Mutarea sediului social - ce acte trebuie să conţină dosarul depus la ONRC?

infiintari srl

Dimensiune font:

| 30-09-2024 11:03

 Aţi ajuns într-un punct în care trebuie să mutaţi sediul social firmei, iar dacă faceţi acest lucru pentru prima dată sau aveţi o activitate mai mare (inclusiv cu stocuri), toată această mutare vă poate copleşi. Totuşi, dacă vă veţi propune să fiţi cât mai bine organizat şi poate chiar să lucraţi cu un avocat sau o firmă care vă poate ajuta cu toate demersurile legale pe care le presupune această schimbare de locaţie, lucrurile vor fi mult simplificate.

 Până la urmă, dincolo de tot ce presupune relocarea unui sediu, există un pachet de proceduri legale pe care trebuie să le respectaţi pas cu pas, iar întocmirea dosarului pentru mutarea sediului şi depunerea lui la ONRC e cea mai importantă parte. Şi fie că mutaţi sediul în capătul străzii sau în cealaltă parte a ţării, demersurile sunt cam aceleaşi. 

Cea mai importantă oprire pentru mutarea sediului social: ONRC. Dar unde?

Pentru schimbarea sediului va trebui să depuneţi un dosar de mutare la ONRC. Acum, întrebarea este - Către ce punct ONRC ar trebui să vă îndreptați dacă mutarea se face în alt judeţ? 

E simplu. Dacă vă mutaţi sediul pe raza aceluiaşi judeţ, va trebui să mergeţi cu dosarul la ONRC din acel judeţ. 

Dacă mutarea se face în altă parte a ţării, alt judeţ, atunci teoretic puteţi depune dosarul la ONRC unde aţi avut sediul actual sau la ONRC din judeţul nou unde urmează să mutaţi sediul. 

Spunem teoretic pentru că în practică, este posibil ca funcţionarii de la Oficiul Registrului Comerţului din judeţul unde vreţi să mutaţi sediul nou să vă trimită să depuneţi dosarul la punctul ONRC din judeţul sediului social actual. 

Lista actelor pe care trebuie să le puneţi în dosarul de mutare sediu social 

O declaraţie de activitate, în original

Aceasta atestă dacă firma are sau nu activitate şi poate fi semnată doar de asociaţi, administrator sau un reprezentant al acestora. 

În cazul unei societăţi fără activitate la sediul actual, se presupune că aceasta nu va avea activitate nici la sediul nou sau la punctele de lucru. 

Dar, dacă firma desfăşoară activitate la sediul social sau la punctul de lucru ori la terţi, acest lucru trebuie bifat pe declaraţia numărul 3 de la ORNC. De asemenea, în această situaţie, se vor lista codurile CAEN care corespund fiecărui tip de activitate desfăşurată (deci, nu toate din actul constitutiv, ci doar cele aferente activităţilor în desfăşurare). 

Când firma nu are activitate, se bifează pe declaraţie "fără activitate". Acelaşi lucru este valabil şi pentru sediile secundare. 

Tot în această declaraţie puteţi bifa după caz activităţile proprii de birouri (secretariat, corespondență permanentă cu autorităţile publice sau instituțiile publice etc). 

Hotărârea sau decizia privind mutarea sediului

Poate fi hotărârea AGA sau decizia asociatului unic la SRL-uri, iar la societăţile pe acţiuni, se depune hotărârea adunării generale a acţionarilor, decizia directorului sau a consiliului de administraţie. 

Cererea de înregistrare, în original

Aceasta se poate descărca de pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Aici va trebui să completaţi datele administratorului, datele societăţii, adresa sediului actual/ cel vechi. Dacă mutarea se face în alt judeţ, va trebui să bifaţi şi căsuţa aferentă radierii, pentru că firma urmează să fie radiată de la Oficiul Registrului Comerţului unde a fost înregistrată până acum, pentru ca apoi să fie înmatriculată la Oficiul ORNC din noul judeţ. 

Veţi mai putea opta pentru metoda preferată de comunicare a documentelor eliberate de Registrul Comerţului (poştă sau ridicare personală) şi veţi enumera la final toate actele pe care le mai ataşaţi la dosar. 

Copia documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului

E vorba de spaţiul care urmează să fie folosit ca sediu social nou. Acesta poate fi contractul de închiriere, de comodat, de vânzare, moştenire etc. În unele cazuri, ORNC poate să ceară şi actul care atestă dreptul de proprietate al persoanei care pune la dispoziţie spaţiul. 

Dacă noul sediu social va fi într-un bloc cu locatari, iar firma urmează să desfăşoare activitate acolo, atunci va fi nevoie de acordul expres al Asociaţiei de proprietari şi al vecinilor din dreapta şi stânga, sus şi jos ai apartamentului. Cererea de completat este la fel disponibilă la Registrul Comerţului sau chiar pe site-ul lor. 

Actul constitutiv cu informaţiile actuale

Mai exact, în cadrul acestuia se vor schimba detaliile privitoare la sediul social - adresa nouă, precum şi data actualizării. Celelalte clauze rămân neschimbate. 

Taxa de publicare în MO

Decizia, respectiv hotărârea de mutare a sediului se publică în Monitorul Oficial, partea a IV-a, conform legii. Pentru aceasta se plăteşte o taxă în funcţie de numărul de caractere al hotărârii/ deciziei, iar dovada achitării taxei se atașează la dosar. 

Conform legii, Registrul Comerţului poate să ceară şi alte documente la dosarul pentru mutarea sediului, în cazul în care consideră că sunt necesare. 

E drept că acest dosar poate fi destul de stufos, iar mutare sediului poate ridica probleme pentru un neinițiat, nu însă și dacă va apela la servicii de specialitate, fiind opțiunea fiecăruia să aleagă cum se va descurca.

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 4.250 mp, situat in extravilanul satului Razboieni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62548, Carte funciara 62548; -teren in suprafata de 3.080 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 61364, Carte funciara 61364; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 89/27.07.2023. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
BNR va decide valoarea dobânzilor, la sfârșitul săptămânii
04/11/2024 22:52

La sfarsitul acestei săptămani, se va desfăsura ultima sedintă de politică monetară a BNR din acest an.  Piata anticipează o reducere de minim un sfert de punct procentual, insă ar putea si o tăie ...

Ciolacu, declarații pe care ar trebui să le audă toți românii din diaspora / video
04/11/2024 19:09

 Statul are obligaţia de a crea oportunităţi pentru ca romanii plecaţi in străinătate să se intoarcă in ţară, intrucat a avut o abordare greşită in legătură cu politicile de dezvoltare, a sus ...

Vine Black Friday. Avertismentul ANCOM pentru români - la ce trebuie să fie atenți și ce nu trebuie să facă
04/11/2024 19:02

  Urmează perioada dedicată ofertelor promotionale de Black Friday, iar ANCOM avertizează consumatorii că se pot confrunta cu livrări intarziate ale produselor achizitionate online sau chiar cu ...

KONSCHAFT s.r.l. – beneficiar al proiectului „Dezvoltare KONSCHAFT SRL prin achiziție de active corporale și necorporale”, anunță lansare campanie de recrutare
04/11/2024 16:55

 COMUNICAT DE PRESĂ „Dezvoltare KONSCHAFT s.r.l. prin achizitie de active corporale si necorporale” Cod SMIS: 317400  04 noiembrie 2024

Studiu ISF: „Nu mai poate exista prosperitate fără educație financiară. România crește în topurile de specialitate, iar asta se vede deja în felul în care investim”
04/11/2024 15:23

Venind in completarea unui amplu studiu OECD care măsoară nivelul de educatie financiară in 39 de tări, Institutul de Studii Financiare (ISF) a dezvoltat o cercetare care merge in detaliile nivelului de cun ...

COMUNA STOLNICENI - PRĂJESCU anunță începerea proiectului „DEZVOLTAREA UNEI CENTRALE FOTOVOLTAICE PENTRU PRODUCEREA DE ENERGIE ELECTRICA DIN SURSE REGENERABILE IN VEDEREA ASIGURARII AUTOCONSUMULUI IN COMUNA STOLNICENI-PRĂJESCU, JUDETUL IAȘI”
04/11/2024 13:14

COMUNA STOLNICENI - PRĂJESCU anuntă inceperea proiectului „DEZVOLTAREA UNEI CENTRALE FOTOVOLTAICE PENTRU PRODUCEREA DE ENERGIE ELECTRICA DIN SURSE REGENERABILE IN VEDEREA ASIGURARII AUTOCONSUMULUI IN CO ...

TOP 10 idei de daruri surprinzătoare pentru familie și prieteni
04/11/2024 12:14

 Poză de Tim Mossholder pe Unsplash.com Istoria cadourilor este veche de mii de ani si este legată de ritualuri si simboluri de apreciere. Primele cadouri datează din epoca preistorică, cand oamen ...

Grevă la Arhivele Naționale ale României
04/11/2024 11:34

Astăzi, 04.11.2024, in intervalul orar 12:00-14:00, angajatii Arhivelor Nationale ale Romaniei functionari publici, membrii ai Sindicatului Europol (afiliat BNS), din toate structurile judetene si din municipi ...

TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL
04/11/2024 11:07

 TRANSFORMAREA DIGITALA A COMPANIEI ANVI PROFESSIONAL SECURITY SRL

SC COMFORMEDIS SRL, CUI RO27651973, NR. ORC IAȘI:J22/1477/2010, implementează începând cu data de 01.11.2024  proiectul Evoluție pas cu pas!
04/11/2024 11:02

 SC COMFORMEDIS SRL, CUI RO27651973, NR. ORC IASI:J22/1477/2010, implementează incepand cu data de 01.11.2024  proiectul Evolutie pas cu pas!

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei