Anunțul Kensigton Comminication vine în urma unei investigații a jurnaliștilor de la snoop.ro, care susțin că o parte din campania electorală pentru alegerile prezidențiale din 2024 a lui Călin Georgescu pe TikTok ar fi fost plătită de Partidul Național Liberal (PNL).
Este vorba despre campania #EchilibrușiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok. Inspectorii fiscului (ANAF) ar fi aflat că banii pentru campania „Echilibru și Verticalitate” au venit de la PNL, mai exact de la firma Kensington Communication, care face servicii de marketing politic, și care a mai făcut campanii online pentru liberali, susțin jurnaliștii de la snoop.ro.
Campania, care inițial trebuia să se desfășoare sub hashtagul #echilibrușiseriozitate, trebuia să fie în favoarea lui Nicolae Ciucă și se dorea a fi una de conștientizare civică.
Printr-un mecanism rămas neelucidat, campania dusă prin intermediul influencerilor și al platformei Fame-Up (platformă care vinde campanii pentru rețelele de socializare) s-a transformat într-una favorabilă lui Călin Georgescu, cu hashtagul #echilibrușiveriticalitate.
După apariția investigației snoop.ro, Kensington Communication a transmis un comunicat de presă în care a adus lămuriri suplimentare:
- „Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice.
- Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu. Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare. Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate.
- Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate.
- Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun.”, a transmis Kensington Communication.
Într-un document întocmit de Ministerul Afacerilor Interne(MAI) și desecretizat de Consiliul Superior de Apărare al Țării (CSAT) se afirmă că această campanie este „identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federația Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia chiar înainte de invazie.
Adauga comentariul tau