A primit șpagă pui de la țară, pălincă, miere, suc de roșii, brânză, cârnați de Pleșcoi / 3 ani de închisoare, cu suspendare, și 736.000 de lei confiscați

Dimensiune font:

| 26-01-2024 21:23

Un medic din București a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu un procuror de la Parchetul de pe lângă Tribunalul București, urmând să primească 3 ani de închisoare, cu suspendare, pentru luare de mită și să-i fie confiscați circa 736.000 lei. În acest dosar penal, doctorul Cristian Paleru de la Institutul de Pneumoftiziologie ”Marius Nasta” a fost arestat preventiv toamna trecută. Conform acordului de recunoaștere înregistrat la începutul acestui an, la Tribunalul București, și consultat de G4Media.ro, pe lângă bani, Paleru a primit drept șpagă produse alimentare și băuturi alcoolice. Ancheta, care a pornit după sesizarea managerului unității medicale, are în vizor și alte cadre medicale de la acest institut.

Pe 20 și 21 septembrie 2023, având suspiciunea că, în perioada 2022-2023, mai mulți doctori luau mită de la pacienți, anchetatorii au făcut percheziții la domiciliile unor medici de la Institutul de Pneumoftiziologie ”Marius Nasta” din București, precum și la unitatea medicală. Într-un comunicat remis presei, Parchetul de pe lângă Tribunalul București susținea că banii și bunurile primite șpagă erau ”în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu (efectuarea controalelor pre şi postoperatorii şi realizarea intervenţiilor chirugicale).”

 
Doi dintre medici, Cristian Paleru și Cornel Petreanu, au fost arestați preventiv, în timp ce alți șase inculpați au fost puși sub control judiciar. La momentul judecării cererii de arestare preventivă, Paleru a declarat că a considerat banii și produsele ca pe niște simple „gesturi de recunoștință” și că nu a condiționat actul medical de primirea lor.

La sfârșitul anului trecut, în timpul cercetării penale, Paleru (58 de ani), medic primar chirurgie toracică, a recunoscut săvârșirea infracțiunii de luare de mită în formă continuată, în acordul semnat cu procurorul de caz și înregistrat pe 5 ianuarie 2024 la Tribunalul București pentru a fi confirmat de un judecător, medicul acceptând să fie condamnat la 3 ani de închisoare, cu suspendare. În plus, i s-a interzis ca, timp de 2 ani și 6 luni de la momentul deciziei definitive de condamnare, să exercite profesia de medic în sistemul public de sănătate de pe teritoriul României și trebuie să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 100 de zile. De asemenea, pe durata termenului de supraveghere de 3 ani, Paleru este obligat să urmeze un curs de pregătire şcolară ori de calificare profesională.
În acordul de recunoaștere, procurorul de caz a enumerat detaliat 32 de șpăgi încasate de Paleru în perioada aprilie 2022-iunie 2023, precum și, în unele situații, distribuția mitei către alte cadre medicale:

 

1. La data de …04.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei de specialitate;
2. La data de ….04.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei privind emfizemul pulmonar de la plămânul stâng, în data de ….04.2022;
3. La data de ….06.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei postoperatorii;
4. La data de ….09.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei postoperatorii;
5. La data de ….04.2023 a primit de la pacientul … suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
6. La data de ….04.2023 a primit de la pacientul … un plic alb, care conţine suma de 300 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
7. La data de ….04.2023 a primit de la numita …, fiica pacientului …, un plic alb, care conţine suma de 700 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei din ….04.2023 asupra pacientului …, sumă din care a remis și inculpaţilor … și …, câte 150 de lei, în total 300 de lei, rămânându-i suma de 400 de lei;
8. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … o găină de ţară, congelată, o sticlă de pălincă și o sticlă cu suc de roşii în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
9. La data de ….05.2023 a primit de la …, fiica pacientei … un plic alb care conţine suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu în cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta – efectuarea operaţiei asupra pacientei …;
10. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … o sticlă de pălincă, pe care ulterior a remis-o medicului rezident …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
11. La data de ….05.2023 a primit de la numita …, mama pacientei …, un plic alb, care conţine suma de 3000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientei …, precum și un alt plic ce conținea 700 de lei pentru a-l remite numitei …, medicul anestezist care a participat la această operaţie;
12. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătorul pacientului …, un plic alb, care conţinea suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unor acte medicale cu privire la acest pacient;
13. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătoarea pacientei … o pungă ce conținea o cutie maro cu o sticlă cu băutură alcoolică – cognac, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea efectuarea controlului postoperator;
14. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătorul pacientei …, suma de 500 de lei, depusă într-o hârtie albă, împăturită, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unor acte medicale cu privire la această pacientă, care a fost externată pe data de ….05.2023;
15. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţul pacientei …, un plic alb ce conţine suma de 2500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra acesteia la data de ….05.2023, iar din această sumă a remis 100 de lei medicului rezident pentru ca acesta să o remită, împreună cu o altă sumă de 100 de lei din totalul sumei de 300 de lei primită de acesta direct de la …, medicului rezident …, în legătură cu participarea acestuia la respectiva operaţie; de asemenea, a intermediat remiterea sumei de 300 de lei medicului anestezist … în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu– participarea la operaţia asupra pacientei … la data de ….05.2023 și pe care i-a remis-o ulterior acesteia prin intermediul aplicaţiei…;
16. La data de …05.2023 a primit foloase materiale necuvenite (găină congelată, brânză) sub forma unor produse alimentare, de la …, aparţinătorul pacientei …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei operaţii asupra pacientei la data de ….05.2023;
17. La data de …05.2023 a primit de la …, fiica pacientei … un plic alb cu suma de 3000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei intervenţii chirurgicale asupra pacientei;
18. La data de ….05.2023 a primit de la numita …, soţia pacientului … un plic roşu, care conţinea suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul preoperator asupra pacientului…;
19. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţul pacientei … vin de ţară, soiul cabernet, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul postperator asupra pacientei…, înainte de externare;
20. La data de …05.2023 a primit de la doamna …, soţia pacientului … un plic alb ce conţinea suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului…;
21. La data de ….05.2023 a primit de la doamna …, soţia pacientului … un plic alb pliat ce conţinea suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator asupra pacientului…;
22. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţia pacientului …, un plic alb ce conţinea suma de 1000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului … la data de ….05.2023, iar din această sumă a remis 600 de lei medicului rezident …, pentru ca acesta, la rândul său, să o împartă egal cu medicii rezidenţi … și …, în legătură cu participarea acestora la respectiva operaţie, rămânându-i suma de 400 de lei;
23. La data de ….05.2023 a primit de la …, fiul pacientului …, o carte în care se aflau mai multe bancnote, în total 250 de euro, echivalentul în lei a 1250 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului …, din care a remis suma de 400 de lei, către medicul … în legătură cu exercitarea atribuţiilor acesteia de serviciu, rămânându-i 850 de lei;
24. La data de …05.2023 …, soţul pacientei …, i-a remis medicului … o pungă maro cu inscripţia „….” care conţinea cârnaţi de pleşcoi, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul postoperator de specialitate asupra pacientei…;
25. La data de ….05.2023 pacientul… i-a remis medicului … suma de 100 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului preoperator;
26. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … un plic alb ce conţine suma de 2000 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra acesteia, iar din această sumă, prin intermediul aplicaţiei …., a remis către inculpaţii … și … câte 250 de lei, în total 500 de lei, rămânându-i 1500 de lei în legătură cu participarea acestora la respectiva operaţie; de asemenea, a intermediat remiterea către medicul anestezist … a sumei de 400 de lei, transmisă acesteia prin aplicația …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea anesteziei în cazul operaţiei asupra pacientei…;
27. La data de ….06.2023 a primit de la pacientul … o pungă cu ”produse dulci”, borcane cu miere, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – verificărea analizelor privind biopsia acestuia în legătură cu o tumoare de 7 cm;
28. La data de …06.2023 …, fiica pacientului …, i-a remis o sticlă de whisky japonez, …, în valoare de 200 lei, precum și suma de 2000 de lei, în total 2200 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului…;
29. La data de ….06.2023 pacienta … i-a remis un plic mare alb, în care se afla un plic alb de dimensiuni mici, ce conţinea suma de 2000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei, din care medicul… a remis câte 200 de lei, însumând 400 de lei inculpaţilor … și …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor lor de serviciu – participarea la efectuarea operaţiei asupra pacientei …, rămânându-i suma de 1600 de lei;
30. La data de …06.2023 a primit de la …, fiul pacientei … un plic alb, pliat, ce conţinea suma de 2000 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientei…, din care medicul … a remis 200 de lei inculpatului …, precum și 400 de lei inculpatei …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor lor de serviciu – participarea la efectuarea operaţiei asupra pacientei …, rămânându-i suma de 1400 de lei;
31. La data de …06.2023 a primit de la pacientul … suma de 100 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unui control medical de specialitate;
32. La data de ….06.2023 a primit de la numita …, mama pacientei …, suma de 100 de lei, pe care a introdus-o în buzunarul din partea stângă jos a bluzei pe care medicul… o poartă, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei consultaţii raportate la evoluţia postoperatorie a fiicei sale.
În plus, prin acordul de recunoaștere, s-a dispus confiscarea specială de la Paleru a sumei de 21.950 de lei și confiscarea extinsă a sumei de 704.944,30 lei. Cu ocazia cercetărilor, procurorii au anunțat că, în urma efectuării investigațiilor financiare, au rezultat diferențe semnificative între veniturile licite și bunurile dobândite în ultimii 5 ani de către patru dintre medicii vizați de cercetări, printre care Paleru. Pentru aceștia, au fost emise ordonanțe de instituire a măsurilor asigurătorii în vederea confiscării speciale și a confiscării extinse, suma totală fiind de câteva milioane de lei.
În acest dosar au mai încheiat acorduri de recunoaștere și doi medici rezidenți, Jan Palade și Alexandr Graur. Toate cele trei acorduri se află pe rolul Tribunalului București. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Untura de urs fortifică organismul și vindecă multe afecțiuni
14/05/2025 21:37

  Untura de urs este un produs de culoare albă, cu o usoară tentă gălbuie. Se prezintă sub formă lichidă la temperatura de 27-30 grade Celsius si ca o compozitie solid ...

Sprijin financiar de 15.000 lei pentru cuplurile cu infertilitate. Program național în dezbatere
14/05/2025 12:19

Cuplurile care se confruntă cu probleme de infertilitate si isi doresc un copil pot beneficia de sprijin financiar de la stat, printr-un nou program national aflat in prezent in dezbatere publică. Potrivit pr ...

Șeful Secției de Neurochirurgie de la „Bagdasar-Arseni” şi managerul Institutului de Neurologie, sub control judiciar pentru mită
14/05/2025 12:08

 Radu-Mircea Gorgan, seful Sectiei de Neurochirurgie din Spitalul Clinic de Urgenţă „Bagdasar-Arseni”, si Corneliu Toader, manager al Institutului Naţional de Neurologie şi Boli Neurov ...

Criza medicamentelor generice se adâncește. Producătorii avertizează asupra impactului creșterii euro și cer măsuri urgente
14/05/2025 11:30

Criza medicamentelor generice din Romania, nerezolvată de ani de zile de autorităti, riscă să se agraveze in perioada următoare, pe fondul cresterii cursului valutar euro/leu. Producătorii trag un nou sem ...

Semnal de alarmă! Peste 60% dintre români suferă de afecțiuni gingivale
14/05/2025 11:09

Colegiul Medicilor Stomatologi din Romania (CMSR) trage un semnal de alarmă cu privire la starea precară a sănătătii orale in randul populatiei. Potrivit celui mai recent studiu national realizat de CMSR i ...

 România, locul al doilea în Uniunea Europeană la mortalitatea prin cancer ovarian
14/05/2025 09:51

Cancerul ovarian este, in continuare, una dintre cele mai tăcute si agresive boli oncologice care afectează femeile. Desi medicina a avansat spectaculos, această formă de cancer ginecologic rămane greu d ...

Alimentul care nu trebuie să lipsească din bucătăria ta: Previne atacul de cord, reglează tensiunea și scade glicemia
14/05/2025 06:38

Lintea, aliment de bază in multe diete, ajută la prevenirea atacului de cord, sustine medicul endocrinolog Francisco Rosero. El recomandă consumul zilnic de leguminoase pentru trei beneficii esentiale: imbun ...

Celulita, boala care duce la izolare socială
13/05/2025 15:50

Într-o lume care valorizează aparenta mai presus de structură, celulita a fost ani de zile redusă la un detaliu cosmetic neglijabil sau ironizat. În realitate, insă, celulita este o afectiune cr ...

Românii vor putea efectua apeluri video către 112. De când va fi disponibilă funcția?
13/05/2025 15:03

 Romanii vor putea efectua apeluri video către 112. De cand va fi disponibilă functia? Serviciul de Telecomunicaţii Speciale lucrează la o nouă aplicaţie Apel 112 care va avea opţiuni suplimentare. ...

Care sunt primele semne de diabet, boală ce afectează 11% dintre români
12/05/2025 11:36

 Sete intensă, urinări frecvente si oboseală neobisnuită pot fi primele semne ale diabetului, afectiunea care perturbă metabolismul zahărului in organism. Cu cat sunt observate mai devreme, cu atat r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei