Noua Lege a Învățământului: preluare obligatorie de la 3 ani, Reeducarea Părinților, Politică stabilită de ONG-uri, Amendarea părinților care nu sunt de acord cu termenii contractului sau participarea copilului la diverse acțiuni

2_11zon

Dimensiune font:

| 22-05-2023 06:23

Proiectul de lege privind invatamantului preuniversitar inregistrat la Senat sub nr L 282/2023 (a fost la Camera deputatilor inregistrat sub nr. 253/2023):

- la Camera deputatilor, cu toate ca finalizase comisia pentru invatamant dezbaterile demult, au postat, in fisa proiectului, Raportul abia pe 9 mai, cu 1 zi inainte de votul in plen (din 10 mai);

- la Senat s-a inregistrat proiectul pe 11 mai si au dat termen pentru amendamente pana pe 14 mai (duminica), fiind de fapt pana ieri la ora 14.00 (insa nu era postata public si ora).

Deci, o lege esentiala de 229 pagini care reglementează tot ce inseamna invatamant preuniversitar, putea fi analizata numai in vreo 3 zile ca sa se faca amendamente (IMPOSIBIL).

Parintilor si profesorilor putin le pasa de proiectul asta de lege (ca nu am vazut vreo agitatie pe el).

Impreuna cu vreo 3-4 profesori, am reusit sa analizam in vreo 12 ore numai circa 30 articole (ca sa stam sa si verificam corelarea cu alte articole din lege, sa ne gandim si la impactul normelor si daca sunt deficitare).

Cateva concluzii, numai cu privire la articolele pe care am reusit sa le analizam in detaliu:

1. se introduce ”invatamantul” OBLIGATORIU de la varsta de 3 ani (3-6 ani oricum nu ar fi invatamant, ci educatie timpurie). Asta in conditiile in care in legislatia actuala invatamantul obligatoriu incepe de la clasele primare;

2. se prevede EDUCATIA parentala, nu CONSILIEREA parentala, pentru formarea și dezvoltarea abilităților parentale pentru părinți și reprezentanți legali ai beneficiarilor primari sau viitori părinți. ASA CA SE VOR APUCA SA REEDUCE SI PARINTII.

- DECIZIILE MAJORE in invatamantul preuniversitar se iau cu ”consultarea REPREZENTANTILOR beneficiarilor primari, respectiv a Consiliului Național al ELEVILOR și a altor structuri asociative la nivel național ale elevilor și prin consultarea reprezentanților beneficiarilor secundari (PARINTI) și terțiari (SCOLI), respectiv a STRUCTURI ASOCIATIVE REPREZENTATIVE ale părinților cu activitate relevantă la nivel național, a reprezentanților mediului de afaceri, a autorităților administrației publice locale și a societății civile, precum și a reprezentanților personalului din învățământul preuniversitar”. Mai pe scurt se prevede că deciziile majore se iau cu consultarea unor ONG -uri si reprezentantilor Elevilor. Asa ca daca vor fi consultati numai cei ”agreati” care sustin orice politica publica, majoritatea o sa va treziti dupa aceea ca trebuie sa va supuneti, iar opiniile sa vi le pastrati pentru voi.

3. ca sa faca elevii voluntariat, se prevede ca vor fi stimulati financiar, ca asa inveti toate generatiile urmatoare: NIMIC NU E GRATIS, iar volunatriat inseamna sa fii stimulat financiar direct sau indirect (ca asa au gandit niste minti crete care au redactat proiectul asta).

4. copii sunt obligati sa se prezinte la CABINETUL MEDICAL (al scolii) nu la orice medic. Trebuie sa astepte sa se deschida cabinetul medical si eventual sa ii imbolnaveasca si pe altii.

5. parintii sunt OBLIGATI sa semneze un contract educational, sub sanctiunea amenzii. art. 14 alin (4) ”La înscrierea antepreșcolarului, a preșcolarului sau a elevului, într-o unitate de învățământ, directorul unității de învățământ SEMNEAZA contractul educațional cu beneficiarii secundari ai învățământului preuniversitar prevăzuți la art. 105 alin. (2) sau cu elevul major. Contractul prevede drepturile și obligațiile reciproce ale părților, garantând drepturile beneficiarilor primari și secundari, în conformitate cu prevederile contractului educațional-tip, aprobat prin ordin al ministrului educației.”

Art. 148. (1) alin 1 lit a) ”Următoarele fapte constituie contravenții, în măsura în care nu constituie infracțiuni, și se sancționează după cum urmează: a) nerespectarea dispozițiilor art. 14. alin. (1), din culpa părintelui sau a reprezentantului legal, în sensul interzicerii participării beneficiarului direct la activitățile educaționale, se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 de lei. Prevederea se aplică și în cazul REFUZULUI SEMNARII CONTRACTULUI educațional prevăzut la art. 14 alin. (4).”

Numai ca ce sa vezi? Cu toate ca in proiect s-au bagat drepturi, obligatii si interdictii (adica prevazute de lege, la art. 106) CONTRACTUL EDUCATIONAL VA AVEA SI ALTE DREPTURI, OBLIGATII SI INTERDICTII care sunt stabilite de NISTE TERTI (Consiliul National al elevilor si alte asociatii ale elevilor, partetenii de dialog ai Ministerului Educatiei - adica ONG urile de mai sus - vezi la decizii majore).

art 105 alin. (4) ”Drepturile și îndatoririle elevilor sunt prevăzute în Statutul Elevului, aprobat prin ordin al ministrului educației, în urma consultării Consiliului Național al Elevilor și a altor asociații reprezentative la nivel național ale elevilor.” -de ELIMINAT;

art 106 alin Drepturile, îndatoririle și interdicțiile aplicate elevilor sunt COMPLETATE și detaliate în Statutul elevului, aprobat prin ordin al ministrului educației, în urma consultării Consiliului Național al Elevilor și a celorlalți parteneri de dialog ai Ministerului Educației. - de ELIMINAT

6. Daca interzici copilului sa participe la ACTIVITATI EDUCATIONALE (nu la cursuri, ci si la orice activitate extrascolara) = amenda de la 1.000 la 5.000 lei

Ca sa nu mai zic ca in lege fac trimitere la HG -uri (acte administrative), ceea ce inseamna ca cel care a redactat habar nu are de rangul actelor normative, de ce inseamna lege si ca HG urile pun in aplicare legea, asa ca nu poate face legea nicio trimitere la vreun HG.

Nu sunt definiti termeni ”invatamant de masa”, ”stare de bine” si alti nspe.

Astea sunt numai câteva probleme din proiectul acesta de lege care poate va starneste interesul sa va uitati pe el si sa reactionati, asta daca va pasa de copiii vostri, de educatia lor si de ce va prevede legea ca veti fi obligati sa faceti.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Haos în licee, cu trei săptămâni înainte de probele orale la bacalaureat. Directorii nu știu cum să organizeze cursurile
07/01/2025 14:13

Au mai rămas trei săptămani pană la sustinerea probelor orale la bacalaureat, dar profesorii nu stiu nici acum cum se vor organiza ca să nu afecteze restul cursurilor pentru ceilalti elevi. Ministerul Educ ...

Studenţii pot cumpăra, din 2025, biletele de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru călătoriile între domiciliu și universitate
01/01/2025 23:08

  Studenţii pot cumpăra, incepand de miercuri, bilete de tren cu reducere de 90 la sută doar pentru distanţa/rutele dintre localitatea de domiciliu şi cea unde se află universitatea l ...

Când revin elevii la școală după vacanța de iarnă / Evaluare Națională 2025 și BAC 2025 – calendarul examenelor și al simulărilor
01/01/2025 22:56

 Elevii si copiii de grădinită, care au intrat in vacanta de iarnă in 21 decembrie, se vor intoarce in bănci miercuri, 8 ianuarie 2025. După vacanta de sărbători, elevii revin la scoală pentru a i ...

Schimbare majoră pentru toți studenții - Examenul și lucrarea de licență, obligatorii la toate facultățile
31/12/2024 20:21

  Marti, 31 decembrie 2024, Ministerul Educatiei a publicat in Monitorul Oficial noi modificări aduse Metodologiei-cadru de organizare si desfăsurare a examenelor de absolvire, licentă/diplom ...

Instituțiile bugetare și firmele de stat, interzis la cumpărat mașini și mobilă în 2025
29/12/2024 18:55

 Proiectul ordonantei austeritătii publicat duminică de Ministerul Finantelor prevede că institutiile bugetare si firmele cu capital de stat nu au voie să cumpere sau să ia in leasing automobile si mo ...

Comuna VICTORIA, judeţul IAȘI – finalizarea proiectului ” EXTINDERE CORP ”A” ȘCOALA ”IONEL TEODOREANU” VICTORIA CU SPAȚII AUXILIARE. DIDACTICE ȘI SALA DE SPORT”
23/12/2024 15:21

 COMUNICAT DE PRESA Data: 23.12.2024   Comuna VICTORIA, judeţul IASI anunţă finalizarea proiectului  ” EXTINDERE CORP ”A” SCOALA ”IONEL TEODOREANU&rdqu ...

Vânzarea de sucuri și băuturi energizante în școli va fi interzisă
17/12/2024 13:14

Vanzarea de sucuri si băuturi energizante in scoli va fi interzisă. Un nou proiect de Ordin de ministru prevede interzicerea vanzării sucurilor, energizantelor, băuturilor pentru sportivi si băuturilor cal ...

 Studenții USV Iași, performanțe remarcabile în sport
16/12/2024 14:29

 Studentii USV Iasi, performante remarcabile in sport          Comunitatea academică a Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV) are ...

Mugur Isărescu anunță că inteligența artificială și digitalizarea pun în pericol posturile de economiști
16/12/2024 00:26

Mugur Isărescu, Guvernatorul BNR, atentionează că economia, asa cum o stim, e istorie si asta din cauza digitalizării si a inteligentei artificiale, care au schimbat complet jocul. Eforturile comunităţii ...

Începe prima etapă de desfășurare a examenului de Bacalaureat 2025
16/12/2024 00:22

In cursul săptămanii, ultima din actualul modul al anului scolar, inainte de vacantă, este programată prima etapă in desfăsurare a examenului de bacalaureat, care aduce unele noutăti. In perioada 16-20 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei