Cornel Nistorescu: „Cu tripleta Ciolacu, Barbu şi Boloş, orice fermă, de la găini la bivoliţe, ar da faliment la prima încercare”

Dimensiune font:

| 28-01-2024 00:24

„Sperietura trasă de Marcel Ciolacu este una de copil fugărit de o turmă de bivoli furioși. La ieșirea pe șosele a transportatorilor și fermierilor, Ciolacu s-a pitit după incoerentul și caraghiosul ministru al Agriculturii (pus de Paul Stănescu la înaintare) și îndărătul perdelei de diversiuni creată cu ajutorul televiziunilor care ciugulesc de la buget”, scrie, în Cotidianul, jurnalistul Cornel Nistorescu.

„Și cînd a înțeles că nu mai ține, a ieșit la balcon:

„ -Așa cum ne-am luat angajamentul în fața fermierilor, continuăm adoptarea și implementarea măsurilor de sprijin pe care le-am stabilit împreună! Săptămâna trecută am aprobat un sprijin de 100 euro/ha pentru fermierii din sectorul vegetal și echivalarea permisului categoria B cu Tr.1. În ședința de Guvern de azi (joi – n.red.), am adoptat și acordarea a 100 de euro/animal, pentru crescătorii de vite de carne și bivolițe! Primesc sprijin proporțional și crescătorii de porci și păsări (100 euro/UVM) ) a zis Ciolacu.

Un fel de suta de euro a lui Ciolacu, Dumnezeu știe de unde scoasă de prin buget, și însumînd 16 milioane. Sunt ceva bani în joc, semn că prin birourile premierului și ale Finanțelor se mai găsesc. Sau, și mai rău, că i-au luat de cine știe unde și ne vor jupui în plus și de această sumă ca să o pună la loc.

S-ar putea ca o sută de euro de animal și de hectar să însemne ceva. După cum folosirea categoriei B la conducerea tractorului și 2 lei la litrul de motorină să mai ușureze viața agricultorilor. Dar nu mult. Puțin, foarte puțin și numai pentru o vreme. Fluctuațiile din piețe și agitațiile din economia lumii vor reduce toate aceste măsuri la dreptul de a conduce tractorul cu un carnet de categoria B.

Și iar o vor lua de la capăt.

Ce am înțeles din proteste și din măsurile guvernului? Că mobilizarea amatoare a protestatarilor i-a împiedecat să formuleze o listă solidă de revendicări. Improvizațiile și pretențiile unora au dus la formulări comice sau imposibile. Naivitatea a fost și codița de care s-au agățat și guvernanții și televiziunile pentru a domoli și fîsîi tensiunea și nemulțumirile. Din păcate, lipsa de organizare, de structuri reprezentative și de lideri a slăbit cu mult din forța acestui protest adevărat. În cele din urmă, transportatorii și agricultorii s-au ales cu un singur mare cîștig: au aflat ce putere au, ce pot obține și că s-ar putea întoarce.

De partea cealaltă, guvernul s-a mulțumit să cîrpească situația cu măsuri pe fugă. Cu suta de euro a lui Ciolacu, agricutura română rămîne pe loc sau își continuă regresul. Cu trei persoane străine de domeniu (Ciolacu, Boloș și Barbu) guvernul nici nu putea face mai mult. Tripleta nu are materia cenușie pentru a pune la cale o relansare a domeniului. Cu cei trei, orice fermă, de la găini la bivolițe, ar da faliment la prima încercare.

Cu suta de euro, agricultura română mai primește o aspirină, iar guvernul Ciolacu, un răgaz mititel. Nimic mai mult!”, scrie Nistorescu.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

12:29

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Politicieni formați pe trotuar  ne duc, desigur, pe centură...
12/05/2025 18:34

Dorian OBREJA În zgomotul asurzitor si haotic al acestor zile, e necesară o pauză aflată sub beneficul semn al linistii. Zgomotul este produs, dacă mai trebuie explicat, de o generală stare de nemul ...

Singura salvare, rațională și pacificatoare = guvern tehnocrat!
11/05/2025 15:25

 Dorian OBREJA Nu stiu altii cum sunt, sau cum vor fi, dar eu, in dimineata zilei de 19 mai, voi respira pe jumătate usurat. Asa, ca la trecerea – sper definitivă – a unei perioade de minimu ...

Votatul „în draci” și efectul de bumerang
06/05/2025 16:30

 Dorian OBREJA Cu mai mult timp inainte de 4 mai – poate chiar incepand de la data anulării alegerilor precedente – in randul unei părti a romanilor (indiferent dacă erau in tară sau afar� ...

Drumul candidaților e pavat cu bune intenții
30/04/2025 06:25

Dorian OBREJA Ieri a fost prima dezbatere dintr-un sir de trei, manifestări menite, intr-o oarecare măsură, să mai schimbe cate ceva in perceptiile si simpatiile electoratului (deja retragerea de la aceast ...

Drumul candidaților e pavat cu bune intenții
29/04/2025 18:34

Dorian OBREJA Ieri a fost prima dezbatere dintr-un sir de trei, manifestări menite, intr-o oarecare măsură, să mai schimbe cate ceva in perceptiile si simpatiile electoratului (deja retragerea de la aceast ...

„Atacul juridic” eșuat = turul 2 înmormântat
28/04/2025 19:22

 Dorian OBREJA Trăim, de mai bine de un deceniu, intr-o perioadă in care, nu stiu din ce motive - sociologii ar trebui să ne spună, sunt la modă „lovituri de stat” (de la cele propriu-zis ...

   Miticii mușcă din autostrada către Iași
20/04/2025 22:11

Dan M.BREZULEANU * dezbinarea, chiar dacă e un substantiv ieftin, face din actiunile fiecărui neghiob chestiuni fascinante Textul e mai vechi, dar din ce in ce mai actual! E vorba de miticii capitalei si de ...

Moldova n-are umbrelă; nici NATO, nici românească!
14/04/2025 17:54

Dorian OBREJA Tocmai ce mă decisesem să abordez subiectul din randurile care urmează, cand mi-a parvenit o stire care il completeză de minune.  „Armata franceză desfăsoară operatiuni de cart ...

Campania prezidențialelor = război al tuturor cu toți
13/04/2025 20:51

Dorian OBREJA În mod teoretic (asta poate să insemne, din păcate, si utopic...), alegerile sunt sinonime cu desemnarea cuiva dintre mai multi, decizia de selectionare in favoarea cuiva. Cu alte cuvint ...

Cornel Nistorescu:Sprînceană și Ciolacu trag clopotele la americani
09/04/2025 07:41

Cam cit il duce mintea pe Ciolacu, cam atita si face! S-a gindit să incerce pe la o usă din spate la Donald Trump. Nu cu o strategie, nu cu hotărire de guvern sau cu o campanie, nu pe căi diplomatice si nu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei