UN MILION DE STELE

Dimensiune font:

| 16-11-2021 13:35

 Duminică, 14 noiembrie 2021, începând cu ora 19:00, la Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină” din Iași a avut loc acțiunea de solidaritate „Un milion de stele” organizată de Asociația Centrul Diecezan Caritas Iași.

Un milion de stele este o inițiativă Caritas ce se desfășoară în mai multe țări europene în fiecare an înainte de Crăciun. În timpul evenimentului, se aprind candele în spații publice, piațete, fiecare lumânare reprezentând un simbol de solidaritate pentru o persoană aflată în nevoie.

Asociația Centrul Diecezan Caritas Iași desfășoară această acțiune din anul 2007. De-a lungul timpului, a avut loc în mai multe locații: Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, Ansamblul Urbanistic Palas (în zona patinoarului), de câțiva ani organizându-se la Catedrala Romano-Catolică „Sfânta Fecioară Maria, Regină”.

Anul acesta, ziua pe care am ales-o pentru organizarea evenimentului coincide cu Ziua Mondială a Săracilor. Această decizie nu a fost întâmplătoare, fiind  două evenimente cu impact deosebit asupra comunității: sensibilizare și ajutorarea celor care trăiesc în sărăcie, a celor marginalizați social, singuri sau bolnavi, mai ales în contextual pandemiei, care lasă un profund sentiment de durere, suferință și neputinţă.

Ziua Mondială a Săracilor a fost stabilită de Papa Francisc în a 33-a Duminică de peste an, prin Scrisoarea Apostolică Misericordia et Misera (2016), fiind sărbătorită prima dată în 2017. Este o acțiune care ne îndeamnă să ne deschidem inimile spre cei aflați în nevoie, mesajul de anul acesta din partea Sfântului Părinte fiind: Pe săraci îi aveţi totdeauna cu voi şi, oricând voiţi, puteţi să le faceţi bine” (Mc 14,7).

Simbolul lumânărilor pe care le-am aprins în forma siglei Caritas, ca semn al credinței și al speranței ce ne unesc în misiunea pe care o avem, au devenit darul cel mai frumos și profund pe care l-am putut face în aceste timpuri de grea încercare. Lumina candelelor este asociată cu iubirea față de aproape și totodată cu aprinderea unei speranţe pentru o viaţă mai bună.

În cadrul acțiunii, ne-am simțit binecuvântați la auzul cuvintelor rostite de Excelența Sa Iosif Păuleț, Episcop de Iași, Părintele Iosif Iacob, directorul asociației noastre și invitații: doamna doctor Păuleț Anda – medic primar medicină de urgență, Unitatea de Primire Urgențe a Spitalului Clinic „Sf. Spiridon Iași și domnul Flandorfer Eduard – Inginer la CFR Iași. Cuvintele lor ne-au îndemnat să fim mai uniți în comunitatea din care facem parte și să arătăm mai mult interes și implicare față de nevoile celor din jur, să prețuim viața, să avem speranță și credință, mai ales în mai ales în contextul pandemiei, care lasă un profund sentiment de durere, suferință și neputinţă, provocând schimbări drastice în viețile tuturor.

Ce poate fi mai frumos şi aducător de fericire decât a mulţumi Domnului pentru toți cei care au ales să se dedice aproapelui, pentru bucuria mărturiei de credinţă oferită şi primită în vieţile noastre.

Mulțumim tuturor purtătorilor de lumină, voluntarilor și întregii echipe Caritas, colegei noastre Ernestine Tiba care a moderat evenimentul, tuturor colaboratorilor și partenerilor media: Ercis Fm, Ercis Media, Apollonia Tv, Ziarul De Iași, Evenimentul Regional al Moldovei, Iași Tv Life.

Aducem mulțumiri deosebite Episcopiei Romano-Catolice de Iași, parohiilor romano-catolice din dieceză, părinților parohi și vicari, precum și comunităților implicate, pentru atenția sporită acordată acțiunilor noastre și pentru susținerea permenentă a cauzelor nobile.

La expoziția de obiecte realizate manual de voluntarii și personalul de la Centrul de Resurse pentru Copii și Tineri „Don Bosco” din Iași și Centrul de Resurse pentru Familii și cu ajutorul donațiilor oamenilor de bine, am reușit să colectăm suma de 11.787 lei. Fiecare donație va aduce zâmbete copiilor și familiilor care se află în diferite forme de dificultate.

Mulțumim de asemenea artiștilor noștri și copiilor beneficiari ai Centrului „Don Bosco ce au susținut un recital de muzică cu adevărat emoționant. Talentul și dăruirea lor ne-au încălzit sufletele, iar micuții ne-au demonstrat că prin educație, iubire și susținere continuă se dezvoltă încrederea și se clădesc caractere frumoase.

Campania de solidaritate față de cei aflați în nevoie s-a organizat în această perioadă și în alte parohii din regiunea Moldovei, iar fondurile strânse (15.036 lei) vor fi direcționate către vârstnicii care beneficiază de servicii sociale și socio-medicale în cadrul Centrelor de Îngrijire la Domiciliu:

-          Iași - Iugani: „Parohia Sfânta Fecioară Maria, Regină”, Hălăucești: „Parohia Nașterea Sfintei Fecioare Maria”, Oțeleni: „Parohia Sfânta Ana”, Butea: Biserica Romano-Catolică Preasfânta Treime

-          Bacău - Faraoani: „Parohia Sfântul Anton de Padova”, Valea Mare „Parohia Sfântul Mihail” Pîrgărești: „Parohia Sfântul Mihail”

-          Neamț - Tămășeni „Parohia Sfânta Fecioară Maria, Regina”, Săbăoani: „Parohia Sfântul Mihail

-          Suceava - „Parohia Sfântul Ioan Nepomuk”

-          Vaslui -  Huși: „Parohia Sfântul Anton de Padova” și  „Biserica Nașterea Sfintei Fecioare Maria”.

Reușita activităților asociației noastre depinde în mare măsură și de lucrarea pe care pastorii comunităților o fac și de asumarea misiunii caritative pentru sprijinirea fraților noștri în nevoi. Le mulțumim lor pentru sufletul și interesul cu care au venit în sprijinul evenimentelor organizate de colegii din echipele de îngrijire care au marea responsabilitate de a-i sluji pe vârstnici, de a promova crezul și convingerile lor pentru fapte și acțiuni în spiritul carității.

 

Am reușit să aprindem Un milion de stele pentru cei nevoiași.

Mulțumim tuturor!

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Ponta, previziuni sumbre despre rezultatul alegerilor prezidențiale: „Doamne ferește, numai când spun asta! Nu avem bani pentru salarii, pensii”
14/05/2025 06:43

Fostul candidat la alegerile prezidenţiale, Victor Ponta, sustine că, indiferent de cine va castiga alegerile prezidentiale, Romania va trece printr-o perioadă grea din punct de vedere economic. „De luni, ...

40% din adolescenți nu vor să urmeze studii liceale. Motivele din spatele trendului îngrijorător
13/05/2025 06:07

Patru din zece elevi de gimnaziu consideră liceul inutil, neatractiv sau prea costisitor si se declară dezinteresati să urmeze astfel de studii. Este vorba, preponderent, de elevi din mediul rural, nevoiti ...

Cardinalul Robert Francis Prevost, ales al 267-lea Pontif al Bisericii Catolice
09/05/2025 16:46

  Leon al XIV-lea este noul Papă. Vine din Statele Unite, dar are o profundă legătură cu America Latină. Robert Francis Prevost, in varstă de 69 de ani, s-a născut la Chicago din părinti cu o ...

2.100.000 pensionari vor pierde 1.350 lei la pensie. Care e motivul? Ce pensii au aceștia?
09/05/2025 12:49

 Pensionarii vor lua bonsuuri la pensie pană la final de an. Există pensionari care nu iua bani pe cardul de energie, pe cardul de alimente si nici bonusul din decembrie. Avem pragul de pensie de la care ...

Piedone a pus sigiliu pe abatorul din Popești Leordeni: „Ce fierb aici? Morți? Aici e crematoriu!”
09/05/2025 05:56

Presedintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a dispus inchiderea unui abator situat in Popesti-Leordeni, pe Soseaua Oltenitei nr. 220, in urma controlului efectuat, marti, in care a descoperit că operatorul ec ...

Avertisment de la guvern: Pensiile nu vor mai putea fi plătite. În ce scenariu se întâmplă asta?
06/05/2025 15:00

 Instabilitatea politică majoră care ar putea fi generată de alegerile prezidentiale poate duce la imposibilitatea de a mai plăti pensiile. Anuntul vine de la cel mai inalt nivel. Care sunt cei mai &bd ...

Programul Casa Verde Fotovoltaice ajunge și la oamenii simpli, fără competențe digitale. Schimbarea anunțată îi vizează și pe cei care și-au pus panouri din banii lor
01/05/2025 05:12

Ministrul Mediului a anuntat o schimbare majoră pentru programul Casa Verde Fotovoltaice, prin care romanii reusesc să-si pună panouri pe case, cu bani de la stat. Mircea Fechet a transmis că schema de ajut ...

România nu trebuie să se lase surprinsă de un eventual blackout. Raed Arafat vine cu recomandări: Încurajăm populația să fie pregătită
30/04/2025 05:48

Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgentă (DSU), a transmis un mesaj categoric pentru toti cetătenii: orice roman ar trebui să aibă pregătit acasă un kit de urgentă, care să ii asigu ...

 Soluția găsită de RetuRO pentru satele unde ambalajele nu sunt preluate. Proiectul pilot e inspirat din Ungaria
30/04/2025 05:44

Returnarea ambalajelor merge perfect la oraş. La sate, insă, se impiedică de refuzul unor comercianţi de a prelua PET-urile, din lipsă de spaţiu. Pentru a imbunătăti situatia, administratorii sistemului ...

Topul băncilor din România care oferă credite pentru pensionari. Cum se calculează suma maximă și perioada de rambursare
29/04/2025 11:46

Piata bancară din Romania oferă optiuni limitate de creditare pensionarilor, care sunt nevoiti să apeleze la institutii financiare nebancare (IFN) pentru a se finanta. Aceasta pentru că majoritatea băncilo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei