Sistemul de Garanție-Returnare este tot mai ușor de adoptat pentru micii comercianți - RetuRO anunță noi îmbunătățiri

Dimensiune font:

| 13-11-2024 09:00

Sistemul de Garanție-Returnare este tot mai ușor de adoptat pentru micii comercianți - RetuRO anunță noi îmbunătățiri

Luna aceasta se împlinește un an de când Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a devenit parte din viața noastră. Lansat pe 30 noiembrie 2023, SGR s-a dovedit un instrument important pentru un viitor mai bun și schimbarea obiceiurilor de consum, încurajând responsabilitatea față de mediu pentru fiecare dintre noi.


Sistemul de Garanție-Returnare este o premieră pentru România, iar pentru provocările întâmpinate în faza inițială, inerente unui program de o asemenea complexitate și anvergură, s-au căutat permanent soluții prin colaborare între toți actorii implicați. Încă de la început, RetuRO, administratorul sistemului, a susținut un dialog direct și constant cu toate părțile implicate pentru a le înțelege nevoile și a găsi împreună soluții eficiente care să facă sistemul deopotrivă ușor de utilizat de către consumatori și simplu de adoptat de către comercianți.


În ceea ce privește comercianții, aceștia sunt o verigă cheie în sistem, întrucât reprezintă liantul între SGR și consumatori. În efortul de a susține adoptarea sistemului de către comercianți, RetuRO le-a oferit constant sprijin personalizat, a organizat periodic întâlniri cu aceștia, oferindu-le ocazia să adreseze întrebări și să împărtășească dificultățile întâmpinate, și a demarat o amplă campanie de informare pentru a prezenta pașii necesari pentru înscrierea în sistem. De asemenea, RetuRO a adus îmbunătățiri permanente sistemului, adaptând fluxurile operaționale și simplificând procedurile în aspecte cheie.


Un exemplu în acest sens îl reprezintă adaptarea frecvenței și a modalității de preluare a ambalajelor colectate, astfel încât ele să nu devină o povară pentru operatorii din HoReCa și micii comercianți, care au semnalat adesea lipsa spațiului de depozitare. Astfel, începând cu cea de-a doua comandă de ridicare a ambalajelor SGR, ele sunt preluate de către transportatorii RetuRO în maximum 2 zile. La prima comandă sunt necesare 7 zile pentru a putea adăuga adresa magazinului pe ruta transportatorilor. Prin îmbunătățirea timpilor de ridicarea sacilor cu ambalaje de la comercianți, punctele de returnare pot funcționa fără întreruperi cauzate de lipsa spațiului de depozitare.


O altă veste bună este aceea că, în curand, sacii necesari colectării vor fi oferiți gratuit comercianților și operatorilor HoReCa, fără a mai fi facturați de către Administratorul SGR, conform noii metodologii de calcul publicate pentru calculul tarifului de gestionare. Această măsură vine ca un real avantaj pentru micii comercianți, întrucât ei sunt mai predispuși să resimtă presiunea costurilor operaționale. Aceștia nu vor mai trebui să aloce resurse pentru achiziționarea sacilor SGR, ceea ce le va permite să-și concentreze bugetele pe alte nevoi importante pentru afacerea lor. Practic, devine mult mai simplu și accesibil pentru aceștia să intre în Hora Reciclării, ceea ce poate crește în mod semnificativ numărul punctelor de colectare disponibile pentru consumatori.


Rolul comercianților în SGR și principalele beneficii


Indiferent de dimensiunea afacerii, comercianții joacă un rol esențial în funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare, întrucât fiecare ambalaj colectat este un pas înainte spre un mediu mai curat. Restaurantele, cafenelele, magazinele de cartier și micii retaileri devin, astfel, parteneri activi în eforturile de a reduce cantitatea de deșeuri din natură.
Cu mai multe puncte de colectare în rețea, se reduce aglomerația și timpul de așteptare în fiecare punct de colectare, iar asta înseamnă o experiență mai plăcută atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți. 
Înscrierea în SGR și organizarea unui punct de colectare poate însemna pentru micii comercianți și o oportunitate de a atrage noi clienți, care caută soluții simple, în proximitatea casei, pentru a returna ambalajele SGR, și implicit o creștere a vânzărilor, ajutând afacerea să prospere.

Înscrierea în SGR, o obligație legală


Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând produse ambalate în recipiente precum sticle de plastic, doze de aluminiu sau ambalaje din sticlă care fac parte din Sistemul de Garanție-Returnare sunt obligați să se înregistreze pe platformă, să semneze contractul cu administratorul sistemuluiși să colecteze ambalajele returnate de către consumatori. Măsura vizează atât marii retaileri,cât și micii comercianți, în timp ce reprezentanții HoReCa trebuie să colecteze ambalajele SGR ale produselor consumate în unitatea lor.

Calea spre o țară mai curată


Pornit de la zero, în doar 10 luni de la lansare, SGR a înregistrat o performanță impresionantă – românii au returnat peste 2,3 miliarde de ambalaje, cu volume în creștere de la o lună la alta. Zilnic, zeci de milioane de ambalaje sunt recuperate prin SGR și trimise spre cele 7 centre regionale RetuRO de numărare și sortare din țară, cu scopul de a fi pregătite pentru reciclare. Astăzi, SGR este un element central al politicii de mediu din România, cu impact semnificativ în reducerea deșeurilor de ambalaje și îmbunătățirea calității mediului.
Trebuie avut în vedere că implementarea unui nou sistem, așa cum este SGR, are nevoie de timp pentru a intra pe un făgaș normal. Este important să privim evoluția pe termen lung și să recunoaștem că schimbările durabile necesită timp și efort, sprijinul și implicarea tuturor.
 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

14:33

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cardinalul Robert Francis Prevost, ales al 267-lea Pontif al Bisericii Catolice
09/05/2025 16:46

  Leon al XIV-lea este noul Papă. Vine din Statele Unite, dar are o profundă legătură cu America Latină. Robert Francis Prevost, in varstă de 69 de ani, s-a născut la Chicago din părinti cu o ...

2.100.000 pensionari vor pierde 1.350 lei la pensie. Care e motivul? Ce pensii au aceștia?
09/05/2025 12:49

 Pensionarii vor lua bonsuuri la pensie pană la final de an. Există pensionari care nu iua bani pe cardul de energie, pe cardul de alimente si nici bonusul din decembrie. Avem pragul de pensie de la care ...

Piedone a pus sigiliu pe abatorul din Popești Leordeni: „Ce fierb aici? Morți? Aici e crematoriu!”
09/05/2025 05:56

Presedintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a dispus inchiderea unui abator situat in Popesti-Leordeni, pe Soseaua Oltenitei nr. 220, in urma controlului efectuat, marti, in care a descoperit că operatorul ec ...

Avertisment de la guvern: Pensiile nu vor mai putea fi plătite. În ce scenariu se întâmplă asta?
06/05/2025 15:00

 Instabilitatea politică majoră care ar putea fi generată de alegerile prezidentiale poate duce la imposibilitatea de a mai plăti pensiile. Anuntul vine de la cel mai inalt nivel. Care sunt cei mai &bd ...

Programul Casa Verde Fotovoltaice ajunge și la oamenii simpli, fără competențe digitale. Schimbarea anunțată îi vizează și pe cei care și-au pus panouri din banii lor
01/05/2025 05:12

Ministrul Mediului a anuntat o schimbare majoră pentru programul Casa Verde Fotovoltaice, prin care romanii reusesc să-si pună panouri pe case, cu bani de la stat. Mircea Fechet a transmis că schema de ajut ...

România nu trebuie să se lase surprinsă de un eventual blackout. Raed Arafat vine cu recomandări: Încurajăm populația să fie pregătită
30/04/2025 05:48

Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgentă (DSU), a transmis un mesaj categoric pentru toti cetătenii: orice roman ar trebui să aibă pregătit acasă un kit de urgentă, care să ii asigu ...

 Soluția găsită de RetuRO pentru satele unde ambalajele nu sunt preluate. Proiectul pilot e inspirat din Ungaria
30/04/2025 05:44

Returnarea ambalajelor merge perfect la oraş. La sate, insă, se impiedică de refuzul unor comercianţi de a prelua PET-urile, din lipsă de spaţiu. Pentru a imbunătăti situatia, administratorii sistemului ...

Topul băncilor din România care oferă credite pentru pensionari. Cum se calculează suma maximă și perioada de rambursare
29/04/2025 11:46

Piata bancară din Romania oferă optiuni limitate de creditare pensionarilor, care sunt nevoiti să apeleze la institutii financiare nebancare (IFN) pentru a se finanta. Aceasta pentru că majoritatea băncilo ...

Mai puține zile libere legale de anul viitor? Proiect de lege aflat în dezbatere în Parlament
26/04/2025 18:30

Vom avea mai putine zile libere in 2026? Romanii ar putea avea parte de mai putine zile libere legale incepand cu anul 2026, dacă un nou proiect de lege aflat in dezbatere in Parlament va fi adoptat. Potrivit ...

Pensiile, întârziate în luna mai. Ce trebuie să știe seniorii despre veniturile de luna aceasta
22/04/2025 07:26

In luna mai, seniorii care isi primesc pensiile prin Posta Romană vor trebui să aibă mai multă răbdare. Casa Natională de Pensii a anuntat că livrarea pensiilor prin postă va incepe mai tarziu decat de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei