Schimbare majoră pentru actele de identitate ale românilor. Ce se întâmplă cu certificatele de naștere, de căsătorie și de deces din anul 2024
Dimensiune font:
Începând cu data de 24 septembrie 2024, actele de identitate ale românilor vor putea fi eliberate digital în întreaga țară. Cătălin Giulescu de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a anunțat care sunt județele în care măsura a intrat deja în vigoare. Mai mult decât atât, a explicat și ce se va întâmpla cu certificatele de naștere, de deces și de căsătorie.
În prezent, singurele județe unde procesul digital a fost deja aportat sunt:
- Ilfov;
- Cluj;
- Constanța;
- Hunedoara;
- Ialomița;
- Iași;
- Sibiu;
- Timiș
Până la finalul anului, reprezentanții Ministerului Afacerilor Interne susțin că va fi posibil ca cetățenii din întreaga țară să beneficieze și de varianta digitală a actelor. Măsura îi va ajuta pe români să aibă mai multă siguranță că nu-și vor mai pierde documentele de o maximă importanță.
Actele de identitate în format digital nu pot fi printate
Cătălin Giulescu de la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a transmis că încă de pe data de 18 aprilie a început procesul prin care actele de identitate sunt digitalizate. Documentele vor fi securizate, cum sunt și cele clasice, dar nu vor putea fi printate deoarece își vor pierde valoarea.
„Aplicabilitatea reală este că pe de o parte vorbim despre hârtie securizată, pentru că suntem obișnuiți să utilizăm hârtia. În județul Ilfov am început de pe data de 18 emiterea acestor certificate în format nou și marea majoritate a cetățenilor le solicită pe hârtie, cu toate că avem opțiunea și digitală.
Trebuie să înțelegem că cele de pe hârtie au o serie specială, hârtia e înseriată, iar certificatul are o altă serie. Certificatul digital are același design, cu aceleași elemente de securitate, este generat automat de către sistemul informativ și este semnat cu un sigiliu cu semnătură calificată și îl primim la adresa de poștă electronică.
Acestea permit utilizarea în paralel. Sunt niște elemente istorice pe care le avem și vom continua să le utilizăm 4-5 ani. Am început o campanie de informare a autorităților publice, certificatul digital poate fi utilizat în ecosistem digital. În momentul în care l-am printat, certificatul digital își pierde valoarea juridică”, a spus Cătălin Giulescu.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau