Experiența utilizatorului (UX) și performanțele SEO ale unui site
Dimensiune font:
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/shr_Xn8S8QU
Utilizatorii și modul în care aceștia interacționează cu site-ul tău sunt la fel de importante precum algoritmi, cuvintele cheie și link-urile. Pentru că reprezintă un subiect destul de important, astăzi îl vom dezbate și noi și vei află ce este UX ( user experience) și de ce este această atât de importantă pentru SEO.
Ce este UX ( user experience)?
UX poate fi definit că modul în care o persoană percepe experiența pe website-ul tău în timp sau după ce a navigat pe acesta. User experience se stabilește în funcție de răspunsurile întrebărilor, precum “este website-ul ușor de navigat?”, “conținutul este destul de convingător?” sau “găsesc oamenii ceea ce au nevoie?”
Desigur, UX este un termen mult mai general. Acesta poate fi prezent și la dezambalarea unui produs și manieră de utilizare a acestuia. “Este intuitivă?” ori “ Va fi frustrat utilizatorul?” Sunt alte exemple de întrebări puse de utilizatori.
Cum afectează experiența utilizatorilor SEO?
După cum știi deja, Google face eforturi pentru a oferi utilizatorilor săi cea mai bună experiență, cu scopul ca aceștia să revină mereu. Pentru asta, au nevoie să afișeze mereu cele mai relevante website-uri atunci când utilizatorii fac o căutare.
Google face asta cu ajutorul unor algoritmi matematici, care, după cum vei observa, toți au legătură cu experiență utilizatorilor.
Conținutul
Conținutul este primul factor. Utilizatorii vor reacționa la felul în care acesta descrie și prezintă site-ul, serviciul și produsul.
Backlink-urile
Backlink-urile reprezintă al doilea factor. Chiar dacă în aparență acestea par să nu aibă legătură cu experenta userilor și dacă excludem practicile penalizate de Google, precum cumpărarea de link-uri și crearea lor manual și dacă considerăm că toate link-urile vin natural, atunci legătură dintre ele și felul în care interacționează utilizatori este vizibilă.
Rank Brain
Al treilea factor este Rankbrain, un algoritm ce se bazează pe experiența utilizatorilor pentru a poziționa website-urile mai sus sau mai jos în timp real. Definit, Rankbrain este un algoritm special care învață și se îmbunătățește constant, pe zi ce trece. Tot procesul este unul destul de simplu: RankBrain primește pachete care conțin date cu informații despre căutările din trecut efectuate de utilizatori. Astfel, analizând toate acele informații, acesta decide poziționarea website-urilor.
Cum determini o bună experiență a userilor?
Iată câteva sfaturi importante care te ajută să oferi utilizatorilor tăi o experiență cât mai bună:
Conținut relevant – pentru a livra conținut relevant este necesar să-ți cunossti audiență! În general, cu cât textul este mai simplu, cu atât îl poate înțelege mai multă lume.
Viteză website-urilor – viteza cu care se încarcă website-ul este esențială, iar asta este o consecință a faptului că oamenii nu mai au răbdare. Google a prioritizat indexarea site-urilor pentru dispozitivele mobile, tocmai pentru că peste 50% dintre utilizatori vizitează website-ul de pe telefonul mobil. De asemenea, pentru a îmbunătăți viteza de încărcare a website-ului, ai în vedere următoarele lucruri: server bun și rapid și imagini optimizate și redimensionate corespunzător.
Design – acesta creează experiență plăcută prin impactul vizual.
Dacă ai nevoie de servicii SEO care să îmbunătățească experiența userilor tăi, apelează la o echipa de specialisti, precum Doctor SEO.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau