Mutarea sediului social - ce acte trebuie să conţină dosarul depus la ONRC?

infiintari srl

Dimensiune font:

| 30-09-2024 11:03

 Aţi ajuns într-un punct în care trebuie să mutaţi sediul social firmei, iar dacă faceţi acest lucru pentru prima dată sau aveţi o activitate mai mare (inclusiv cu stocuri), toată această mutare vă poate copleşi. Totuşi, dacă vă veţi propune să fiţi cât mai bine organizat şi poate chiar să lucraţi cu un avocat sau o firmă care vă poate ajuta cu toate demersurile legale pe care le presupune această schimbare de locaţie, lucrurile vor fi mult simplificate.

 Până la urmă, dincolo de tot ce presupune relocarea unui sediu, există un pachet de proceduri legale pe care trebuie să le respectaţi pas cu pas, iar întocmirea dosarului pentru mutarea sediului şi depunerea lui la ONRC e cea mai importantă parte. Şi fie că mutaţi sediul în capătul străzii sau în cealaltă parte a ţării, demersurile sunt cam aceleaşi. 

Cea mai importantă oprire pentru mutarea sediului social: ONRC. Dar unde?

Pentru schimbarea sediului va trebui să depuneţi un dosar de mutare la ONRC. Acum, întrebarea este - Către ce punct ONRC ar trebui să vă îndreptați dacă mutarea se face în alt judeţ? 

E simplu. Dacă vă mutaţi sediul pe raza aceluiaşi judeţ, va trebui să mergeţi cu dosarul la ONRC din acel judeţ. 

Dacă mutarea se face în altă parte a ţării, alt judeţ, atunci teoretic puteţi depune dosarul la ONRC unde aţi avut sediul actual sau la ONRC din judeţul nou unde urmează să mutaţi sediul. 

Spunem teoretic pentru că în practică, este posibil ca funcţionarii de la Oficiul Registrului Comerţului din judeţul unde vreţi să mutaţi sediul nou să vă trimită să depuneţi dosarul la punctul ONRC din judeţul sediului social actual. 

Lista actelor pe care trebuie să le puneţi în dosarul de mutare sediu social 

O declaraţie de activitate, în original

Aceasta atestă dacă firma are sau nu activitate şi poate fi semnată doar de asociaţi, administrator sau un reprezentant al acestora. 

În cazul unei societăţi fără activitate la sediul actual, se presupune că aceasta nu va avea activitate nici la sediul nou sau la punctele de lucru. 

Dar, dacă firma desfăşoară activitate la sediul social sau la punctul de lucru ori la terţi, acest lucru trebuie bifat pe declaraţia numărul 3 de la ORNC. De asemenea, în această situaţie, se vor lista codurile CAEN care corespund fiecărui tip de activitate desfăşurată (deci, nu toate din actul constitutiv, ci doar cele aferente activităţilor în desfăşurare). 

Când firma nu are activitate, se bifează pe declaraţie "fără activitate". Acelaşi lucru este valabil şi pentru sediile secundare. 

Tot în această declaraţie puteţi bifa după caz activităţile proprii de birouri (secretariat, corespondență permanentă cu autorităţile publice sau instituțiile publice etc). 

Hotărârea sau decizia privind mutarea sediului

Poate fi hotărârea AGA sau decizia asociatului unic la SRL-uri, iar la societăţile pe acţiuni, se depune hotărârea adunării generale a acţionarilor, decizia directorului sau a consiliului de administraţie. 

Cererea de înregistrare, în original

Aceasta se poate descărca de pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Aici va trebui să completaţi datele administratorului, datele societăţii, adresa sediului actual/ cel vechi. Dacă mutarea se face în alt judeţ, va trebui să bifaţi şi căsuţa aferentă radierii, pentru că firma urmează să fie radiată de la Oficiul Registrului Comerţului unde a fost înregistrată până acum, pentru ca apoi să fie înmatriculată la Oficiul ORNC din noul judeţ. 

Veţi mai putea opta pentru metoda preferată de comunicare a documentelor eliberate de Registrul Comerţului (poştă sau ridicare personală) şi veţi enumera la final toate actele pe care le mai ataşaţi la dosar. 

Copia documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului

E vorba de spaţiul care urmează să fie folosit ca sediu social nou. Acesta poate fi contractul de închiriere, de comodat, de vânzare, moştenire etc. În unele cazuri, ORNC poate să ceară şi actul care atestă dreptul de proprietate al persoanei care pune la dispoziţie spaţiul. 

Dacă noul sediu social va fi într-un bloc cu locatari, iar firma urmează să desfăşoare activitate acolo, atunci va fi nevoie de acordul expres al Asociaţiei de proprietari şi al vecinilor din dreapta şi stânga, sus şi jos ai apartamentului. Cererea de completat este la fel disponibilă la Registrul Comerţului sau chiar pe site-ul lor. 

Actul constitutiv cu informaţiile actuale

Mai exact, în cadrul acestuia se vor schimba detaliile privitoare la sediul social - adresa nouă, precum şi data actualizării. Celelalte clauze rămân neschimbate. 

Taxa de publicare în MO

Decizia, respectiv hotărârea de mutare a sediului se publică în Monitorul Oficial, partea a IV-a, conform legii. Pentru aceasta se plăteşte o taxă în funcţie de numărul de caractere al hotărârii/ deciziei, iar dovada achitării taxei se atașează la dosar. 

Conform legii, Registrul Comerţului poate să ceară şi alte documente la dosarul pentru mutarea sediului, în cazul în care consideră că sunt necesare. 

E drept că acest dosar poate fi destul de stufos, iar mutare sediului poate ridica probleme pentru un neinițiat, nu însă și dacă va apela la servicii de specialitate, fiind opțiunea fiecăruia să aleagă cum se va descurca.

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Viața la limită. România are cei mai săraci angajați din UE
24/11/2024 15:48

Romania detine un record trist in Uniunea Europeană: cel mai mare risc de sărăcie in randul salariatilor. Peste o treime din forta de muncă activă trăieste din salariul minim, iar pentru multi, acesta nu ...

Companiile germane din România se pregătesc de concedieri
24/11/2024 12:38

 Companiile germane din Romania anticipează o inrăutăţire a situaţiei economice, vor să reducă investitiile si se pregătesc de concedieri, arată chestionarul de conjunctură al Camerei de Comert ...

Taxă nouă pentru cei care stau la bloc
24/11/2024 11:27

 Iarna aceasta a venit la pachet cu un scandal de proportii. Primele facturi de sezon au inclus „taxa de teavă” si pentru cei cu centrale de apartament. Măsura, luată de Autoritatea National ...

Gastronomia sustenabilă. Cum restaurantele ecologice transformă masa într-o lecție de responsabilitate
22/11/2024 12:45

Sub lumina caldă a unei seri de toamnă, un restaurant cochet din centrul orasului atrage atentia nu printr-un lux orbitor, ci printr-o simplitate elegantă. Lemnul reciclat al meselor, iluminatul cu LED-uri, ...

Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank! Banca a fost amendată după ce mai mulți clienți s-au trezit cu bani retrași, credite și conturi nesolicitate
22/11/2024 12:33

  Anchetă de amploare la Raiffeisen Bank. Banca a fost amendată cu 20.000 de euro după ce angajatii săi au folosit datele confidentiale ale clientilor. Un client a reclamat că că in numele lui ...

Economistul Cristian Păun: Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele. Discursul politicienilor se va schimba radical după alegeri
22/11/2024 11:03

Economistii anuntă că vin vremuri grele după alegerile din ancest an. Profesorul de economie Cristian Păun spune că romanii ar face bine să evite creditele, excesele si să fie cumpătati. Acesta a mai a ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei