ANVELOPE de iarnă 2020: Tot ce trebuie să știi

Dimensiune font:

| 03-11-2020 21:29

 Vremea rece se face simțită tot mai pregnant în toate regiunile țării, așa că a devenit clar că a sosit momentul potrivit pentru a ne gândi la cauciucuri de iarnă în 2020. Iată tot ce trebuie să știi despre montarea anvelopelor de iarnă.

Este acel moment al anului în care șoferii încep să se gândească la montarea anvelopelor de iarnă, iar cozile la vulcanizări încep să crească de la câteva mașini la ore întregi de așteptare. Nu se recomandă însă să aștepți până la căderea zăpezii pentru a monta anvelopele de iarnă.

 
 

 

Când temperatura scade sub 7 grade Celsius, anvelopele de vară nu mai reușesc să păstreze o aderență adecvată, astfel că este recomandată trecerea la anvelope de iarnă. În sudul țării, acest lucru ar însemna de la începutul lunii noiembrie, dar nu este o regulă.

Nu uitați, montarea anvelopelor de iarnă este obligatorie pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sa polei. Acest lucru este valabil indiferent de perioadă – dacă ninge în iulie, anvelopele de iarnă sunt obligatorii și atunci. Dacă nu respectați această prevedere legală, riscați o amendă deloc mică. În plus, asigurarea ar putea să nu acopere eventualele pagube în cazul unui accident produs pe un drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, atunci când mașina nu are anvelope de iarnă.

Cauciucuri de iarnă 2020: De ce sunt necesare

Anvelopele de iarnă sunt proiectate special pentru performanțe optime în condiții de iarnă. Vorbim atât de compoziția cauciucului, cât și de profilul pneurilor, care asigură o aderență optimă pe zăpadă, gheață și polei. Sub temperatura de 7 grade Celsius, cauciucurile de vară pierd din aderență din cauza materialului, care se întărește sub acțiunea frigului.

Dimpotrivă, anvelopele de iarnă au un cauciuc moale, care își păstrează aderența în condiții de ger. Profilul pneurilor de iarnă au numeroase lamele, dar și un profil mai adânc, care asigură o tracțiune optimă pe zăpadă. Astfel, dacă distanța de frânare pe zăpadă de la 50 km/h este de 28 de metri pentru o mașină dotată cu cauciucuri de iarnă, aceasta crește la 43 de metri atunci când este echipată cu cauciucuri de vară. Trei lungimi de mașină este o diferență enormă în termeni de siguranță rutieră.

Ce trebuie să știi când cumperi anvelope de iarnă?

Nu orice anvelopă de iarnă este pentru oricine. Cei care parcurg distanțe mari pe autostrăzi sau în orașe trebuie să caute cauciucuri de iarnă cu caracteristici optime pe carosabil ud. La fel, cei care călătoresc în zone montane, unde zăpada abundentă este ceva obișnuit, trebuie să cumpere anvelope cu performante optime pe zăpadă și gheață.

Cauciucuri de iarnă 2020

Dacă vrei să economisești bani, cel mai bine este să cumperi vara sanie și iarna car, cum spun bătrânii. Anvelopele de iarnă cele mai ieftine se cumpără primăvara, la final de sezon. Dimpotrivă, după căderea primei zăpezi, cele mai multe cauciucuri de iarnă sunt epuizate sau au prețuri foarte mari. Un motor de comparare a prețurilor te va ajuta să alegi cele mai bune oferte pentru anvelope. Cele mai bune prețuri le vei găsi online.

Cauciucuri de iarnă 2020: Cât de vechi pot fi la cumpărare

Anvelopele de iarnă pe care le cumperi nu vin întotdeauna direct din fabrică. Dacă au fost însă stocate în condiții optime, pot fi considerat ca fiind noi timp de trei ani de la data fabricației. Data de fabricație a anvelopei este marcată codificat, sub forma numărului DOT. Ultimele patru cifre ale numărului DOT reprezintă săptămâna, respectiv anul de fabricație. Astfel o anvelopă a cărei serie DOT se termină în 2620 înseamnă că a fost fabricată între 22 și 28 iunie 2020.

Este recomandat ca anvelopele noi cumpărate să nu fie fabricate cu mai mult de trei ani în urmă. Dacă sunt însă nefolosite și stocate în condiții optime, poți să cumperi fără probleme pneuri până la cinci ani vechime – un discount ar trebui să se aplice în acest caz. Vârsta anvelopei limitează însă durata de viață a acesteia. Asta deoarece, indiferent de uzură, o anvelopă trebuie schimbată cel mai târziu la vârsta de 10 ani, și asta dacă starea ei nu impune schimbarea mai devreme.

Ce reprezintă eticheta UE a anvelopelor

Eticheta UE a anvelopelor cuprinde cele mai importante informații legate de caracteristicile pneurilor. Este obligatorie încă din 2012. Acestea codifică rezistența la rulare (un indicator al consumului de combustibil) și aderența pe drumuri ude (distanța de frânare) în clase de eficiență de la A la G. Cu cât litera este mai la începutul alfabetului, cu atât performanțele sunt mai bune.

În cazul consumului de combustibil, fiecare clasă înseamnă o economie de 0,2 l/100 km față de clasa superioară. În cazul opririi de urgență de la 80 km/h, un cauciuc clasificat cu litera A pentru aderență oprește mașină în circa 28 de metri, în timp ce unul care are litera F pe etichetă are nevoie de 46,5 metri (litera G nu se acordă pentru autoturisme).

În plus, eticheta UE mai specifică nivelul de zgomot produs în timpul rulării de pneurile respective, atât în valoare absolută (decibeli) cât și relativ, pe trei niveluri.

Eticheta UE nu spune totul despre un anumit model de anvelopă, multe alte caracteristici fiind trecute cu vederea. Printre acestea se numără manevrabilitatea pe carosabil acoperit cu zăpadă, distanțele de frânare pe carosabil uscat sau durabilitatea în condiții normale de exploatare.

Care este adâncimea profilului la care trebuie schimbate anvelopele de iarnă

Conform legii, anvelopele nu trebuie să aibă o adâncime a profilului de rulare mai mică de 1,6 milimetri. Totuși, performanțele unei anvelope încep să se degradeze cu mult înainte de a ajunge la acest nivel. În cazul unei anvelope de iarnă, cerințele sunt mult mai drastice decât în cazul anvelopelor de vară. Dacă acestea se recomandă să fie schimbate la o adâncime a profilului de 3 mm, în cazul pneurilor de iarnă se recomandă înlocuirea de la o adâncime de 4 mm.

Măsurarea adâncimii profilului se face folosind un instrument special, care poate fi achiziționat în magazinele de anvelope. Este relevantă măsurarea profilului în zona centrală a benzii de rulare. În cazul în care nu ai la dispoziție un dispozitiv special pentru măsurarea adâncimii profilului, o monedă este la fel de bună. În cazul unei monede de 50 de bani, aceasta nu trebuie să se „scufunde” mai departe de scrisul ”ROMÂNIA” de pe revers.

Cauciucuri de iarnă 2020

Cele mai multe anvelope au, de asemenea, marcaje care anunță uzura completă a acestora. Este vorba de bucăți de cauciuc dur, integrate în profilele longitudinale ale benzii de rulare. Acestea nu vor fi vizibile decât atunci când adâncimea profilului ajunge la limita de 1,6 milimetri.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
 Lando Norris a câștigat cursa Sprint contând pentru Marele Premiu de Formula 1
03/05/2025 21:46

 Lando Norris a castigat cursa Sprint contand pentru Marele Premiu de Formula 1 de la Miami, pilotul britanic al celor de la McLaren fiind urmat de coechipierul Oscar Piastri. Lewis Hamilton a adus un nesp ...

Toate mașinile vor fi supuse noilor reglementări! Șoferii români vor trebui să se conformeze noilor reguli.
02/05/2025 20:01

  Fibra de carbon ar putea fi interzisă in industria auto. UE o consideră substantă periculoasă Uniunea Europeană analizează posibilitatea de a include fibra de carbon pe lista substantelor pericul ...

Viteza extremă: Mașina care a scris istorie în lumea auto
02/05/2025 14:45

  Cea mai rapidă masină din lume: cine detine recordul si cine aspiră la el Titlul de cea mai rapidă masină din lume rămane un simbol al inovatiei tehnologice si al ambitiei fără limite din indus ...

Taxă surpriză pentru toți șoferii – intră în vigoare pe 1 mai!
01/05/2025 13:42

Romanii care merg in Bulgaria cu masina vor plăti mai mult: noile tarife pentru vinietă intră in vigoare de la 1 mai Bulgaria rămane una dintre destinatiile favorite ale romanilor in sezonul estival. Totus ...

Oscar Piastri, pe val – Verstappen laudă progresul impresionant al noului rival din F1
28/04/2025 12:37

 Oscar Piastri este pentru prima dată lider al ierarhiei pilotilor din Formula 1, iar Max Verstappen a vorbit admirativ despre noul său rival din Marele Circ. Multiplul campion mondial spune despre pilot ...

Trei români au murit într-un accident groaznic pe autostrada M1 din Ungaria. Un al patrulea a fost rănit grav VIDEO
27/04/2025 21:54

 Un accident grav a avut loc duminică după-amiază, 27 aprilie, in Ungaria, pe autostrada M1, in directia Győr, in apropierea localitătii Herceghalom, la kilometrul 26, ceea ce a dus la impunerea unor ...

După zeci de ani de așteptare, românii care au depus bani la CEC pentru o Dacie înainte de 1990 vor primi despăgubiri
27/04/2025 11:00

 Romanii care, inainte de 1990, au depus bani la CEC pentru achizitionarea unui autoturism Dacia vor primi despăgubiri după mai bine de trei decenii. Potrivit unui ordin emis de Ministerul Finantelor, fi ...

Foarte mulți șoferi greșesc când fac această manevră! Ce spune Codul Rutier
26/04/2025 12:17

Circulatia pe autostradă necesită cunoasterea regulilor specifice pentru a asigura siguranta tuturor participantilor la trafic. Printre manevrele frecvente făcute pe drumurile rapide se numără depăsirea s ...

O nouă regulă în Codul Rutier 2025! Manevra interzisă pentru toți șoferii
25/04/2025 14:31

O nouă regulă in Codul Rutier 2025! Este vorba despre conducerea pe contrasens, sanctionată drastic prin lege. Manevra este interzisă pentru toti soferii, iar cei care nu respectă legea riscă să rămană ...

Licitația de execuție a autostrăzii Tg Frumos – Lețcani a fost suspendată: a fost depusă o contestație
25/04/2025 14:25

 În ceea ce priveste răspunsurile la clarificări, Strabag spun că CNIR a incălcat o serie de prevederi, respectiv: a modificat sau a adăugat in mod nelegal la documentatie nu a răsp ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei