Care este diferența dintre un laptop și un ultrabook?

Dimensiune font:

| 21-01-2025 17:05

Laptopurile sunt dispozitive care se bucură astăzi de foarte mult succes și de multă popularitate, așa că informațiile pentru alegerea unui astfel dispozitiv sunt mereu de foarte mare ajutor.

Adesea, persoanele care își propun achiziționarea unui astfel de dispozitiv își pun diferite întrebări, deoarece își doresc să facă o alegere cât mai bună.

O întrebare comună este următoarea: care este diferența dintre un laptop și un ultrabook? Știm că foarte multe persoane se întreabă asta, așa că ne-am propus să le oferim răspunsul, dar și alte date utile care îi pot ajuta să facă o alegere bună.

Laptop sau ultrabook?

Înainte de toate, trebuie să stabilim cât se poate de clar un lucru important: ce este un laptop? Acesta este un dispozitiv care se face remarcat datorită caracterului său portabil, oferind avantaje importante, așa cum este versatilitatea.

Laptopurile pot înlocui cu succes sistemele desktop, existând modele care mai de care mai performante, așa că nu degeaba se bucură de atât de mult succes.

Aceste dispozitive sunt foarte apreciate de către utilizatorii care își doresc nu numai performanță, optând pentru cele mai bune laptopuri, ci și flexibilitate.

Încă de la bun început, trebuie să spunem că atât laptopurile cât și ultrabook-urile sunt același lucru prin definiție, iar asta deoarece ultrabook-urile sunt, la rândul lor, tot laptopuri.

Cu toate acestea, ultrabook-urile au o semnificație aparate și, chiar dacă definiția ne spune cu totul altceva, reușesc să se diferențieze de clasicele laptopuri.

1. Caracteristicile unui laptop

Pentru a înțelege cu ce este diferit un laptop clasic de un ultrabook, trebuie să avem în vedere principalele caracteristici ale acestor dispozitive. Să începem cu laptopurile!

Acestea sunt mai grele și mai voluminoase, în comparație cu ultrabook-urile, iar din punct de vedere al performanțelor există modele de toate tipurile, atât ieftine și slab configurate, cât și performante, cu componente de ultimă generație.

Autonomia lor este medie și sunt realizate, în cea mai mare măsură, din materiale mai slab calitative. Încântă însă din punct de vedere al prețurilor, acestea fiind mai accesibile.

2. Caracteristicile unui ultrabook

În ceea ce privește ultrabook-urile, trebuie să precizăm faptul că acest termen a fost folosit pentru prima oară de către Intel.

Aceștia descriau astfel o categorie specială de laptopuri care se făceau remarcate prin performanțele lor foarte înalte.

Ultrabook-urile au caracteristici speciale, prin care pot fi deosebite cu ușurință de clasicele laptopuri.

Mai precis, ultrabook-urile sunt mult mai portabile, acestea fiind destul de subțiri și având o greutate foarte redusă. Pot fi luate cu ușurință într-o geantă, fără ca greutatea lor să fie resimțită prea rapid.

De asemenea, ultrabook-urile încântă și la capitolul autonomie! Atât timp cât vei alege un ultrabook de top, autonomia va depăși cu ușurință 10 ore de utilizare continuă, ceea ce reprezintă o caracteristică foarte importantă.

Un alt detaliu important de precizat este și faptul că ultrabook-urile sunt realizate din materiale premium, precum este aluminiul, așa că au o durabilitate mult mai bună și totodată ele încântă mai ales din punct de vedere al designului.

Desigur, ultrabook-urile nu dezamăgesc nici la capitolul performanțe, acestea fiind dotate cu componente foarte performante, așa că fac față cu brio cerințelor utilizatorilor obișnuiți și nu numai.

3. Care este cea mai bună alegere?

După cum ai putut vedea, chiar dacă laptopurile și ultrabook-urile sunt același tip de dispozitiv, ele sunt totuși diferite dacă analizăm cu atenție caracteristicile speciale.

Înainte de a spune care este alegerea ideală, trebuie să știi că acest termen este cât se poate de subiectiv. Prin urmare, dacă ești în fața acestei alegeri, va trebui să te gândești la modul în care vei utiliza dispozitivul pe care vrei să îl cumperi.

În cazul în care ai nevoie de un dispozitiv pentru divertisment, pe care îl vei folosi în mod special pentru socializare și relaxare, atunci poți alege un laptop oarecare, deoarece sigur se va ridica la nivelul așteptărilor tale.

Dar poate că ești un utilizator experimentat, care urmează să folosească laptopul pentru a munci, utilizând software avansat, care necesită componente performante. Pentru persoanele care își propun să utilizeze acest dispozitiv la capacitate maximă, un ultrabook este mai mult decât recomandat.

Desigur, prețul său va fi mai mare, însă dată fiind durabilitatea sa extinsă, putem spune că este o investiție pe termen lung ce va fi recuperată destul de rapid.

Pentru a putea face alegerea potrivită pentru tine, va trebui să pui pe foaie atât nevoile pe care le ai, cât și avantajele și dezavantajele pe care fiecare dispozitiv în parte le oferă.

Atât timp cât vei face asta, indiferent că vei opta pentru un laptop simplu sau pentru un ultrabook, vei putea face o alegere de care te vei bucura la fiecare utilizare, așa că sigur vei fi recunoscător pentru acest sfat și mai ales pentru informațiile prezentate în rândurile anterioare.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
'Copacul lui Robin Hood' a fost tăiat. Cât trebuie să plătească cei doi bărbați care se fac vinovați de actul 'de bravură'
12/05/2025 23:01

 Tribunalul din Newcastle i-a declarat vinovati pe cei doi bărbati care, in toamna anului trecut, au tăiat celebrul „Sycamore Gap Tree” – un paltin vechi de peste 150 de ani, aflat lang ...

Dispar panourile solare din toate gospodăriile și toate instituțiile? Invenția unor japonezi ar putea reprezenta finalul pentru energia produsă de panouri
11/05/2025 18:17

Panourile solare ar putea să devină istorie, gratie unei noi inventii dezvoltate de o echipă de la Universitatea din Tokyo. Tinerii au venit cu un nou tip de celule fotovoltaice, care functionează in baza u ...

Trucul simplu prin care castraveții rămân proaspeți mai mult timp. Lângă ce să-i depozitezi?
10/05/2025 22:10

 Păstrarea alimentelor proaspete cat mai mult timp posibil poate fi uneori un cosmar, mai ales cand nu stii care sunt cele mai bune metode de a le prelungi durata de valabilitate. Expertii in alimentatie ...

Avertisment Google pentru utilizatorii Gmail: Dacă vezi acest mesaj, e un atac
09/05/2025 22:34

 Google a confirmat un nou atac indreptat impotriva utilizatorilor Gmail – un alt caz de inginerie socială ingenioasă care exploatează vulnerabilitătile platformei. Scopul atacului este acelasi: ...

Buletinul care face tot: pașaport, card de sănătate și cheie digitală, totul într-un singur document
09/05/2025 22:29

 Cartea de identitate electronică (CEI) devine realitate in marile orase din Romania. Lansată oficial in martie 2025 si implementată prioritar in Bucuresti si Cluj, CEI promite să reducă birocratia, s ...

Înlocuiește inteligența artificială scrisul studenților? Ce spune un profesor care consideră ChatGPT un aliat, nu un dușman
08/05/2025 05:43

Un val de ingrijorare străbate campusurile universitare din intreaga lume: inteligenta artificială ar putea transforma radical felul in care studentii scriu, invată si sunt evaluati. Potrivit unui studiu pub ...

Windows 11 își schimbă fața. Apar și funcții AI care transformă complet experiența de lucru
07/05/2025 20:46

 Microsoft pregăteste una dintre cele mai mari actualizări pentru Windows 11, iar transformările nu sunt doar de fatadă. Noul update aduce un meniu Start complet redesenat, optimizat pentru ecranele de ...

Tot mai multe apeluri ciudate? Iată de ce se întâmplă și cum te poți proteja
05/05/2025 14:56

  Apelurile mute: ce sunt, de ce apar si cum te poti proteja Apelurile mute sunt apeluri telefonice in care, la răspuns, nu se aude nimic sau doar un zgomot de fond, fără ca cineva să vorbească. Des ...

Lista neagră cu telefoanele pe care WhatsApp nu va mai funcționa din 5 mai. Motivul pentru care aplicația va ignora aceste modele
03/05/2025 13:17

 Începand din 5 mai 2025, aplicatia de mesagerie WhatsApp nu va mai functiona pe o serie de telefoane, deci utilizatorii vor pierde accesul la ea. Cele mai afectate sunt produsele iPhone. Este vorba ...

Oamenii de știință au creat o companie cu angajați dotați doar cu inteligență artificială: rezultatul a fost amuzant
02/05/2025 07:12

Angajatii AI nu au reusit cel mai adesea să isi indeplinească sarcinile de serviciu. Unii oameni se tem că inteligenta artificială (AI) va prelua toate locurile de muncă in viitor, privandu-ne de castigur ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei