Rusia extinde moda avioanelor militare „învelite” cu anvelope auto. Care este scopul acestei mișcări
Dimensiune font:
Pe rețelele sociale au apărut noi imagini cu avioane militare rusești acoperite cu cauciucuri de mașină, o improvizație cel puțin neobișnuită, al cărei scop nu este complet elucidat. Experții au venit cu mai multe ipoteze, numitorul comun fiind acela că anvelopele care acoperă aripile și fuzelajul avioanelor au rolul de a proteja aparatele de zbor. Întrebarea care rămâne este dacă soluția aplicată de ruși vădește ingeniozitate sau mai degrabă disperare.
Un bombardier rusesc Su-34 cu aripile și fuzelajul acoperite cu anvelope auto, pe un aerodrom în Rusia, a apărut ieri pe rețelele rusești, imaginea fiind preluată apoi și de canalele media ucrainene și occidentale care relatează despre războiul din Ucraina.
Insolita apariție vine la doar câteva zile după primele fotografii realizate din satelit care au dezvăluit că rușii și-au camuflat bombardiele strategice Tu-95 și Tu-160, capabile să poarte încărcături nucleare, sub un strat de anvelope auto.
Prima explicație apărută a fost aceea că anvelopele au rolul de a proteja fizic avioanele împotriva loviturilor dronelor ucrainene. Și asta pentru că imaginile au venit fix după ce mai multe avioane militare rusești de transport Il-76 au fost distruse sau avariate într-un atac cu drone care a avut loc la bază militară aeriană de la Pskov, situată la 700 de kilometri de granița cu Ucraina, o lovitură grea suferită de aviația rusă.
O astfel de soluție ar avea însă cel puțin un dezavantaj major: cauciucurile de mașină sunt inflamabile, așa că, în cazul unei explozii provocate de o dronă, ar ajuta mai degrabă la răspândirea focului decît la protejarea avionului pe care au fost așezate.
Semnătura în infraroșu
O altă explicație adusă în discuție de publicația The Drive ar fi că avioanele sunt acoperite cu anvelope cu scopul de a „sparge” semnătura în infraroșu a acestor aeronave, pentru a deruta rachetele de croazieră care folosesc potrivirea imaginilor pentru țintire. Această tehnică este denumită DSMAC (Digital Scene Matching Area Correlator) sau ATR (Automated Target Recognition), atunci când este utilizată în cazul rachetelor de croazieră.
Un oficial ucrainean care a stat de vorbă cu sursa menționată a confirmat că rachetele Neptune fabricate de Ucraina folosesc un sistem de ghidare GPS dezvoltat la nivel local pentru a aduce racheta într-o locație prestabilită. Racheta folosește apoi un detector de imagini în infraroșu pentru a căuta și a se fixa pe țintă pe baza unei imagini preîncărcate.
Dacă rachetele care utilizează această formă de ghidare nu pot potrivi ținta cu imaginea încărcată în memoria lor, ele vor abandona atacul. „Spargerea” siluetei în infraroșu a țintei este deci o modalitate de a împiedica rachetele să-și atingă ținta, ceea ce dă sens improvizației cu anvelope la care au recurs rușii.
Metoda are însă și alte dezavantaje, nu numai acela că anvelopele sunt inflamabile: consumă timp. Cauciucurile trebuie îndepărtate înainte ca avioanele rusești să plece în misiune și trebui puse la loc când revin pe aerodrom.
Având în vedere că flota de bombardiere strategice a Rusiei este o resursă limitată, se pare că avantajele aduse de această improvizație cântăresc mai greu decât dezavantajele.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau