Patru modalităţi prin care poţi deveni mai productiv la locul de muncă
Dimensiune font:
Când oamenii se gândesc la ce înseamnă „să fii productiv”, de cele mai multe ori iau în considerare capacitatea de a bifa cât mai multe lucruri de pe lista sarcinilor care trebuie îndeplinite, într-o perioadă specifică de timp. Acest tip de productivitate personală reflectă cât de eficientă este o persoană în îndeplinirea atribuţiilor sale. Totuşi, nu toate sarcinile sunt la fel și contează să fie făcute bine, nu doar făcute. Pentru a-ţi construi o mentalitate în care să fii cu adevărat productiv, pe lângă eficienţă, e importantă şi înţelegerea felului în care ceea ce faci tu contează pentru compania în care lucrezi şi a modului în care activitatea ta are un impact asupra îndeplinirii obiectivelor stabilite de conducere. Ce poţi face ca să devii mai productiv la job şi să-ţi creezi noi oportunităţi de evoluţie? Iată patru sugestii: Foarte mulţi angajaţi au tendinţa de a-şi începe ziua de lucru efectuând sarcinile mai puţin dificile. Poate fi o strategie bună, dacă ai nevoie să te motivezi, dar este optim să te ocupi, înainte de toate, de orice chestiune care poate deveni urgentă. Experienţa te va ghida în identificarea lor. Dacă rezolvi aceste sarcini înainte să ţi se impună un termen limită, elimini presiunea şi ai mai multe şanse să îţi faci treaba bine şi în timp util. Ca să înţelegi mai bine impactul pe care job-ul tău îl are asupra companiei, felul în care activităţile tale se integrează în strategiile stabilite de manageri, este important să-ţi faci timp să stai de vorbă şi cu alţi colegi din alte departamente. Companiile care activează în mari clădiri de birouri, precum One Victoriei Plaza, au început să pună la dispoziţia angajaţilor spaţii de relaxare sau de convivialitate. Poate fi locul potrivit să interacţionezi cu alţi angajaţi şi chiar să obţii un feedback informal despre activitatea ta. Felul în care alţi colegi se folosesc de munca ta pentru a-şi îndeplini sarcinile poate fi o adevărată inspiraţie şi te poate ajuta să lucrezi mai eficient. Se întâmplă ca, după mai mulţi ani în care ocupi aceeaşi funcţie, să-ţi poţi îndeplini atribuţiile cu mare uşurinţă, ceea ce îţi poate crea un fals sentiment de productivitate ridicată. După cum spuneam anterior, productivitatea nu se referă doar la o execuţie rapidă a unei sarcini. Dacă simţi că nu mai ai nimic de învăţat în postul pe care îl ocupi, gândeşte-te cum poţi să avansezi. Deşi poate părea dificil, este esenţial pentru evoluţia ta şi pentru dezvoltarea carierei tale să ieşi din zona de confort. Învăţând lucruri noi şi acceptând noi provocări poţi să-ţi dezvolţi productivitate, chiar dacă poate ritmul tău de lucru nu va fi la fel la început. Uneori poate fi dificil să înţelegi de ce ai de făcut anumite lucruri. Poate fi şi o problemă de management. Ţine de atribuţiile şi competenţele unui bun manager să-ţi explice ce se aşteaptă de la tine şi care este scopul sarcinilor care ţi-au fost atribuite. Dacă nu există o astfel de comunicare clară, nu ezita să pui toate întrebările necesare. Atunci când poţi face legătura între munca ta şi un scop precis, indiferent că e un obiectiv al echipei sau al companiei, îţi va fi mai uşor să-ţi organizezi activităţile şi să fii mai productiv şi chiar mai motivat. Aşadar, înţelegând felul în care munca ta se articulează în planul de business al companiei, dar şi având o comunicare mai bună atât cu managementul cât şi cu alţi colegii, poţi să devii mai productiv, dar şi să îţi dezvolţi competenţele şi să evoluezi profesional. Sursa foto: Pexles.com
Ocupă-te de potenţialele urgenţe
Stai de vorbă cu alţi colegi
Ieşi din zona de confort
Fă legătura dintre activităţi şi scopuri
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau