sfant si asupra Bisericii Cato ...

Hildegard din Bingen, călugărița vizionară care vindecă și astăzi
21/04/2025 09:21

Într-o perioadă dominată de intuneric si incertitudine, o femeie remarcabilă a adus lumina cunoasterii si alinării sufletesti in Europa medievală. Hildegard din Bingen (1098-1179) nu a fost doar o si ...

Paștele – o promisiune care renaște în fiecare dintre noi
20/04/2025 07:43

 În linistea diminetii de Pasti, cand lumina pătrunde usor prin perdele, iar timpul pare să-si fi pierdut graba, se simte ceva din ordinea interioară a lumii. Nu e neapărat bucuria zgomotoasă a ...

Acest ou de ciocolată costă peste 2.000 de lei! De ce este atât de special
19/04/2025 13:51

Cine isi permite să il cumpere? Realizat la comandă de ciocolatieri si decoratori de prăjituri din Harrogate, oul „Bettys Grande Easter Egg” ostă 395 de lire sterline (aproximativ 2.300 lei) si ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei