Iași – ponderea „second-hand”-urilor în totalul mașinilor nou înmatriculate crește cu 10 procente pe lună. Care este motivul

Dimensiune font:

| 27-04-2025 20:55

 Mărcile germane conduc în preferințele ieșenilor la achiziția și înmatricularea de autoturisme uzate, în segmentul de autoturisme noi, ieșenii se orientează tot mai mult către mărci apreciate pentru fiabilitate și costuri reduse. Piața locală pare prinsă între pragmatismul de zi cu zi și aspirația unei imagini solide, chiar și la mâna a doua.

 

Ponderea înmatriculărilor de mașini uzate la Iași a urcat la 83%  Datele Direcției generale Permise de Conducere și Înmatriculări relevă faptul că de la o lună la alta, ponderea mașinilor uzate înmatriculate a crescut cu 10%, de la 73% cât reprezentau acestea în totalul înmatriculărilor din februarie, la 83% în martie, iar vârsta medie a autoturismelor înmatriculate luna trecută în Iași a fost de zece ani.  

Proporția autoturismelor uzate din totalul înmatriculărilor realizate în Iași în luna martie 2025 a fost de 83%

Creșterea ponderii autoturismelor uzate înmatriculate în luna martie la Iași s-a produs în condițiile în care numărul total al autoturismelor înmatriculate a scăzut față de luna anterioară cu aproape 8%, de la 1.519 unități, la 1.398. Analizat însă după starea de utilizare a mașinilor, vedem că trendul a fost de puternică diminuare a înmatriculărilor mașinilor noi (-42,7%), în timp ce numărul autoturismelor uzate a crescut de la 1.105 în februarie, la 1.161 în martie, în ascensiune cu 5%.

 Față de luna februarie 2025, în martie numărul autoturismelor noi înmatriculate la Iași a scăzut cu aproape 43%

Doar 1% dintre înmatriculări reprezintă mașini electrice

În ce privește autoturismele „prietenoase cu mediul”, ieșenii spun deocamdată „pas”: mașinile pe motorină continuă să domine înmatriculările, urmate de cele pe benzină. Mai exact, din 1.398 de autoturisme înmatriculate în martie, 571, adică aproape 54% erau cu combustie diesel, iar 26% erau autoturisme pe benzină.

  •  

Practic, cele două categorii tradiționale de motorizare – benzină și motorină – însumează împreună 80% din preferințele ieșenilor, ceea ce spune multe despre lentoarea cu care se produc schimbările la nivel de infrastructură, accesibilitate și încredere în noile tehnologii auto, dar și despre prețul pe care îl pot plăti ieșenii pentru autoturisme. Autoturismele hibride au reprezentat 19,7% din totalul înmatriculărilor, iar cele electrice doar 0,9%.

Autoturisme înmatriculate în județul Iași în martie 2025, după combustibil

Topul este dominat de Volkswagen, BMW și Audi

În ceea ce privește mărcile, observăm că mașinile germane rămân în topul alegerilor ieșenilor, iar podiumul este ocupat de Volkswagen, BMW și Audi – în această ordine. Marca Volkswagen se află detașat pe primul loc, cu 245 de autoturisme înmatriculate (18%), semn că acest brand continuă să inspire încredere, mai ales în zona second-hand. BMW urmează cu 132 de unități (9%), iar Audi completează topul cu 100 de autoturisme (7%).

  •  

Prezența acestor trei mărci germane în topul local indică nu doar o predilecție pentru calitate și performanță, ci și o posibilă atracție pentru imaginea pe care aceste branduri o proiectează. Faptul că brandurile premium sau semi-premium, în special cele germane, domină topul general, corelat cu procentul ridicat al înmatriculărilor de autoturisme rulate (83%), poate fi interpretat ca o tendință spre „cumpărare de imagine” la preț second-hand. Pare a fi  alegere dictată de buget, dar și de aspirații. Dacia, cu 93 de autoturisme, și Renault, cu 92, rămân totuși în pluton.

 Top 5 mărci de autoturisme înmatriculate la Iași în martie 2025

Topul mașinilor noi este condus de Dacia

Aceasta ordine e însă valabilă doar când vorbim de totalul înmatriculărilor, în care autoturismele vechi și noi sunt incluse. Când vine vorba de mașini noi, ieșenii par să caute fiabilitate, consum redus și costuri de întreținere rezonabile. Iar într-un oraș universitar, cu un public tânăr sau cu venituri medii, aceste criterii devin decisive. Mai ales când întreținerea mașinii nu golește portofelul. Prin urmare, topul mărcilor preferate de ieșeni la achiziția și înmatricularea autoturismelor noi arată însă total diferit: Dacia conduce, cu 23% din totalul mașinilor noi care au fost înmatriculate la Iași, iar următoarele locuri sunt dominate de mărci asiatice, de la japonezele Toyota (14%), Suzuki (9%) și Mazda (5%), la sud-coreenele Hyundai (5%) și SsangYoung (5%).

Autoturisme noi, înmatriculate la Iași în martie 2025

Preferințele ieșenilor par să demonstreze că autoturismele noi sunt alese „cu cap”, iar cele germane (uzate) cu inima. Iar între ele e realitatea financiară ieșeană de zi cu zi.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
SC SELF TRUST SRL este lider national al segmentului de piata pentru sisteme de conveioare (benzi transportoare) automatizate. Echipamentele proiectate si produse de noi se adreseaza in special urmatoarelor industrii: Logistica, Intralogistica, Automotive, Procesarea Carnii, Panificatie, Imbuteliere, Fabricarea Mobilei, Reciclarea Deseurilor. Detinem o pozitie importanta la nivel modial in randul producatorilor de echipamente pentru aeroporturi avand clienti din: Romania (15 din 17 aeroporturi), Spania, Portugalia, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Slovacia, Algeria, Libia, Yemen, Djibouti, Qatar, Arabia Saudita, Seychelles, Azerbaijan, Turcia. Dorim sa ne extindem echipa cu: OPERATOR STRUNG SI FREZA CNC (FANUC SI HAAS), LACATUS MECANIC PENTRU MONTAJ. Cerinte: cunostinte si experienta practica dovedita in setarea si operarea masinilor cu comanda numerica (operator CNC), respectiv in ansamblarea echipamentelor industriale (lacatus mecanic de montaj), o buna intelegere a proceselor tehnologice, cunostinte de baza pentru intelegerea desenului tehnic, conditie obligatorie. Conditii de lucru: Program de lucru zilnic de la 6:00 – 14:30 (cu pauza de masa de 30 min), de luni pana vineri, Orele suplimentare sunt platite conform legislatiei in vigoare, Echipament de protectie adecvat. Salarizare si bonusuri: Salarizare in functie de experienta si cunostintele dovedite si meseria de incadrare 3000-5000 lei net lunar. Reevaluare salariala dupa primele 3 luni de contract. Crestere salariala anuala in functie de indicii de inflatie comunicati si de performantele profesionale realizate. Bonusare in functie de implicare, de performanta profesionala si randament in procesul de productie. Bonuri de masa in valoare de 40 lei/zi lucratoare. Decontare contravaloare transport sub forma de abonament lunar pe raza municipiului Iasi sau zona metropolitana. Al 13- lea salariu (50% prima de concediu, 25% prima de Craciun, 25% prima de Paste). Bonificatie pentru deplasarile la montaj 150 lei/zi pentru Romania si 50 Euro/zi pentru deplasari in afara tarii. Asteptam CV-urile dvs la adresa HR@selftrust.ro. Informatii suplimentare si programarile pentru proba de lucru se pot obtine la tel. 0733499283 sau la sediul nostru din Iasi, Str.Bucium, nr.34 (zona Baza 3 - intrare pe poarta 2 Moldomobila)
Biserica ‘Sfântul Nicolae Domnesc’ în imagini de epocă: O incursiune în secolele trecute
03/05/2025 13:41

 În acest lăcas de cult din centrul orasului Iasi s-a scris istorie. Biserica „Sfantul Nicolae Domnesc” se situează si astăzi in topul celor mai frumoase si mai vizitate lăcasuri de c ...

Modernizări oprite pe mai multe străzi din Iași. Iată ce urmează
03/05/2025 12:31

  Stadiul modernizării străzilor din Iasi: lucrări finalizate, sistate sau in pregătire Primăria Municipiului Iasi derulează un amplu program de modernizare a infrastructurii rutiere si pietonale ...

Săptămâna 4–10 mai 2025 în Arhiepiscopia Iașilor: evenimente și activități
02/05/2025 15:50

 Evenimente care vor avea loc in Arhiepiscopia Iaşilor, in perioada 4-10 mai 2025:   Duminică, 4 mai – Duminica a 3-a după Pasti (a Mironositelor)   Preasfinţitul Părinte Nichifor ...

Iașiul se pune în mișcare: Unde ieșim în weekendul 3–4 mai
02/05/2025 12:20

 Ghidul de evenimente in IASI    Vineri, 2 mai Concert simfonic sustinut de Filarmonica „Moldova” din Iasi; Casa de Cultură a Studentilor; ora 19.00; bilet 36 ...

CJ Iași lansează o nouă axă rutieră: 71 km în jurul orașului, împărțiți în patru loturi/VEZI traseul viitoarei centuri
01/05/2025 20:55

 A fost lansată licitatia pentru Centura de trafic usor a municipiului Iasi: peste 70 km de drumuri judetene vor fi modernizate in doi ani traseul viitoarei centuri Proiectul Centurii de trafic usor a m ...

Lucrurile se complică pentru clasa pregătitoare: Școli din Iași au depășit numărul locurilor disponibile, cu o săptămână înainte de termen
01/05/2025 20:52

 Cereri peste numărul de locuri pentru clasa pregătitoare in mai multe scoli din Iasi Cu doar o săptămană inainte de finalul primei etape de inscriere in clasa pregătitoare, mai multe unităti de in ...

Zi de sărbătoare la Iași! Politehnica împlinește 80 de ani de la înființare
27/04/2025 12:05

 Pe data de 27 aprilie 1945 a fost inregistrată oficial prima echipă de fotbal din Iasi. Atunci se numea Sportul Studentesc, o echipă formată din studenti pasionati de fotbal. Pe atunci, Stadionul &bdq ...

VIDEO Construcție unică în România, după Revoluție: Autostrada și podul care vor ajunge direct în Republica Moldova
26/04/2025 18:34

  Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, impreună cu alti oficiali, au dat startul constructiei pentru Podul de Flori, primul astfel de pod construit intre Romania si Republica Moldova. Acest p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei